4rtweb

Co to jest atrybut nofollow?

  • 5 kwietnia, 2023

Atrybut nofollow, czy też samo określenie nofollow, to atrybut linków, który stanowi informację dla robotów indeksujących, nakazującą im nie podążać na stronę, do której prowadzi dany link. Dzięki zastosowaniu atrybutu nofollow link nie przekazuje mocy strony. Nie ma również większego wpływu na pozycjonowanie, ale pozwala zróżnicować profil linków na stronie. 

Kiedy stosuje się linki nofollow?

Atrybut nofollow sprawia, że strona nie dzieli się swoją mocą z innymi stronami. Pozwala chronić się przed spamem i niechcianym dzieleniem mocą (link juice). Takim atrybutem oznacza się też linki o mniejszym znaczeniu dla pozycjonowania, na przykład linki prowadzące do regulaminów. Stosowanie linków nofollow może przynieść korzyści w postaci zwiększenia ruchu na stronie. Wykorzystuje się je również po to, by profil linków na stronie był bardziej naturalny, zróżnicowany, czyli obfitujący zarówno w linki dofollow, jak i nofollow. 

Nofollow a dofollow

Nofollow w kodzie HTML jest informacją dla robota wyszukiwarki, mówiąca o tym, że ma on nie podążać za odnośnikiem na stronie, czyli:

  • nie indeksować strony,
  • nie przekazywać mocy SEO.

Atrybut ten został stworzony w celu zwalczania spamu w komentarzach na blogach. Przeciwieństwem linków nofollow są linki dofollow, których nie trzeba oznaczać dla robotów Google. Takie linki przekazują moc SEO i są indeksowane automatycznie. 

Czy warto używać linków nofollow?

Jeśli link nofollow zamieszczony zostaje na stronie użytkownika, pozwala ograniczyć mu możliwość wykorzystania danej witryny do poprawienia wyników pozycjonowania tej strony, do której prowadzi. Dzięki takiemu rozwiązaniu pierwsze strony wyników wyszukiwania nie zostają zdominowane przez witryny o niskiej wartości merytorycznej. Link nofollow umieszczony w obcym serwisie:

  • może, ale nie musi, pomagać w SEO strony, do której kieruje, 
  • będzie generował ruch na stronie, do której kieruje,
  • pomoże zróżnicować profil linków, a tym samym poprawić jakość strony z perspektywy wyszukiwarki.

Jeśli jesteś zainteresowany
moimi usługami,
wypełnij i prześlij poniższy brief.

Więcej na blogu

Jak reklamować myjnię samochodową w Internecie?

Jak reklamować fotowoltaikę w Internecie?

Jak reklamować gabinet fizjoterapeuty?

Jak reklamować gabinet lekarski?

Jak reklamować salon kosmetyczny?

Jak reklamować gabinet weterynarii?

Jak reklamować firmę transportową?

Jak reklamować firmę z usługami IT?

Jak reklamować zakład pogrzebowy?

Ile kosztuje strona internetowa w 2023 roku?

Jak reklamować kancelarię prawną?

Jak reklamować firmę sprzątającą w Internecie?

Jak reklamować firmę budowlaną?

Jak reklamować firmę cateringową?

Jak reklamować gabinet psychologiczny?

Płatna wizytówka Google – czy za Profil Firmy w Google należy zapłacić?

Jak reklamować warsztat samochodowy?

Jak reklamować biuro rachunkowe?

Jak reklamować salon fryzjerski w Internecie?

Jak reklamować restaurację w internecie?

Jak reklamować firmę w Internecie?

Pozycjonowanie grafik i zdjęć – jak robić to poprawnie?

Co to jest współczynnik odrzuceń?

Co to jest współczynnik konwersji?

Co to jest wizytówka NAP?

Co to jest White Hat SEO?

Co to jest SSL?

Co to jest ROI?

Co to jest przyjazny adres URL?

Co to jest przekierowanie 302?

Co to jest przekierowanie 301?

Co to jest noindex?

Jak pozycjonować samemu stronę w Google?

Co to jest long tail (długi ogon)?

Co to jest linkowanie zewnętrzne?

Co to jest linkowanie wewnętrzne?

Co to są linki sponsorowane?

Co to jest link juice?

Co to jest kanibalizacja słów kluczowych?

Co to jest .htaccess?

Co to jest hreflang?

Co to jest atrybut dofollow?

Co to jest copywriting?

Co to jest content marketing?

Co to jest content?

Co to jest canonical?

Co to jest backlink?

Co to jest błąd 404?

Pozycjonowanie SEO – agencja czy wolny strzelec. Kogo wybrać?

Co to jest artykuł sponsorowany?

Co to jest Anchor?

Co to jest meta title tag?

Co to jest Sitemap?

Co to jest Google Search Console?

Co to jest atrybut ALT?

Co to jest robots.txt?

Co to jest Meta Robots?

Co to jest meta description?

Co to jest słowo kluczowe?

Co to jest duplicate content?

Jak reklamować gabinet medycyny estetycznej w 2023 roku?

Co to jest domain rating?

Co to jest ruch organiczny w wyszukiwarce?

Czym są czynniki rankingowe?

Pozycjonowanie lokalne – czym jest i dlaczego warto inwestować w lokalne SEO?

Audyt SEO – co to jest, dlaczego warto go przeprowadzić i jak to zrobić?

Ile kosztuje pozycjonowanie strony i sklepu w 2023 roku?

Czy znasz te programy do kontroli rodzicielskiej?

Dlaczego Cyberpunk 2077 to majstersztyk w wykonaniu Redów?

Czy wiesz, że… złożenie komputera nie takie jest trudne?

Dlaczego warto naprawić swojego używanego laptopa?

SEO – co to takiego?

Kiedy warto skorzystać z naprawy komputera?

Pierwsze strony internetowe w Polsce i na świecie