Przetestuj swoją stronę za darmo
W darmowej wersji audytu SEO sprawdzisz podstawowe wskaźniki dla swojej strony

Istotne parametry SEO dla sklepu i strony www

Responsywność

Szybkość ładowania

Formatowanie tekstu

Znaczniki meta

Linki

Frazy kluczowe

Czym jest audyt SEO?

Audyt SEO jest dokładną i kompleksową analizą strony www pod kątem jej atrakcyjności dla wyszukiwarek. W trakcie audytu sprawdzane są wszelkie parametry strony, które są istotne dla algorytmów Google i tym samym wpływają na jej pozycję w wynikach organicznych wyszukiwarki. Audyt SEO umożliwia przeanalizowanie kodu witryny lub sklepu internetowego, sprawdzenie treści zawartych na stronie (również pod względem obecności na niej materiałów, które pojawiają się w innych miejscach w sieci – tzw. duplicate content). Badane są również profil linków przychodzących, linkowanie wewnętrzne oraz szybkość ładowania się strony. Efektem audytu SEO jest otrzymanie precyzyjnych i przejrzystych wytycznych dotyczących strony, które ułatwią podniesienie jej pozycji w wyszukiwarce i zwiększenie jej atrakcyjności dla algorytmów.

Profesjonalny audyt SEO jest zakończony raportem, z którego wynika, jakie elementy na stronie wymagają zmian, ale również które z nich są wykonane poprawnie. Analizowane są wszystkie elementy istotne z punktu widzenia SEO, zarówno te związane z wewnętrzną budową strony, jak i czynnikami zewnętrznymi. Audyt SEO umożliwia także zapoznanie się ze statystykami strony, zajmowanymi pozycjami w wynikach organicznych Google na kluczowe dla nas frazy, jak również z informacjami, jaki procent ruchu zdobywa dana witryna. Po uzyskaniu raportu i wdrożeniu zaleceń wynikających z przeprowadzonego audytu, możemy podnieść pozycję strony www w wyszukiwarce, tym samym zwiększając ruch na niej i – jeśli jest to witryna o profilu zarobkowym – maksymalizując zyski.

Podczas audytu SEO analizie podlegają m.in. komponenty takie jak:

  • zawarte na stronie treści
  • nasycenie strony słowami kluczowymi
  • profil linków przychodzących
  • obecność certyfikatu SSL
  • szybkość ładowania witryny

Istnieje możliwość samodzielnego audytu SEO przy pomocy wygodnych narzędzi, które często są darmowe. Mnogość danych, jaka jest związana z raportem generowanym po audycie powoduje, że laikowi trudno jest przyswoić sobie wszystkie te informacje i – co najważniejsze – odpowiednio je wykorzystać. W takiej sytuacji najlepiej jest zlecić wdrożenie zmian specjalistom, czyli profesjonalnej agencji SEO. Zlecenie audytu zewnętrznej firmie umożliwia bardzo indywidualne podejście specjalistów do analizowanej strony, a także wydanie precyzyjnych zaleceń dla witryny. Audyt SEO to pierwszy krok do poprawy optymalizacji strony, zwiększenia jej funkcjonalności i tym samym polepszenia jej widoczności w wyszukiwarce Google na najważniejsze frazy.

Kiedy warto wykonać audyt SEO?

Niezależnie od tego, z jakim charakterem witryny mamy do czynienia, zawsze warto zadbać o zgodność z zasadami SEO. Aby było to możliwe, dobrze przeprowadzić audyt SEO, czyli analizę oraz ocenę strony internetowej. Po jego przeprowadzeniu otrzymujemy wartościowy raport. W nim zawarte są wszystkie mocne, a także słabe punkty strony internetowej.

Jednym z doskonałych momentów na przeprowadzenie audytu SEO jest sytuacja, w której witryna nie została jeszcze zaindeksowana. W takiej sytuacji audyt pozwala sprawdzić optymalizację witryny, jeszcze zanim zacznie funkcjonować w wyszukiwarce. Wysoka pozycja już na starcie to z pewnością to, czego potrzebuje strona internetowa.

Audyt SEO warto wykonać także wtedy, gdy strona radziła sobie bardzo dobrze, ale nagle zauważyliśmy pogorszenie jej wyników. W takiej sytuacji możliwe jest bowiem zweryfikowanie, jaka była przyczyna utraty pozycji w organicznych, czyli bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Warto jest sprawdzić, jak najszybciej przyczynę pogorszenia się wyników, aby zapobiec dalszej utracie widoczności naszej strony. Dodatkowo, dzięki szybkiej reakcji ekspertów możliwe jest usunięcie przyczyny i optymalizacja witryny. To z kolei owocuje poprawą pozycji w wynikach wyszukiwania.

Audyt SEO to również skarbnica wiedzy. Warto zatem wykonać tę usługę, choćby po to, aby wiedzieć więcej na temat hierarchii nagłówków, indeksowania, rozmieszczenia poszczególnych elementów, wydajności strony internetowej, przyjazności linków, mapy strony internetowej, certyfikatów i wielu innych istotnych elementów. Jeżeli chcesz zatem wiedzieć, jakie elementy strony internetowej trzeba usunąć, a jakich brakuje, a także, co można zmienić na stronie internetowej skorzystaj z audytu SEO. Tak naprawdę nie ma złego momentu na skorzystanie z tej usługi. Roboty Google pracują bowiem nieustannie i są stale udoskonalane.

Audyt SEO to usługa, która pozwala określić wartość strony dla algorytmów Google, a także dla realnych użytkowników. Dzięki uzyskanym wskazówkom w postaci raportu możliwe jest osiągnięcie sukcesu w pozycjonowaniu strony internetowej. Pamiętaj o tym, że inwestując w audyt SEO, masz możliwość kompleksowego przebadania strony internetowej. Takie podejście do pozycjonowania niesie mnóstwo korzyści i pozwala opracować długofalowy plan marketingu internetowego. Najważniejsze jest jednak, aby audyt SEO został zlecony profesjonalistom. Tylko wtedy otrzymane raporty są wartościowe. Zaufaj ekspertom!

Audyt SEO - czy jest on potrzebny?

Rola profesjonalnego audytu SEO jest nieodzowna – wiele osób przekonuje się o tym po otrzymaniu raportu, z którego wynika, co należy zmienić na stronie i które elementy wymagają poprawy. Bardzo często zdarza się, że z pozoru błahe detale, na które właściciel strony nie zwracał do tej pory uwagi, mają z punktu widzenia SEO ogromne znaczenie. W pozyskaniu tych informacji pomaga właśnie audyt SEO. Ale tego rodzaju analiza strony to coś więcej – pozwala ocenić, jak długi będzie proces optymalizacji strony oraz kiedy można spodziewać się pierwszych wzrostów pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarki Google.

Zlecenie audytu strony specjalistycznej firmie to doskonały sposób na uzyskanie kompleksowej informacji o kwestiach technicznych, które należałoby zmodyfikować, jak również o tym, czy obecne na stronie treści są wystarczające, czy wymagają rozbudowy. Audyt SEO pozwoli określić, w jaki sposób strona wyświetla się na różnych typach urządzeń – w tym nie tylko komputerach, ale również urządzeniach mobilnych, jak telefony komórkowe czy tablety. Dostosowanie strony do różnych typów urządzeń wpłynie na zmniejszenie współczynnika odrzuceń i pozwoli pozyskać nowych odwiedzających, poprawiając tym samym statystyki. To także zwiększenie funkcjonalności samej strony sprawiające, że czas, który spędzają na niej użytkownicy, jest dłuższy.

Audyt SEO pozwala też zidentyfikować problemy na stronie, które nie zawsze są widoczne dla właściciela – takie jak np. duplikacja treści, mająca bardzo negatywny wpływ na pozycję strony. Analiza SEO umożliwia eliminację popularnych błędów na stronie, wskaże też, jaki wpływ na witrynę firmową lub sklep internetowy ma usuwanie opublikowanych treści w nieodpowiedni sposób. W profesjonalnym audycie brane są pod uwagę zarówno czynniki występujące wewnątrz strony (w jej kodzie, treści), jak również elementy zewnętrzne, które na nią oddziałują (takie, jak profil linków). Mając do dyspozycji szczegółowy i przejrzysty raport, wiemy, które aspekty na stronie wymagają natychmiastowej poprawy.

Ogromnym atutem audytu SEO jest jego szczegółowość – zawiera on znacznie więcej niż ogólne zalecenia i bierze pod uwagę wszystkie aspekty pozycjonowanej strony. Wdrażając rekomendacje pochodzące z audytu można uzyskać trwałe i zauważalne wzrosty pozycji w wynikach organicznych, co ma ogromne znaczenie – zwłaszcza w przypadku stron firmowych i sklepów internetowych. Wyższe pozycje strony na kluczowe frazy to większa liczba odwiedzających, a to z kolei perspektywa maksymalizacji zysków firmy. Dlatego właśnie zdecydowanie warto zlecić profesjonalny audyt SEO wyspecjalizowanej agencji, która na jego podstawie będzie w stanie wdrożyć odpowiednie działania.

Najczęstsze pytania

Czy sam wykonam audyt SEO?

Samodzielne wykonanie audytu SEO witryny internetowej jest możliwe, jednak jego przeprowadzenie wymaga posiadania niezbędnej wiedzy. Konieczne jest użycie w tym celu odpowiednich narzędzi, które umożliwią właściwe przeanalizowanie strony pod kątem tego, czy jest ona właściwie zoptymalizowana pod kątem robotów wyszukiwarek, które odpowiadają za indeksowanie trony w wynikach wyszukiwania. Po jego przeprowadzeniu wyniki warto jednak skonsultować dodatkowo z profesjonalistami.

Ile powinien trwać audyt?

Na to, jak długo będzie trwał audyt SEO wpływ ma przede wszystkim wielkość strony oraz to, jak bardzo jest ona rozbudowana. W przypadku małych stron jej weryfikacja może trwać kilka dni. Jednak w przypadku bardziej rozbudowanych serwisów, które posiadają dużą ilość podstron cały proces może trwać nawet kilkanaście lub kilkadziesiąt dni. Jest to bowiem optymalny czas na to, aby znaleźć ewentualne błędy na stronie.

Jakie są różnice miedzy audytem SEO darmowym a płatnym?

Audyt darmowy przeprowadzany jest najczęściej przez firmy zajmujące się pozycjonowaniem witryn jako pierwszy etap tego procesu. Na jego podstawie można bowiem określić zakres prac, jaki będzie konieczny do przeprowadzenia na stronie, a tym samym koszt pozycjonowania. Jest on przeprowadzany przede wszystkim na stronie głównej w oparciu o powszechnie dostępne narzędzia. Audyt płatny obejmuje zdecydowanie szerszy zakres, gdyż podczas niego sprawdzane są także niewidoczne dla użytkowników elementy strony.

Czy musze przekazywać dostępy do strony?

Specjaliści przeprowadzający audyt SEO muszą mieć dostęp przede wszystkim do pewnych funkcjonalności strony. Dotyczy to głównie dostępu do różnego rodzaju statystyk, które umożliwiają wyciągnięcie odpowiednich wniosków. Możliwe jest przeprowadzenie go bez przekazywania dostępu do strony, ale w takiej sytuacji wyniki audytu mogą być zdecydowanie mniej dokładne i precyzyjne. To z kolei może wpłynąć na podejmowane działania mające na celu właściwe zoptymalizowanie witryny.

Audyt SEO i co dalej?

Przeprowadzenie profesjonalnego audytu SEO to pierwszy krok w procesie pozycjonowania witryny. Ma on za zadanie wskazać obszary na stronie, które wymagają wdrożenia zmian i modyfikacji w celu zwiększenia widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Ważne jest więc to, aby otrzymane wyniki były poprawnie zinterpretowane, a następnie przedstawione w nim błędy skutecznie wyeliminowane. Tylko takie kompleksowe działania przyniosą oczekiwane rezultaty.