Co to jest wizytówka NAP?
Wizytówka NAP to skrót od angielskich słów Name, Address, Phone, czyli nazwa, adres i numer telefonu. Wizytówka dotyczy firmy i jej oferty. Jest publikowana na lokalnych i branżowych forach oraz w katalogach. Korzysta się z niej głównie w przypadku pozycjonowania lokalnego.
Co zawiera wizytówka NAP?
Chociaż skrót NAP oznacza tylko nazwę, adres i numer telefonu, to wizytówka NAP zawiera więcej informacji na temat firmy. Są to jej wszystkie dane kontaktowe, w tym adres www czy e-mail oraz godziny otwarcia. Z punktu widzenia klienta, wizytówka NAP to zarówno źródło informacji, jak i element, który wpływa na wiarygodność firmy. Jeśli po wyszukaniu strony w Google użytkownik odkryje jedynie stronę ofertową bez danych przedsiębiorstwa, może uznać to za bardzo podejrzane.
Wizytówki NAP a pozycjonowanie
Wizytówki NAP mają bardzo istotny wpływ na pozycjonowanie, zwłaszcza lokalne. Jeśli serwis jest pozycjonowany na frazy związane z regionem lub miastem, wizytówka będzie miała kluczowe znaczenie dla SEO. Nie oznacza to jednak, że korzystanie z takiego rozwiązania nie przyniesie pozytywnych wyników w przypadku firm działających na terenie całego kraju.
O czym pamiętać przy publikacji wizytówek NAP?
Wizytówki NAP publikowane są w katalogach i na takich stronach jak:
- googlemaps
- zumi
- targeo
- panoramafirm i tak dalej.
Umieszczając wizytówkę NAP na danej stronie, warto odnotować takie działanie, a jeśli wymagało to założenia konta – również login i hasło. Należy dbać bowiem, aby dane zawarte w wizytówce zawsze były aktualne. Jeśli zmieni się adres www czy adres skrzynki mailowej storny, klient powinien o tym wiedzieć, zatem aktualizacji trzeba dokonywać na bieżąco.
Jak tworzyć wizytówki NAP?
Wizytówka NAP to skompresowana forma informacji na temat firmy, dlatego zawsze powinna wyglądać tak samo. Kluczowe jest stosowanie identycznej nazwy firmy w każdym serwisie. Uwagę należy zwracać nawet na zastosowane znaki interpunkcyjne. Poza tym, korzystne jest zachęcanie klientów do wystawiania opinii przy wizytówce. Użytkownicy coraz częściej mogą zarówno ocenić firmę, jak i opublikować na jej temat komentarz, który zarekomenduje innym skorzystanie z danej oferty.