Co to jest content?
Content to zawartość strony internetowej, a dokładniej merytoryczna treść, która zwiększa wiarygodność witryny i przyczynia się do pozyskiwania nowych klientów. Na content strony składają się między innymi treści z podstron, opisy kategorii, opisy produktów czy artykuły zamieszczone na stronie.
Content a marketing
Pojęcie contentu wiąże się nieodłącznie z content marketingiem, czyli tworzeniem i dystrybucją atrakcyjnych treści w mediach społecznościowych czy na blogach. Dobry content, czyli content odpowiednio zoptymalizowany, zwiększa liczbę odwiedzin na stronie, co może przekładać się też na większe zyski. Jednak, aby content był skuteczny marketingowo musi być nie tylko prawidłowo zoptymalizowany (np. pod kątem słów kluczowych), ale również wartościowy dla czytelnika, czyli merytoryczny. Artykuły branżowe wysokiej jakości wpływają bardzo korzystnie na budowanie pozytywnego wizerunku marki i sprawiają, że potencjalny klient chętniej wraca na stronę.
Jak tworzyć dobry content?
Tworzenie dobrych jakościowo treści niesie za sobą ogromne korzyści dla firmy, choćby ze względu na to, że zwiększa widoczność strony w wyszukiwarce Google. Aby algorytmy uznały content za wartościowy, treści muszą być unikalne, przystępne dla czytelnika i dobrze zoptymalizowane pod kątem SEO. Oznacza to, że dobra jakościowo treść:
- skupia się na konkretnym temacie,
- zawiera aktualne, prawdziwe informacje,
- zawiera słowa kluczowe, odpowiednie nagłówki, meta opis i meta tytuł, a także linkowanie wewnętrzne,
- ma formę przyjazną w odbiorze,
- jest dostosowana swoim poziomem do grupy docelowej.
Dobry content niesie ze sobą wartościowy przekaz. Musi też przekazywać informacje w sposób zrozumiały dla przeciętnego użytkownika. Kluczowa jest w tym przypadku także oryginalność treści, na którą algorytmy zwracają szczególną uwagę. Nie bez znaczenia jest również cykliczne aktualizowanie opublikowanej treści.
Po co firmie dobry content?
Dobrej jakości treści na stronie oraz regularnie zamieszczane wpisy w mediach społecznościowych czy na blogu firmowym pozwalają budować pozytywny wizerunek marki i dbać o jej silną relację z odbiorcami. Co więcej, dobry content może prowadzić też do zwiększenia grona potencjalnych klientów, a tym samym do podwyższenia poziomu sprzedaży. Content jest szczególnie ważny w branżach konkurencyjnych. Pozwala dbać o dobre i trwałe relacje z konsumentami poprzez publikację interesujących artykułów czy treści angażujących użytkowników, zachęcających do interakcji. Krótko mówiąc, dobry content może zostać zmonetyzowany – przynosi firmie realne zyski.