4rtweb

Co to jest atrybut nofollow?

  • 5 kwietnia, 2023

Atrybut nofollow, czy też samo określenie nofollow, to atrybut linków, który stanowi informację dla robotów indeksujących, nakazującą im nie podążać na stronę, do której prowadzi dany link. Dzięki zastosowaniu atrybutu nofollow link nie przekazuje mocy strony. Nie ma również większego wpływu na pozycjonowanie, ale pozwala zróżnicować profil linków na stronie. 

Kiedy stosuje się linki nofollow?

Atrybut nofollow sprawia, że strona nie dzieli się swoją mocą z innymi stronami. Pozwala chronić się przed spamem i niechcianym dzieleniem mocą (link juice). Takim atrybutem oznacza się też linki o mniejszym znaczeniu dla pozycjonowania, na przykład linki prowadzące do regulaminów. Stosowanie linków nofollow może przynieść korzyści w postaci zwiększenia ruchu na stronie. Wykorzystuje się je również po to, by profil linków na stronie był bardziej naturalny, zróżnicowany, czyli obfitujący zarówno w linki dofollow, jak i nofollow. 

Nofollow a dofollow

Nofollow w kodzie HTML jest informacją dla robota wyszukiwarki, mówiąca o tym, że ma on nie podążać za odnośnikiem na stronie, czyli:

  • nie indeksować strony,
  • nie przekazywać mocy SEO.

Atrybut ten został stworzony w celu zwalczania spamu w komentarzach na blogach. Przeciwieństwem linków nofollow są linki dofollow, których nie trzeba oznaczać dla robotów Google. Takie linki przekazują moc SEO i są indeksowane automatycznie. 

Czy warto używać linków nofollow?

Jeśli link nofollow zamieszczony zostaje na stronie użytkownika, pozwala ograniczyć mu możliwość wykorzystania danej witryny do poprawienia wyników pozycjonowania tej strony, do której prowadzi. Dzięki takiemu rozwiązaniu pierwsze strony wyników wyszukiwania nie zostają zdominowane przez witryny o niskiej wartości merytorycznej. Link nofollow umieszczony w obcym serwisie:

  • może, ale nie musi, pomagać w SEO strony, do której kieruje, 
  • będzie generował ruch na stronie, do której kieruje,
  • pomoże zróżnicować profil linków, a tym samym poprawić jakość strony z perspektywy wyszukiwarki.
od 2016 roku wspieram Klientów w rozwoju ich marek, serwisów internetowych oraz wyników sprzedażowych poprzez działania SEO/SEM.

Jeśli jesteś zainteresowany
moimi usługami,
wypełnij i prześlij poniższy brief.

4rtweb