co to jest ruch organiczny

Co to jest ruch organiczny w wyszukiwarce?

Ruch organiczny na stronie internetowej to tak zwany ruch bezpłatny, czyli odnotowane wejścia użytkowników, którzy na dany portal trafili nie z polecenia czy za pośrednictwem płatnej reklamy, ale bezpośrednio z wyników wyszukiwania, wyświetlonych przez wyszukiwarkę. Dotyczy to między innymi wyszukiwarki Google, Yandex czy Bing. Na większy ruch organiczny mogą liczyć te strony, które zajmują jedną z pierwszych dziesięciu pozycji wyświetlanych przez wyszukiwarkę po wpisaniu w nią danej frazy (użytkownik rzadko zagląda na kolejne). Warto podkreślić jednak, że nie mogą to być wyniki wyszukiwania oznaczone jako reklama. 

Ruch organiczny – definicja

Ruch organiczny, z angielskiego Organic traffic, tworzą użytkownicy, którzy na stronę internetową trafili przede wszystkim za pośrednictwem wyniku wyszukiwania danego słowa kluczowego w wyszukiwarce internetowej. Ruch organiczny pochodzi więc w głównej mierze z pierwszych 10 wyników, czyli z pierwszej strony wyszukiwania. Do tego rodzaju ruchu bezpłatnego zaliczamy również:

  • wejścia bezpośrednie, czyli wpisanie adresu strony na pasku,
  • odnośniki do strony zawarte na innych portalach, w mediach społecznościowych czy w wiadomościach e-mail.

Jak zwiększyć ruch organiczny?

Sposobem na zwiększenie ruchu organicznego jest pozycjonowanie strony na zadane słowo kluczowe, które może być wyszukiwane przez użytkowników nawet kilkadziesiąt tysięcy razy dziennie. Roboty promują przede wszystkim oryginalne, wartościowe dla użytkowników treści, dlatego upychanie słów kluczowych na siłę i kopiowanie tekstów już od dawna nie sprawdza się w swojej roli. Wyszukiwane frazy powinny pojawiać się w pierwszych akapitach, w tytule, w meta opisie, a także w opisie alternatywnym, czyli w opisie do grafik. Poza tym, okazuje się, że długość treści na stronę również ma znaczenie. Powinna jednak iść w parze z jakością. Na ruch organiczny wpływa też linkowanie – wewnętrzne (do innych wpisów, innych kategorii) oraz zewnętrzne, czyli na innych stronach.

ctr pozycji w google
Współczynnik kliknięć
według pozycji w Google

Dlaczego warto dbać o ruch organiczny na stronie?

Ruch organiczny przekłada się na popularność strony. Im strona jest popularniejsza, tym chętniej roboty przesuwają ją na wysoką pozycję w wyszukiwarce. Kiedy zaś strona trafia na jedno z pierwszych miejsc w wynikach wyszukiwania, naturalnym jest jeszcze większe zwiększenie na niej ruchu. Większa liczba odwiedzin to z kolei większy zysk, nie tylko w odniesieniu do sklepów internetowych. Dbanie o ruch organiczny na stronie stanowi więc transakcję wiązaną, która przynosi same korzyści. 

Podobne wpisy