Co to jest artykuł sponsorowany?
Artykuł sponsorowany to tekst publikowany w sieci, wykorzystywany do promocji produktu, usługi czy firmy. Od zwykłego artykułu odróżnia go odnośnik do oferty, grafika czy logo danej marki. Artykuł sponsorowany powinien być użyteczny dla czytelnika, który ma być potencjalnym klientem firmy.
Artykuł sponsorowany – jaką ma formę?
Artykuł sponsorowany ma prezentować usługi lub towary, ale może też zaciekawiać, rozwiązywać jakiś problem. Najczęściej tekst przyjmuje więc formę poradnika zakupowego, ale bywa również porównaniem, wywiadem, wypowiedzią ekspercką. Artykuł sponsorowany musi przedstawiać wartościową treść. Powinien określać cel tekstu, na przykład zaprezentowanie nowego produktu. Artykuł musi być aktualny i rzetelny, nie może zawierać nieprawdziwych informacji. Ważne jest też dopasowanie formy tekstu do odbiorcy. Szczególnie istotne jest to w przypadku artykułów branżowych i specjalistycznych, skierowanych do osób, które posiadają wiedzę z danej dziedziny. Artykuł sponsorowany nie powinien zawierać żadnych błędów językowych czy interpunkcyjnych. Może natomiast przykuwać wzrok czytelnika za sprawą zdjęć czy grafik. Wskazany jest też podział na akapity.
Gdzie publikuje się artykuły sponsorowane?
Artykuły sponsorowane mogą pojawiać się w prasie tradycyjnej, ale zdecydowanie częściej publikowane są w Internecie, na stronach o zasięgu lokalnym, ogólnopolskim lub światowym. Teksty można umieszczać na portalach o tematyce ogólnej i specjalistycznej, a cena takiej publikacji zależna jest głównie od typu portalu i ruchu, jaki generuje.
Dlaczego artykuły sponsorowane są ważne?
Odpowiednio skonstruowany artykuł sponsorowany to subtelna forma reklamy. Jego celem jest przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta i zachęcenie go do zapoznania się z ofertą danej firmy. Treść tekstu powinna nawiązywać do promowanego produktu lub usługi, ale nie w sposób nachalny. Artykuły sponsorowane wykorzystuje się bowiem zarówno do budowania sieci wartościowych linków, jak i do budowania pozytywnego wizerunku marki. Zgodnie z prawem prasowym, taki tekst musi zostać oznaczony jako sponsorowany, ale jego treść nie powinna wywoływać skojarzeń z działaniami marketingowymi, ponieważ wzbudzają one niechęć konsumentów.
Warto wspomnieć, że zaletą publikowania artykułów sponsorowanych jest też skuteczne wsparcie procesu sprzedaży, gdyż rzetelne rekomendacje są w stanie przekonać potencjalnego klienta do podjęcia ostatecznej decyzji o zakupie. Dobre artykuły sponsorowane budują wiarygodność marki i przedstawiają usługę czy towar w korzystnym świetle, jednocześnie dostarczając konsumentom wartościowych informacji.