czynniki rankingowe

Czym są czynniki rankingowe?

Czynnikami rankingowymi (ang. ranking factors) nazywamy elementy, które wpływają na pozycję i widoczność strony internetowej, sklepu on-line oraz również wizytówki Google (google moja firma) w wynikach wyszukiwarki Google. Każdy z czynnik rankingowy ma swoją „moc” w zależności od danej aktualizacji algorytmu Google’a, przez która się zmienia. Jednymi z najistotniejszych i najważniejszych dla naszej strony są: unikalna zawartość, linki zewnętrzne, protokół https (bezpieczeństwo korzystania ze strony – wdrożenie certyfikatu SSL), oraz dostosowanie naszego serwisu do korzystania z urządzeń mobilnych (mobile friendliness), które dziś stanowią ponad 70% ruchu z urządzeń.

Istotne czynniki rankingowe strony internetowej

Czynniki rankingowe na stronie www można wyróżnić na dwa działy: off-site i on-site.

On-site – działania prowadzone na stronie internetowej.
Off-site – wszystkie prace związane z pozycjonowaniem strony poza jej obrębem.

On-site:

  • słowa kluczowe znane też jako frazy kluczowe
  • unikalność treści
  • nagłówki Hx (H1, H2, H3…)
  • optymalizacja zdjęć
  • szybkość ładowania strony
  • linkowanie wewnętrzne
  • responsywność strony i optymalizacja pod mobile
  • mapa strony (site map)
  • certyfikat SSL
  • dane strukturalne
  • meta title
  • meta description

Off-site:

  • linkowanie zewnętrzne
  • popularność brandu w internecie
  • historia lub wiek domeny
  • Google Moja Firma

Czynniki rankingowe dla wizytówki Google Moja Firma

Podobnie jak strona www, tak również wizytówka w Google podlega odpowiednim czynnikom rankingowym, które określają jej pozycje na zapytania w lokalnych wynikach wyszukiwania. Znalezienie się w trójce stanowi sukces i cel każdego właściciela lub osoby zarządzającej profilem firmowej wizytówki.

Czynniki rankingowe wpływające na pozycjonowanie wizytówki:

  • uzupełniona sekcja informacyjna
  • brak duplikatów wizytówki
  • zweryfikowane opinie
  • zdjęcia i wideo
  • wpisy
  • NAP (name, address, phone number)

Korzyści płynące ze znajomości czynników rankingowych?

Powszechnie wiadomo, że dobrze zoptymalizowana strona internetowa będzie zyskiwała więcej od konkurencji, która ich nie wprowadza. Dzięki śledzeniu zmian w algorytmie Google oraz samej znajomości czynników wpływających na ocenę serwisu, jestem w stanie wpłynąć na widoczność Twojej witryny jako całości w wynikach wyszukiwania Google. Dzięki temu uzyskujemy większy ruch, a co za tym idzie – pozyskujemy więcej klientów. W epoce cyfrowej nie możesz liczyć na to, że klient sam Cię odnajdzie — musisz mu pomóc.

Podobne wpisy