4rtweb

Co to jest content marketing?

Content marketing polega na tworzeniu i dystrybucji treści atrakcyjnych oraz dobrze zoptymalizowanych, które zainteresują określoną grupę odbiorców i nakłonią ją do podjęcia konkretnych działań, na przykład do zakupu produktu. 

Cele content marketingu

Podczas gdy tradycyjne formy reklamy skupiają się wyłącznie na pozyskiwaniu klienta i osiąganiu zysków, dobrze opracowana strategia content marketingu ma za zadanie zbudować długotrwałą, silną relację firmy z potencjalnymi klientami. Za sprawą wartościowych treści (contentu) marka buduje swój pozytywny wizerunek, zyskuje zaufanie konsumentów i sprawia, że ci przywiązują się do jej oferty. 

Główne cele content marketingu to zatem:

  • przyciąganie uwagi potencjalnych klientów,
  • zdobywanie zaufania klientów,
  • budowanie pozytywnego wizerunku,
  • budowanie świadomości marki.

Z kolei głównym narzędziem content marketingu jest tworzenie i publikowanie atrakcyjnej treści – zarówno z punktu widzenia użytkownika, jak i algorytmu Google.

Content marketing w praktyce

Content marketing realizowany jest na różne sposoby, w różnych formach – zarówno tekstowych, jak i graficznych. Najlepiej znane formy content marketingu to:

  • poradniki,
  • artykuły specjalistyczne,
  • podcasty,
  • infografiki,
  • webinaria. 

Z kolei najpopularniejszymi kanałami przekazu treści w ramach content marketingu są media społecznościowe, kanały na YouTube, blogi branżowe oraz tematyczne strony internetowe. 

Content marketing a SEO

Marketing treści nieodłącznie wiąże się z SEO, ponieważ wysokiej jakości, oryginalne teksty to jeden z najważniejszych czynników rankingowych w algorytmie wyszukiwarki Google. Tworząc unikalny, wartościowy content, firma dba o widoczność swojej strony w wynikach wyszukiwarki. Kluczem do sukcesu jest więc opracowanie właściwej strategii content marketingowej, optymalizacja treści pod kątem SEO, tworzenie tekstów merytorycznych i unikalnych, a także stosowanie wewnętrznego linkowania, czyli wewnętrznej dystrybucji treści. 

Content marketing a marketing wirusowy

Content marketing działa na zasadach podobnych do marketingu wirusowego. Marketing wirusowy sprowadza się do działań, które zachęcają odbiorców do przekazywania sobie informacji o marce czy produkcie. Jego skuteczność jest wysoka, ponieważ wykorzystuje potencjał rekomendacji. Content marketing jest przy tym nieco łagodniejszą formą marketingu wirusowego, ponieważ skłania do korzystania z oferty firmy i polecania jej innym poprzez publikowanie wartościowych treści, a nie poprzez bezpośrednie rekomendacje. 

Podobne wpisy