
Czym są czynniki rankingowe?
- 10 października, 2022
Czynnikami rankingowymi (ang. ranking factors) nazywamy elementy, które wpływają na pozycję i widoczność strony internetowej, sklepu on-line oraz również wizytówki Google (google moja firma) w wynikach wyszukiwarki Google. Każdy z czynnik rankingowy ma swoją „moc” w zależności od danej aktualizacji algorytmu Google’a, przez która się zmienia. Jednymi z najistotniejszych i najważniejszych dla naszej strony są: unikalna zawartość, linki zewnętrzne, protokół https (bezpieczeństwo korzystania ze strony – wdrożenie certyfikatu SSL), oraz dostosowanie naszego serwisu do korzystania z urządzeń mobilnych (mobile friendliness), które dziś stanowią ponad 70% ruchu z urządzeń.
Istotne czynniki rankingowe strony internetowej
Czynniki rankingowe na stronie www można wyróżnić na dwa działy: off-site i on-site.
On-site – działania prowadzone na stronie internetowej.
Off-site – wszystkie prace związane z pozycjonowaniem strony poza jej obrębem.
On-site:
- słowa kluczowe znane też jako frazy kluczowe
- unikalność treści
- nagłówki Hx (H1, H2, H3…)
- optymalizacja zdjęć
- szybkość ładowania strony
- linkowanie wewnętrzne
- responsywność strony i optymalizacja pod mobile
- mapa strony (site map)
- certyfikat SSL
- dane strukturalne
- meta title
- meta description
Off-site:
- linkowanie zewnętrzne
- popularność brandu w internecie
- historia lub wiek domeny
- Google Moja Firma
Czynniki rankingowe dla wizytówki Google Moja Firma
Podobnie jak strona www, tak również wizytówka w Google podlega odpowiednim czynnikom rankingowym, które określają jej pozycje na zapytania w lokalnych wynikach wyszukiwania. Znalezienie się w trójce stanowi sukces i cel każdego właściciela lub osoby zarządzającej profilem firmowej wizytówki.
Czynniki rankingowe wpływające na pozycjonowanie wizytówki:
- uzupełniona sekcja informacyjna
- brak duplikatów wizytówki
- zweryfikowane opinie
- zdjęcia i wideo
- wpisy
- NAP (name, address, phone number)
Korzyści płynące ze znajomości czynników rankingowych?
Powszechnie wiadomo, że dobrze zoptymalizowana strona internetowa będzie zyskiwała więcej od konkurencji, która ich nie wprowadza. Dzięki śledzeniu zmian w algorytmie Google oraz samej znajomości czynników wpływających na ocenę serwisu, jestem w stanie wpłynąć na widoczność Twojej witryny jako całości w wynikach wyszukiwania Google. Dzięki temu uzyskujemy większy ruch, a co za tym idzie – pozyskujemy więcej klientów. W epoce cyfrowej nie możesz liczyć na to, że klient sam Cię odnajdzie — musisz mu pomóc.
