4rtweb

Co to jest ROI?

  • 5 kwietnia, 2023

ROI – Return On Investment – to skrót oznaczający “zwrot z inwestycji”. Wskaźnik ten pozwala ocenić efektywność inwestycji, czyli skuteczność działań marketingowych i opłacalność korzystania z płatnych reklam. Wskaźnik ma wskazywać bezpośrednią kwotę zwrotu z inwestycji w stosunku do poniesionych kosztów. ROI oblicza się poprzez podzielenie zysku z kampanii przez jej koszt, a uzyskany wynik jest procentowy. 

Jak oblicza się ROI?

Wskaźnik ROI oblicza się na podstawie wzoru:

ROI = (przychód ze sprzedaży – koszt sprzedanych towarów) / koszt sprzedaży x 100%

Przychodem we wzorze jest suma, za jaką sprzedano towar w całości. Kosztem są zaś zarówno koszty wytworzenia towaru, jak i jego reklamy (ogólnie). Jeśli więc sprzedany został towar, którego koszt produkcji wynosił 100 zł, a koszt reklamy 200 zł, to w przypadku skutecznej sprzedaży 6 sztuk takiego towaru, wskaźnik ROI wyniesie 50% (koszt towarów = 6 * 100 + 200).

Gdzie wykorzystuje się ROI?

Wskaźnik ROI najczęściej wykorzystywany jest przez przedsiębiorców i inwestorów do oceny rentowności inwestycji. Na podstawie tego wskaźnika można ocenić, czy decyzja dotycząca inwestycji była słuszna. Menedżerowie również korzystają z ROI do oceny efektywności działań i skuteczności wdrażanych projektów. Biorąc pod uwagę wskaźnik rentowności przedsiębiorstwa, wskazują które z decyzji przynoszą firmie największą stopę zwrotu z inwestycji. Za pomocą wskaźnika ROI można porównywać też inwestycje z różnymi stopami zwrotu, np. lokaty bankowe czy obligacje.

Wskaźnik ROI często jest wykorzystywany podczas realizacji kampanii reklamowych Google Ads, ponieważ podstawowe informacje na temat wysokości sprzedaży są niedostateczne, aby dało się z ich pomocą określić rentowność inwestycji. Jeśli po obliczeniu ROI okaże się, że niektóre kampanie reklamowe osiągnęły wyższy wskaźnik, możliwe będzie podjęcie odpowiednich działań, aby zmaksymalizować zyski. Warto pamiętać jednak, że wskaźnik ten nie jest idealny – nie bierze pod uwagę na przykład sezonowości sprzedaży.

Jeśli jesteś zainteresowany
moimi usługami,
wypełnij i prześlij poniższy brief.

Więcej na blogu

Jak reklamować myjnię samochodową w Internecie?

Jak reklamować fotowoltaikę w Internecie?

Jak reklamować gabinet fizjoterapeuty?

Jak reklamować gabinet lekarski?

Jak reklamować salon kosmetyczny?

Jak reklamować gabinet weterynarii?

Jak reklamować firmę transportową?

Jak reklamować firmę z usługami IT?

Jak reklamować zakład pogrzebowy?

Ile kosztuje strona internetowa w 2023 roku?

Jak reklamować kancelarię prawną?

Jak reklamować firmę sprzątającą w Internecie?

Jak reklamować firmę budowlaną?

Jak reklamować firmę cateringową?

Jak reklamować gabinet psychologiczny?

Płatna wizytówka Google – czy za Profil Firmy w Google należy zapłacić?

Jak reklamować warsztat samochodowy?

Jak reklamować biuro rachunkowe?

Jak reklamować salon fryzjerski w Internecie?

Jak reklamować restaurację w internecie?

Jak reklamować firmę w Internecie?

Pozycjonowanie grafik i zdjęć – jak robić to poprawnie?

Co to jest współczynnik odrzuceń?

Co to jest współczynnik konwersji?

Co to jest wizytówka NAP?

Co to jest White Hat SEO?

Co to jest SSL?

Co to jest przyjazny adres URL?

Co to jest przekierowanie 302?

Co to jest przekierowanie 301?

Co to jest noindex?

Co to jest atrybut nofollow?

Jak pozycjonować samemu stronę w Google?

Co to jest long tail (długi ogon)?

Co to jest linkowanie zewnętrzne?

Co to jest linkowanie wewnętrzne?

Co to są linki sponsorowane?

Co to jest link juice?

Co to jest kanibalizacja słów kluczowych?

Co to jest .htaccess?

Co to jest hreflang?

Co to jest atrybut dofollow?

Co to jest copywriting?

Co to jest content marketing?

Co to jest content?

Co to jest canonical?

Co to jest backlink?

Co to jest błąd 404?

Pozycjonowanie SEO – agencja czy wolny strzelec. Kogo wybrać?

Co to jest artykuł sponsorowany?

Co to jest Anchor?

Co to jest meta title tag?

Co to jest Sitemap?

Co to jest Google Search Console?

Co to jest atrybut ALT?

Co to jest robots.txt?

Co to jest Meta Robots?

Co to jest meta description?

Co to jest słowo kluczowe?

Co to jest duplicate content?

Jak reklamować gabinet medycyny estetycznej w 2023 roku?

Co to jest domain rating?

Co to jest ruch organiczny w wyszukiwarce?

Czym są czynniki rankingowe?

Pozycjonowanie lokalne – czym jest i dlaczego warto inwestować w lokalne SEO?

Audyt SEO – co to jest, dlaczego warto go przeprowadzić i jak to zrobić?

Ile kosztuje pozycjonowanie strony i sklepu w 2023 roku?

Czy znasz te programy do kontroli rodzicielskiej?

Dlaczego Cyberpunk 2077 to majstersztyk w wykonaniu Redów?

Czy wiesz, że… złożenie komputera nie takie jest trudne?

Dlaczego warto naprawić swojego używanego laptopa?

SEO – co to takiego?

Kiedy warto skorzystać z naprawy komputera?

Pierwsze strony internetowe w Polsce i na świecie