Co to jest słowo kluczowe?
Słowo kluczowe to frazy wpisywane w przeglądarki. Są one podzielone na główne i długie ogony. Mają duże znaczenie dla pozycjonowania strony w wyszukiwarkach.
Słowo kluczowe – definicja
Definicja słowa kluczowego to ciąg znaków wpisywany w wyszukiwarki. Może to być jedno słowo lub kilka. Słowo kluczowe to podstawa SEO. Dzięki dobrze dobranym słowom kluczowym można dobrze pozycjonować stronę.
Wyróżniamy różne rodzaje słów kluczowych:
- ogólne, odnoszące się do szerokiego zakresu pojęć – buty
- szczegółowe, odnoszące się do pojęć precyzyjnie – buty sportowe
- brandowe, czyli odnoszące się do nazwy firmy – buty sportowe Nike
- lokalne, czyli z określeniem miejsca/regionu – buty w Warszawskim sklepie
- długiego ogona (niszowe), złożone z wielu wyrazów opisujących jedno pojęcie – polecane buty sportowe do ćwiczeń w domu
Słowo kluczowe główne a long tail
Słowa kluczowe główne i długiego ogona różnią się znaczeniem. Na przykład, fraza „marynarka” to słowo kluczowe główne. „Marynarka dwurzędowa męska” to fraza długiego ogona. Słowa kluczowe główne są bardziej ogólne, ale trudniejsze do pozycjonowania.
Łatwiej jest pozycjonować stronę na frazę długiego ogona, bo jest mniej konkurencyjna. Jednak użytkownicy takie frazy szukają rzadziej.
Jak dobrać słowo kluczowe?
Aby pozycjonować stronę, trzeba ustalić odpowiednie frazy kluczowe. Można to zrobić za pomocą różnych narzędzi. Do wyboru mamy narzędzia płatne i bezpłatne, jak Google Search Console czy Semstorm.
Do ustalenia słów kluczowych można też użyć wyszukiwarki. Warto zwracać uwagę na jej podpowiedzi podczas wpisywania frazy.
Kiedy należy wykonywać analizę słów kluczowych?
Internet ciągle się zmienia, dlatego nie wystarczy wykonać jednej analizy słów kluczowych na etapie tworzenia strony internetowej. Takie analizy należy wykonywać regularnie. To ważne w kilku sytuacjach:
- opracowywanie strategii pozycjonowania,
- cykliczne monitorowanie wyników pozycjonowania,
- dodawanie nowych usług/produktów/kategorii,
- tworzenie treści na stronę, blog firmowy lub do artykułów sponsorowanych.
Warto pamiętać, by używać fraz kluczowych z umiarem. Nie powinno to być ślepe działanie. Ważne jest, by zwracać uwagę na trendy i sezonowość wyszukiwania.