4rtweb

Co to jest copywriting?

Copywriting polega na tworzeniu unikalnych i kreatywnych tekstów, znajdujących zastosowanie w pozycjonowaniu. Pojęcie copywritingu jest bardzo szerokie. Wyróżnia się między innymi content writing czy copywriting SEO. Copywriter zajmuje się przede wszystkim tworzeniem treści marketingowych, takich jak teksty na strony internetowe, hasła reklamowe czy treści na ulotki. 

Czym zajmuje się copywriter?

Copywriting obejmuje działania w obszarze prasy, reklamy, internetu czy marketingu – wszędzie, gdzie potrzebne są treści o charakterze reklamowym. Co ważne, copywriter realizuje zlecenia z różnych branż, dlaczego często musi poświęcać wiele czasu na dobre poznanie danego tematu. Osoba, która specjalizuje się w copywritingu korzysta z narzędzi, które pomagają jej tworzyć skuteczne pod względem SEO teksty. Ma też umiejętność szybkiego wyszukiwania informacji. Nie bez znaczenia jest również lekkie pióro copywritera, zwłaszcza w przypadku tekstów na blogi firmowe czy postów w mediach społecznościowych.

Copywriting – rodzaje

Jak zostało wspomniane, copywriting to szerokie pojęcie, obejmujące między innymi content writing oraz SEO copywriting. Pierwszy rodzaj copywritingu dotyczy tworzenia treści na strony internetowe, blogi czy oferty produktowe. Z kolei SEO copywriting wiąże się z pozycjonowaniem. Wymaga od copywritera posiadania i ciągłego poszerzania wiedzy z zakresu SEO (algorytmy Google). Osoba tworząca takie treści musi opierać się na profesjonalnym researchu, tworząc content dostosowany do wytycznych Google, z zastosowaniem odpowiednich słów kluczowych. 

Cechy dobrego copywritera

O tym, że nie każdy może zostać copywriterem, przekonało się w ostatnim czasie wiele osób. Choć praca copywritera może wydawać się prosta, to w praktyce nie każdemu łatwo przychodzi tworzenie atrakcyjnej i skutecznej treści. Dobry copywriter musi przede wszystkim doskonale posługiwać się językiem, którym tworzy teksty, czyli nie może popełniać błędów ortograficznych, językowych lub interpunkcyjnych. Nie mniej ważne jest także posiadanie tak zwanego lekkiego pióra, czyli kreowanie treści, które są łatwo przyswajalne dla czytelników. Te umiejętności stanowią podstawę w zawodzie, ale skuteczny copywriter musi znać się też na psychologii sprzedaży. Oznacza to, że powinien rozumieć potrzeby grupy docelowej – odbiorców – swojego tekstu po to, by być w stanie “sprzedać” dany przekaz konsumentowi. Poza tym, copywriterzy posługują się też uniwersalnymi, sprawdzonymi rozwiązaniami, które ułatwiają tworzenie tekstów przystępnych dla internautów – stosują chwytliwe tytuły, podział treści na akapity, nagłówki i wyróżnienia, dzięki którym artykuł nie jest tylko ścianą tekstu. 

Podobne wpisy