Co to jest noindex?

Co to jest noindex?

Noindex to tag używany niemal tak samo często jak atrybut nofollow. Tag noindex jest poleceniem dla wyszukiwarki, mówiącym o tym, w jaki sposób strona ma być indeksowana, a także czy ma być wyświetlana na liście wyników wyszukiwania. Krótko mówiąc, tag noindex stosuje się, aby zablokować podstronę w wyszukiwarce. Czym różni się noindex od robots.txt? Plik…

Co to jest atrybut nofollow?

Co to jest atrybut nofollow?

Atrybut nofollow, czy też samo określenie nofollow, to atrybut linków, który stanowi informację dla robotów indeksujących, nakazującą im nie podążać na stronę, do której prowadzi dany link. Dzięki zastosowaniu atrybutu nofollow link nie przekazuje mocy strony. Nie ma również większego wpływu na pozycjonowanie, ale pozwala zróżnicować profil linków na stronie.  Kiedy stosuje się linki nofollow?…

Jak pozycjonować samemu stronę w Google?

Jak pozycjonować samemu stronę w Google?

Samodzielne pozycjonowanie strony jest działaniem dosyć pracochłonnym. Jeśli już współpracujesz z agencją, która pomaga Ci w pozycjonowaniu, nie powinieneś podejmować w tym zakresie żadnych niekonsultowanych działań. Możesz w ten sposób tylko zaszkodzić opracowanej dla witryny kampanii. Jeżeli jednak działasz na własną rękę i chcesz wiedzieć, jak samemu pozycjonować stronę w Google, czytaj dalej! Spis treści:…

Co to jest long tail (długi ogon)?

Co to jest long tail (długi ogon)?

Long tail, czyli fraza długiego ogona, to fraza składająca się z 3 lub więcej słów. Frazy długiego ogona wykorzystuje się do otrzymania precyzyjnego wyniku wyszukiwania. Charakteryzuje je wyższy współczynnik konwersji, ale niższa ilość wyszukiwań. Long tail w praktyce To, czym jest fraza long tail, najłatwiej jest wytłumaczyć na przykładzie. Fraza generyczna, czyli ogólna, może brzmieć…

Co to jest linkowanie zewnętrzne?

Co to jest linkowanie zewnętrzne?

Linkowanie zewnętrzne polega na pozyskiwaniu linków, które kierują do danej domeny z innych witryn. Wychodzące linki mają duże znaczenie dla pozycji strony w wynikach wyszukiwania i budują jej autorytet. Nie bez znaczenia jest jednak to, na jakiej stronie zostaną one umieszczone. Korzystniejsze efekty daje umieszczanie odnośników w witrynach o dużym autorytecie i/lub o podobnej tematyce. …

Co to jest linkowanie wewnętrzne?

Co to jest linkowanie wewnętrzne?

Linkowanie wewnętrzne polega na budowaniu sieci linków w obrębie jednej witryny. Takie linkowanie jest ułatwieniem dla użytkownika, pozwalającym mu sprawniej odnajdywać interesujące go treści. Jednak jego cel to także ułatwienie pracy robotów indeksujących. Linkowanie wewnętrzne jest ważne dla struktury serwisu, ponieważ wpływa na wartość poszczególnych podstron i relacje między nimi. Jak wygląda linkowanie wewnętrzne? Linkowanie…

Co to są linki sponsorowane?

Co to są linki sponsorowane?

Linki sponsorowane to linki płatne, które pojawiają się w wyszukiwarce pod i nad organicznymi, bezpłatnymi wynikami wyszukiwania. Są one wyraźnie oznaczone, dlatego każdy może łatwo odróżnić je od wyników organicznych. Wyświetlają się na każdym urządzeniu, również na urządzeniach mobilnych. Co więcej, niemal każda firma może skorzystać z takiej formy reklamy, dlatego cieszy się ona dużą…

Co to jest link juice?

Co to jest link juice?

Link juice to tak zwana moc SEO. Pojęcia tego używa się w celu określenia wartości, jaką jedna strona przekazuje drugiej. Moc SEO przekazywana jest za pomocą linkowania wewnętrznego i zewnętrznego. Link juice uzależniona jest zarówno od mocy danej podstrony, jak i od ilości linków wychodzących.  W jaki sposób przekazywany jest link juice? Link juice przekazywany…

Co to jest kanibalizacja słów kluczowych?

Co to jest kanibalizacja słów kluczowych?

Kanibalizacja słów kluczowych to zjawisko polegające na tym, że w wynikach wyszukiwania na jedno słowo kluczowe lub grupę fraz kluczowych wyświetlają się naprzemiennie dwie lub więcej podstron tego samego serwisu. Witryny rywalizują więc o lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania, a to może sprawić, że ich miejsce w rankingu zostanie obniżone.   Jak wykryć kanibalizację słów kluczowych?…

Co to jest .htaccess?

Co to jest .htaccess?

“Htaccess” – Hypertext Access – to plik konfiguracyjny serwera www Apache, który służy do zmiany zachowań serwera strony. Taki plik konfiguracyjny pozwala na wdrażanie przekierowań, zabezpieczanie haseł czy tworzenie stron błędu HTTP. Plik najczęściej zlokalizowany jest w głównym katalogu, choć nie zawsze.  Wykorzystanie pliku htaccess Plik konfiguracyjny htaccess służy do ustalania dyrektyw określających podstawowe ustawienia…

Co to jest hreflang?

Co to jest hreflang?

Atrybut hreflang informuje wyszukiwarki czy przeglądarki o tym, że strona jest dostępna w różnych wersjach językowych dla użytkowników z całego świata. O wielojęzyczności domeny Google może zostać poinformowane na kilka sposobów – nie tylko za pomocą tagu <link> z parametrem hreflang, ale również w mapie strony czy w nagłówku HTTP.  Jak korzystać z hreflang? Hreflang…

Co to jest atrybut dofollow?

Co to jest atrybut dofollow?

Atrybut dofollow to znacznik przypisywany linkom na stronie. Jest on dla robota indeksującego wskazówką, dotyczącą przejścia na podlinkowaną w ten sposób stronę. Dofollow w przeciwieństwie do nofollow, przekazuje część potencjału strony linkujące stronie linkowanej.  Jak działają linki dofollow? Linki dofollow pozyskuje się poprzez umieszczenie linka z adresem danej domeny na innej, obcej stronie internetowej. Za…

Co to jest copywriting?

Co to jest copywriting?

Copywriting polega na tworzeniu unikalnych i kreatywnych tekstów, znajdujących zastosowanie w pozycjonowaniu. Pojęcie copywritingu jest bardzo szerokie. Wyróżnia się między innymi content writing czy copywriting SEO. Copywriter zajmuje się przede wszystkim tworzeniem treści marketingowych, takich jak teksty na strony internetowe, hasła reklamowe czy treści na ulotki.  Czym zajmuje się copywriter? Copywriting obejmuje działania w obszarze…

Co to jest content marketing?

Co to jest content marketing?

Content marketing polega na tworzeniu i dystrybucji treści atrakcyjnych oraz dobrze zoptymalizowanych, które zainteresują określoną grupę odbiorców i nakłonią ją do podjęcia konkretnych działań, na przykład do zakupu produktu.  Cele content marketingu Podczas gdy tradycyjne formy reklamy skupiają się wyłącznie na pozyskiwaniu klienta i osiąganiu zysków, dobrze opracowana strategia content marketingu ma za zadanie zbudować…

Co to jest content?

Co to jest content?

Content to zawartość strony internetowej, a dokładniej merytoryczna treść, która zwiększa wiarygodność witryny i przyczynia się do pozyskiwania nowych klientów. Na content strony składają się między innymi treści z podstron, opisy kategorii, opisy produktów czy artykuły zamieszczone na stronie.  Content a marketing Pojęcie contentu wiąże się nieodłącznie z content marketingiem, czyli tworzeniem i dystrybucją atrakcyjnych…

Co to jest canonical?

Co to jest canonical?

Canonical to tag oznaczający oryginalną, główną wersję strony. Stosuje się go w celu określenia, która strona zawiera oryginalną treść. Dzięki temu rozróżnienie oryginału od duplikatów nie pozostaje jedynie w gestii robotów wyszukiwarki. Canonical a roboty Google Algorytm wyszukiwarki samodzielnie wybiera wersję kanoniczną – oryginalną strony – spośród jej duplikatów. Jeśli nie wskaże jej administrator, roboty…

Co to jest backlink?

Co to jest backlink?

Backlink to po polsku link zwrotny, czyli odnośnik umieszczony w treści strony internetowej, przenoszący do innej, zewnętrznej strony. Backlinki są bardzo ważne w procesie pozycjonowania. Backlink definicja Backlink to link zwrotny, odnośnik kierujący do innej strony internetowej, do domeny zewnętrznej. Wykorzystuje on hiperłącza, które ułatwiają użytkownikom poruszanie się po sieci. Stosowanie backlinków jest najpopularniejsze w…

Pozycjonowanie SEO – agencja czy wolny strzelec. Kogo wybrać?

Pozycjonowanie SEO – agencja czy wolny strzelec. Kogo wybrać?

W dzisiejszych czasach praktycznie każdy biznes potrzebuje mocnego wsparcia w zakresie pozycjonowania. Nie mogę podjąć za Ciebie ostatecznej decyzji – musisz sam zdecydować czy chcesz współpracować z wolnym strzelcem, czyli specjalistą SEO, czy może z agencją SEO. Nie jestem w stanie jednoznacznie wskazać, jaka forma współpracy jest lepsza. Zarówno jedna, jak i druga opcja niesie…

Co to jest artykuł sponsorowany?

Co to jest artykuł sponsorowany?

Artykuł sponsorowany to tekst publikowany w sieci, wykorzystywany do promocji produktu, usługi czy firmy. Od zwykłego artykułu odróżnia go odnośnik do oferty, grafika czy logo danej marki. Artykuł sponsorowany powinien być użyteczny dla czytelnika, który ma być potencjalnym klientem firmy. Artykuł sponsorowany – jaką ma formę? Artykuł sponsorowany ma prezentować usługi lub towary, ale może…

Co to jest Anchor?

Co to jest Anchor?

Anchor to treść linka, inaczej odsyłacz, który przenosi użytkownika na inną stronę internetową. Z reguły wyróżnia się go odmienną kolorystyką, podkreśleniem lub pogrubieniem. Tekst anchora znajduje się w kodzie strony pomiędzy znacznikami <a> i </a>. Rodzaje anchorów Istnieje kilka rodzajów anchorów, w tym: anchor exact match, czyli ściśle dopasowane słowa kluczowe, anchor partial match, czyli…

Co to jest meta title tag?

Co to jest meta title tag?

Meta title tag to znacznik HTML definiujący tytuł strony internetowej. Umieszcza się go w sekcji “head”. Tytuł powinien w prosty sposób opisywać zawartość strony. Jest on jednym z czynników rankingowych, więc roboty biorą go pod uwagę przy ustalaniu pozycji w wyszukiwarce. Stawia się go na równi z meta description i meta robots w procesie optymalizacji…

Co to jest Sitemap?

Co to jest Sitemap?

Sitemap to dokument (w formacie XML), zawierający dane o podstronach opublikowanych w ramach danej witryny. Mapa strony pozwala robotom indeksującym lepiej zrozumieć serwis, a dzięki temu może on szybciej pojawić się w wynikach wyszukiwania przeglądarki.  Co zawiera plik sitemap? Plik mapy strony znajduje się zwykle w katalogu głównym witryny pod nazwą sitemap.xml. Sama mapa stanowi…

Co to jest Google Search Console?

Co to jest Google Search Console?

Google Search Console to darmowa platforma złożona z narzędzi, które pozwalają monitorować stronę w wyszukiwarce Google, a także znajdować problemy w obrębie witryny. Jest to bardzo ważne narzędzie w procesie pozycjonowania, udzielające wielu cennych informacji. Jakich informacji udziela Google Search Console? Google Search Console daje właścicielowi strony informacje na temat: stanu i przebiegu indeksowania witryny, …

Co to jest atrybut ALT?

Co to jest atrybut ALT?

Atrybut ALT to opis grafiki wykorzystanej na stronie, przeznaczony dla robotów indeksujących. Ma on bezpośredni wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce. Jest więc powszechnie stosowany w działaniach SEO. W przeciwieństwie do title, czyli tytułu grafiki, ma duże znaczenie dla pozycjonowania.  Atrybut ALT w praktyce Atrybut ALT, czyli tekst alternatywny, mówi robotom, co znajduje się na…

Co to jest robots.txt?

Co to jest robots.txt?

Robots.txt jest plikiem tekstowym, w którym ujmuje się wytyczne dla robotów. Zawarte w dokumencie formuły mogą zezwalać robotom na dostęp lub go blokować. Poza tym, plik może być skierowany zarówno do jednego wybranego robota, jak i do wszystkich robotów.  Jak tworzy się plik robots.txt? Plik robots.txt jest plikiem tekstowym. Jego treść kieruje się do robotów…

Co to jest Meta Robots?

Co to jest Meta Robots?

Meta robots to tag HTML, który ma przekazywać robotom informację o tym, czy strona powinna być indeksowana, a także jakie treści mogą być wyświetlane w wynikach wyszukiwarki.  Meta tag robots umieszcza się w dokumencie HTML w znaczniku. Czym jest Meta Robots – przykłady Meta Robots jest czynnikiem związanym z formą indeksowania strony i jej załączników….

Co to jest meta description?

Co to jest meta description?

Meta description, inaczej meta opis, to w dużym uproszczeniu podsumowanie zawartości strony. Meta opis składa się z jednego, dwóch zdań, widocznych między innymi w wynikach wyszukiwania Google pod tytułem strony. Głównym celem przygotowywania meta opisów jest zachęcenie użytkownika do wejścia na daną witrynę.  Meta description – cel tworzenia atrakcyjnych opisów stron Jak zostało wspomniane, meta…

Co to jest słowo kluczowe?

Co to jest słowo kluczowe?

Słowo kluczowe lub słowa kluczowe to frazy wpisywane i wyszukiwane w przeglądarkach internetowych. Dzielimy je na słowa główne i słowa długiego ogona – z angielskiego head keywords i long tail. Słowa kluczowe mają ogromne znaczenie w odniesieniu do pozycjonowania strony internetowej w wynikach wyszukiwania przez użytkowników.  Słowo kluczowe – definicja Uniwersalna definicja słowa kluczowego to…

Co to jest duplicate content?

Co to jest duplicate content?

Duplicate content to zduplikowanie zawartości strony, czyli powielenie jej treści. Zjawisko może dotyczyć duplikatu w obrębie tej samej strony lub w kontekście różnych witryn. W pierwszym przypadku często jest wynikiem nieświadomego błędu lub zaniedbania, natomiast w drugim świadczy po prostu o plagiacie. Za powielanie treści z innych witryn można spodziewać się kary od Google.  Duplicate content…

Co to jest domain rating?

Co to jest domain rating?

Domain Rating to wskaźnik oceny domeny, który bierze pod uwagę ilość oraz jakość linków zewnętrznych, które prowadzą do danej witryny. Wskaźnik ten przyjmuje wartość od 0 do 100, przy czym im wyższy wynik, tym lepsza jest ocena domeny. Domain Rating, w skrócie DR, wprowadziło narzędzie Ahrefs. Warto zaznaczyć, że dokonywana w ten sposób ocena jest…

Pozycjonowanie lokalne – czym jest i dlaczego warto inwestować w lokalne SEO?

Pozycjonowanie lokalne – czym jest i dlaczego warto inwestować w lokalne SEO?

Pozycjonowanie lokalne to nic innego jak szereg działań mających na celu osiągniecie wysokich wyników w wyszukiwarkach na lokalnym rynku. Aby skutecznie dotrzeć do odbiorców na rynku lokalnym, należy wziąć pod uwagę nie tylko odpowiednią optymalizację witryny.

Audyt SEO – co to jest, dlaczego warto go przeprowadzić i jak to zrobić?

Audyt SEO – co to jest, dlaczego warto go przeprowadzić i jak to zrobić?

Osoby, które prowadzą własną stronę internetową starają się, aby była ona jak najbardziej atrakcyjna dla potencjalnych użytkowników oraz dobrze pozycjonowała w wyszukiwarce. Aby to się stało, strona musi spełniać szereg warunków, o których często wiedzą tylko specjaliści SEO. Współpraca z zewnętrzną agencją SEO zaczyna się zazwyczaj od tzw. audytu SEO, w którym przeprowadza się kompleksową ocenę strony. Czym dokładnie jest audyt SEO i jakie korzyści z niego wynikają? Jak dokładnie wygląda przeprowadzenie audytu? Na te i inne pytania odpowiemy w poniższym artykule.

Czy znasz te programy do kontroli rodzicielskiej?

Czy znasz te programy do kontroli rodzicielskiej?

raz z rozwojem Internetu oraz nowych technologii, ludzie zarówno starsi, jak i młodsi zyskali nieograniczone możliwości. Wszyscy mają szansę robić zakupy bez wychodzenia z domu, pracować zdalnie lub wypoczywać korzystając z mediów społecznościowych, oglądając filmy lub słuchając muzyki, dostęp do Internetu jest równoznaczny z dostępem do nieograniczonej wiedzy właściwie na każdy temat, jaki jesteś w stanie sobie wymyślić.

Dlaczego Cyberpunk 2077 to majstersztyk w wykonaniu Redów?

Dlaczego Cyberpunk 2077 to majstersztyk w wykonaniu Redów?

Cyberpunk 2077 to gra wyczekiwana przez rzeszę fanów gier AAA. Tytuł ten był wielokrotnie przekładany, w celu perfekcyjnego dopracowania najmniejszych szczegółów. Pomimo tego, że gra zostanie wydana dopiero 19 listopada 2020 roku, zgarnęła już nagrodę za najlepszą grę RPG (fabularną) na corocznych targach gamescom. Cyberpunk będzie dostępny na kilku platformach, takich jak Xbox One/Xbox Series X, PlayStation 4/PlayStation 5, PC i Google Stadia (usługa gry w chmurze oferowana przez Google)

Czy wiesz, że… złożenie komputera nie takie jest trudne?

Czy wiesz, że… złożenie komputera nie takie jest trudne?

Budowanie komputera od podstaw jest zwykle bardziej opłacalnym rozwiązaniem, niż inwestowanie w gotowy zestaw. Producenci, którzy oferują nam poskładanego „peceta”, doliczają do niego cenę pracy montera, koszty magazynowania gotowego sprzętu, a także wydatki na transportowanie części. Czy mając jedynie podstawowe pojęcie na temat budowy komputera jesteśmy w stanie złożyć go samemu? Odpowiedź brzmi: jak najbardziej. Co więcej, taki proces może dostarczyć nam wiele frajdy.

Dlaczego warto naprawić swojego używanego laptopa?

Dlaczego warto naprawić swojego używanego laptopa?

Obecnie ceny niektórych laptopów, a zwłaszcza najnowszych modeli dostępnych na rynku, mają bardzo wygórowane ceny. Często jest to główny powód dlaczego wiele osób nie może sobie pozwolić na zakup nowego sprzętu. Mają jednak stary sprzęt, który jednak nie działa tak dobrze jak na początku można oddać go do profesjonalnego serwisu laptopów. Warto zatem wiedzieć czym jest taki serwis, co można tam naprawiać i dlaczego warto z tego skorzystać.

SEO – co to takiego?

SEO – co to takiego?

Do skutecznego pozycjonowania witryny internetowej, potrzeba będzie jej właściwa optymalizacja pod kątem internetowych wyszukiwarek. W wypadku niezbyt konkurencyjnych fraz kluczowych, nierzadko samo optymalizowanie witryny, jest przyczyną sporej poprawy w zakresie pozycji na różne słowa kluczowe. Czym jest SEO? Z czego się składa? Odpowiedzi na te pytania postaramy się udzielić w poniższym artykule.

Kiedy warto skorzystać z naprawy komputera?

Kiedy warto skorzystać z naprawy komputera?

Bardzo często do serwisu naprawy komputerów wybieramy się, ponieważ nasz laptop nie chce się włączyć albo opuściliśmy urządzenie i zostało uszkodzone. Czasami również potrzebujemy skorzystać z pomocy fachowców, ponieważ chcemy naprawić serwery albo odzyskać dane zapisane na starym komputerze, który uległ awarii.

Pierwsze strony internetowe w Polsce i na świecie

Pierwsze strony internetowe w Polsce i na świecie

Pierwsza strona www powstała dokładnie 30 lat temu, czyli 20 grudnia 1990 roku. Stworzył ją brytyjski fizyk Tim Berners-Lee na potrzeby CERN-u. Celem było ułatwienie przekazywania dokumentów i treści wewnątrz organizacji. Strona została udostępniona wszystkim użytkownikom w 1993 roku. CERN odtworzył i udostępnił stronę ponownie w 2013 roku. Mimo 30 lat istnienia, stronę można otworzyć na urządzeniach mobilnych.