4rtweb

Płatna wizytówka Google – czy za Profil Firmy w Google należy zapłacić?

Wizytówka firmy w Google Moja Firma ma duże znaczenie dla przedsiębiorstw, które prowadzą swój biznes lokalnie. Posiadanie takiej wizytówki pozwala dotrzeć do większej ilości klientów i świetnie uzupełnia inne działania SEO. Niestety, nie każdy posiada odpowiednią wiedzę z tego zakresu, przez co coraz więcej osób pada ofiarą oszustów, oferujących płatne wizytówki Google. Czy faktycznie za wizytówkę Google Moja Firma należy uiszczać opłaty?

Czym jest wizytówka Google?

Profil Firmy w Google – to narzędzie służące do zarządzania wizerunkiem firmy w wyszukiwarce Google oraz na Mapach Google. Uzupełnienie takiej wizytówki pozwala upewnić się, że potencjalny klient znajdzie firmę na liście innych przedsiębiorstw. Warto pamiętać jednak, że dane zamieszczone w wizytówce powinny być na bieżąco aktualizowane.

Wizytówka Google wyświetla się w oknie wyszukiwarki Google, po prawej stronie. Widnieją w niej takie elementy jak:

  • nazwa i adres firmy,
  • odnośnik do strony internetowej firmy,
  • odnośnik pozwalający wyznaczyć trasę do siedziby/oddziału firmy,
  • godziny otwarcia,
  • dane kontaktowe,
  • krótki opis działalności,
  • średnia ocen użytkowników,
  • przycisk dodania lokalizacji do punktów na mapie Google,
  • informacje o zbliżających się wydarzeniach.
4rtweb

Po wypełnieniu wizytówki Google, informacje na temat firmy będą wyświetlały się użytkownikowi, który szuka danych na temat przedsiębiorstwa bezpośrednio po wyszukaniu danej frazy kluczowej. Co więcej, firma pojawi się także w Google Maps, co ułatwi potencjalnemu klientowi dotarcie pod wskazany adres. Ważną zaletą wizytówki Google jest też możliwość publikowania tam opinii na temat firmy oraz odpowiadania na nie. Recenzje byłych klientów często stanowią bardzo istotną formę reklamy, ponieważ to właśnie nimi sugerują się inni użytkownicy. 

Współcześnie, profil firmy w Google oferuje też inne ciekawe i bardzo nowoczesne funkcje, jak wirtualny spacer po firmie. Dla wielu osób ma to ogromne znaczenie, ponieważ zwiększa wiarygodność marki i buduje do niej większe zaufanie. 

Ile kosztuje wizytówka Google?

“Cena wizytówki profilu firmy” czy “cena wizytówki Google” to bardzo popularne hasła, wyszukiwane w sieci przez przedsiębiorców. Zatem ile kosztuje wizytówka Google Moja Firma? Sama usługa jest całkowicie bezpłatna i bezterminowa, a do tego łatwa w obsłudze i konfiguracji. Nie wolno dać się oszukać rzekomym przedstawicielom Google, żądających opłat za wprowadzenie danych do wizytówki, za jej zaktualizowanie czy utrzymanie. Wszystkie te działania są całkowicie bezpłatne. Zatem usługa profilu firmy w Google jest darmowa w zakresie:

  • stworzenia wizytówki,
  • utrzymywania wizytówki,
  • aktualizowania wizytówki. 

Opłaty związane z wizytówką Google dotyczą natomiast pozycjonowania, czyli stworzenia wizytówki przez specjalistę oraz jej ewentualnego promowania za pomocą Google Ads, czyli płatnej kampanii reklamowej.

Ile kosztuje pozycjonowanie wizytówki Google?

Wizytówka Google zawiera treści, które podlegają pozycjonowaniu lokalnemu. W wizytówce powinny znaleźć się zatem frazy, które sprawią, że dane firmy pojawią się wysoko w wynikach wyszukiwania Google. Warto wiedzieć przy tym, że wizytówki Google pozycjonuje między innymi na podstawie odległości firmy od użytkownika, rozpoznawalności marki czy trafności jej oferty – w odniesieniu do wyszukiwanych słów kluczowych. 

4rtweb
przykład dla wyniku dla frazy – pozycjonowanie stron bemowo

Wizytówkę można stworzyć i zarządzać nią wygodnie za pomocą panelu Google Moja Firma, sama wizytówka jest w pełni darmowa. Przedsiębiorca może zajmować się tym osobiście lub zlecić to zadanie firmie. Koszt pozycjonowania w Mapach Google waha się w przedziale od 500 do 1000 zł miesięcznie.

Ile kosztuje reklama Google Ads w ramach wizytówki profilu firmy w Google?

Opłaty dla Google za korzystanie z profilu firmy Google mogą wiązać się jedynie z powiązaniem tej funkcji z płatną kampanią reklamową Google Ads. Jeśli firma zdecyduje się na taką formę reklamy, jej wizytówka będzie wyświetlana na samej górze w wynikach wyszukiwania Google Maps i zostanie oznaczona jako wynik sponsorowany. Aby uruchomić taką reklamę, należy wybrać opcję rozszerzenia lokalizacji – połączenie reklamy Google Ads z wizytówką. Płatność za taką reklamę rozliczana jest w modelu opłaty za kliknięcie, co oznacza, że każde kliknięcie użytkownika w wizytówkę spowoduje zmniejszenie budżetu w Google Ads

Jak nie dać się oszukać na “płatną wizytówkę Google”?

W sieci coraz częściej pojawiają się oszustwa “na płatną wizytówkę”. Polegają one na tym, że właściciel firmy otrzymuje wiadomość e-mail lub telefon od osoby podającej się za pracownika lub partnera Google. Korzystając z niewiedzy przedsiębiorców, oszuści próbują wyłudzić od nich pieniądze między innymi za utrzymywanie wizytówki Google. Brak płatności ma skutkować usunięciem firmy z Google Maps. Po otrzymaniu takiej wiadomości warto zachować spokój i poprosić o przesłanie kolejnego maila ze skrzynki firmowej (z końcówką @google.com lub @google.pl) – to pozwoli zweryfikować, czy mamy do czynienia z oszustem. 

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

3 komentarze

  1. Niestety ale sam stałem się ofiara takich oszustów i naciągaczy. Zaczęło się od telefonu ze moja wizytówka zginie z Google, później ze trzeba zapłacić za prowadzenie, później za administracje. Oczywiście każda wiadomość była płatna, ze należy zapłacić aby wszystko działało dobrze itd.
    Dopiero rozmowa z Panem Arturem i wytłumaczenie sprawy mi pozwoliło zakończyć nieprzyjemne telefony ze strony oszustów .