co to jest linkowanie zewnętrzne

Co to jest linkowanie zewnętrzne?

Linkowanie zewnętrzne polega na pozyskiwaniu linków, które kierują do danej domeny z innych witryn. Wychodzące linki mają duże znaczenie dla pozycji strony w wynikach wyszukiwania i budują jej autorytet. Nie bez znaczenia jest jednak to, na jakiej stronie zostaną one umieszczone. Korzystniejsze efekty daje umieszczanie odnośników w witrynach o dużym autorytecie i/lub o podobnej tematyce. 

Rodzaje linków zewnętrznych

Istnieje kilka rodzajów linków zewnętrznych, czyli linków wychodzących z zewnętrznych witryn. Podstawowy podział wyróżnia linki dofollow i nofollow. Te pierwsze nakazują robotom Google podążać za linkiem i przekazują wartość strony domenie, do której prowadzą. Te drugie mają odwrotne działanie. Wyróżnia się także linki zewnętrzne sponsorowane, czyli płatne. Przekazują one mniej “mocy” witrynie, do której kierują. 

Jak pozyskać linki zewnętrzne?

Linkowanie zewnętrzne ma korzystny wpływ na pozycję witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Linki wychodzące da się pozyskać na różne sposoby, w tym między innymi za sprawą:

  • katalogów z adresami do stron,
  • grup internetowych,
  • for internetowych,
  • wpisów gościnnych,
  • social mediów,
  • influencerów,
  • artykułów sponsorowanych,
  • recenzji. 

Linki zewnętrzne można tworzyć też z pomocą infografiki zawierającej merytoryczne informacje lub poprzez opracowywanie e-booków, które zainteresują użytkowników i doprowadzą do udostępniania takich materiałów na stronach czy profilach w mediach społecznościowych.

Należy pamiętać jednak, że przy linkowaniu zewnętrznym liczy się jakość, a nie ilość. Link wychodzący z domeny o wysokim autorytecie, powiązanej tematycznie z daną branżą, ma o wiele większy wpływ na pozycję strony niż kilka czy kilkadziesiąt linków ze stron pozbawionych takiej wartości. 

Anchor linku

Linki zewnętrzne muszą przyjmować odpowiednią formę. Kluczowy jest tutaj anchor text, czyli tekst, pod którym ukrywa się link. Nie warto używać w tym przypadku słów typu “kliknij tutaj”. Anchorem powinno być słowo, na które strona jest pozycjonowana. Istotne jest także, by używać kilku różnych anchorów, aby różnicować ruch z linków zewnętrznych.

Podobne wpisy