4rtweb

Co to jest wizytówka NAP?

  • 5 kwietnia, 2023

Wizytówka NAP to skrót od angielskich słów Name, Address, Phone, czyli nazwa, adres i numer telefonu. Wizytówka dotyczy firmy i jej oferty. Jest publikowana na lokalnych i branżowych forach oraz w katalogach. Korzysta się z niej głównie w przypadku pozycjonowania lokalnego.

Co zawiera wizytówka NAP?

Chociaż skrót NAP oznacza tylko nazwę, adres i numer telefonu, to wizytówka NAP zawiera więcej informacji na temat firmy. Są to jej wszystkie dane kontaktowe, w tym adres www czy e-mail oraz godziny otwarcia. Z punktu widzenia klienta, wizytówka NAP to zarówno źródło informacji, jak i element, który wpływa na wiarygodność firmy. Jeśli po wyszukaniu strony w Google użytkownik odkryje jedynie stronę ofertową bez danych przedsiębiorstwa, może uznać to za bardzo podejrzane. 

Wizytówki NAP a pozycjonowanie

Wizytówki NAP mają bardzo istotny wpływ na pozycjonowanie, zwłaszcza lokalne. Jeśli serwis jest pozycjonowany na frazy związane z regionem lub miastem, wizytówka będzie miała kluczowe znaczenie dla SEO. Nie oznacza to jednak, że korzystanie z takiego rozwiązania nie przyniesie pozytywnych wyników w przypadku firm działających na terenie całego kraju.

O czym pamiętać przy publikacji wizytówek NAP?

Wizytówki NAP publikowane są w katalogach i na takich stronach jak:

  • googlemaps
  • zumi
  • targeo
  • panoramafirm i tak dalej. 

Umieszczając wizytówkę NAP na danej stronie, warto odnotować takie działanie, a jeśli wymagało to założenia konta – również login i hasło. Należy dbać bowiem, aby dane zawarte w wizytówce zawsze były aktualne. Jeśli zmieni się adres www czy adres skrzynki mailowej storny, klient powinien o tym wiedzieć, zatem aktualizacji trzeba dokonywać na bieżąco.

Jak tworzyć wizytówki NAP?

Wizytówka NAP to skompresowana forma informacji na temat firmy, dlatego zawsze powinna wyglądać tak samo. Kluczowe jest stosowanie identycznej nazwy firmy w każdym serwisie. Uwagę należy zwracać nawet na zastosowane znaki interpunkcyjne. Poza tym, korzystne jest zachęcanie klientów do wystawiania opinii przy wizytówce. Użytkownicy coraz częściej mogą zarówno ocenić firmę, jak i opublikować na jej temat komentarz, który zarekomenduje innym skorzystanie z danej oferty. 

Jeśli jesteś zainteresowany
moimi usługami,
wypełnij i prześlij poniższy brief.

Więcej na blogu

Jak reklamować myjnię samochodową w Internecie?

Jak reklamować fotowoltaikę w Internecie?

Jak reklamować gabinet fizjoterapeuty?

Jak reklamować gabinet lekarski?

Jak reklamować salon kosmetyczny?

Jak reklamować gabinet weterynarii?

Jak reklamować firmę transportową?

Jak reklamować firmę z usługami IT?

Jak reklamować zakład pogrzebowy?

Ile kosztuje strona internetowa w 2023 roku?

Jak reklamować kancelarię prawną?

Jak reklamować firmę sprzątającą w Internecie?

Jak reklamować firmę budowlaną?

Jak reklamować firmę cateringową?

Jak reklamować gabinet psychologiczny?

Płatna wizytówka Google – czy za Profil Firmy w Google należy zapłacić?

Jak reklamować warsztat samochodowy?

Jak reklamować biuro rachunkowe?

Jak reklamować salon fryzjerski w Internecie?

Jak reklamować restaurację w internecie?

Jak reklamować firmę w Internecie?

Pozycjonowanie grafik i zdjęć – jak robić to poprawnie?

Co to jest współczynnik odrzuceń?

Co to jest współczynnik konwersji?

Co to jest White Hat SEO?

Co to jest SSL?

Co to jest ROI?

Co to jest przyjazny adres URL?

Co to jest przekierowanie 302?

Co to jest przekierowanie 301?

Co to jest noindex?

Co to jest atrybut nofollow?

Jak pozycjonować samemu stronę w Google?

Co to jest long tail (długi ogon)?

Co to jest linkowanie zewnętrzne?

Co to jest linkowanie wewnętrzne?

Co to są linki sponsorowane?

Co to jest link juice?

Co to jest kanibalizacja słów kluczowych?

Co to jest .htaccess?

Co to jest hreflang?

Co to jest atrybut dofollow?

Co to jest copywriting?

Co to jest content marketing?

Co to jest content?

Co to jest canonical?

Co to jest backlink?

Co to jest błąd 404?

Pozycjonowanie SEO – agencja czy wolny strzelec. Kogo wybrać?

Co to jest artykuł sponsorowany?

Co to jest Anchor?

Co to jest meta title tag?

Co to jest Sitemap?

Co to jest Google Search Console?

Co to jest atrybut ALT?

Co to jest robots.txt?

Co to jest Meta Robots?

Co to jest meta description?

Co to jest słowo kluczowe?

Co to jest duplicate content?

Jak reklamować gabinet medycyny estetycznej w 2023 roku?

Co to jest domain rating?

Co to jest ruch organiczny w wyszukiwarce?

Czym są czynniki rankingowe?

Pozycjonowanie lokalne – czym jest i dlaczego warto inwestować w lokalne SEO?

Audyt SEO – co to jest, dlaczego warto go przeprowadzić i jak to zrobić?

Ile kosztuje pozycjonowanie strony i sklepu w 2023 roku?

Czy znasz te programy do kontroli rodzicielskiej?

Dlaczego Cyberpunk 2077 to majstersztyk w wykonaniu Redów?

Czy wiesz, że… złożenie komputera nie takie jest trudne?

Dlaczego warto naprawić swojego używanego laptopa?

SEO – co to takiego?

Kiedy warto skorzystać z naprawy komputera?

Pierwsze strony internetowe w Polsce i na świecie