4rtweb

Co to jest atrybut dofollow?

Atrybut dofollow to znacznik przypisywany linkom na stronie. Jest on dla robota indeksującego wskazówką, dotyczącą przejścia na podlinkowaną w ten sposób stronę. Dofollow w przeciwieństwie do nofollow, przekazuje część potencjału strony linkujące stronie linkowanej. 

Jak działają linki dofollow?

Linki dofollow pozyskuje się poprzez umieszczenie linka z adresem danej domeny na innej, obcej stronie internetowej. Za sprawą takich hiperłączy internauci mogą przechodzić z jednej strony www na drugą. Ma to na celu wypozycjonowanie danej witryny, ale też umożliwienie użytkownikom zapoznania się z jej treścią. W kodzie HTML atrybut dofollow nakazuje robotom internetowym odwiedzić stronę, do której prowadzi dany link. Jest to zatem korzystne z punktu widzenia pozycji witryny w rankingu wyszukiwarki. 

Dofollow w kodzie

Dodanie atrybutu dofollow jest tak naprawdę opcjonalne, ponieważ roboty Google w taki sam sposób traktują link dodany bez tego atrybutu w kodzie. Niemniej jednak warto wiedzieć, że atrybut dofollow w kodzie dodaje się w następujący sposób:

< a href=”adres www” rel=”dofollow” >anchor< /a >

Dofollow a SEO

W pozycjonowaniu istotna jest neutralność linków, czyli równowaga pomiędzy ilością atrybutów dofollow i nofollow. Rolą linków oznaczonych jako dofollow jest budowanie widoczności witryny i zwiększenie zaufania Google, co osiąga się w przypadku, gdy do strony kierują witryny o wysokim poziomie zaufania. Linki dofollow mogą zwiększyć ruch na stronie, ale są też ważne w kontekście linkowania w obrębie danej domeny. 

Zalety i wady linków dofollow

Stosowanie linków dofollow ma swoje mocne i słabe strony. Takie hiperłącza są potrzebne w procesie pozycjonowania, gdyż przekazują część mocy strony innej witrynie, jednak równolegle odbierają część tej mocy stronie kierującej do innej witryny. Jeśli link dofollow umieszcza się na stronie z wysokim wskaźnikiem Page Trust, to tym wysokim poziomem zaufania strona dzieli się z inną witryną. Natomiast gdy strona linkowana ma niski poziom zaufania w oczach Google, to obniża on też poziom Page Trust strony linkującej. 

Podobne wpisy