pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie zagraniczne

Prowadzenie firmy o globalnych zasięgach wcale nie jest proste. To wyjątkowo trudne zadanie nie tylko ze względu na ciągłe rozjazdy i spotkania biznesowe w różnych lokalizacjach. Problematyczne jest także promowanie biznesu na arenie międzynarodowe. O ile pozycjonowaniem SEO, lokalnym oraz kampaniami w social mediach zajmuje się sporo ekspertów, o tyle pozycjonowanie zagraniczne to jedna z usług, na które bardzo ciężko trafić. Na szczęście jesteś w dobrym miejscu. W 4RTWEB otrzymasz kompleksowe wsparcie w zakresie pozycjonowania zagranicznego stron i sklepów internetowych. Bez problemu wypromuję Twój biznes w regionalnych wynikach wyszukiwania Google i zrealizuję działania tak, aby pomóc Ci w osiągnięciu celów biznesowych.

Na czym polega pozycjonowanie zagraniczne?

Pozycjonowanie zagraniczne to usługi, które obejmują przede wszystkim koncentrację na pozyskiwaniu zapytań od użytkowników z zagranicy, a także dopasowywanie fraz kluczowych, które mają wysoki wolumen wyszukiwań w konkretnym kraju. W praktyce pozycjonowanie zagraniczne polega na pełnej optymalizacji strony internetowej w taki sposób, aby serwis pojawił się w wynikach wyszukiwania nie tylko w Polsce, ale także poza granicami kraju w innych językach. Tutaj kluczowe jest stworzenie kilku wersji językowych witryny. W przeciwnym razie nie ma mowy o skutecznym pozycjonowaniu zagranicznym.

Poprzez pozycjonowanie zagraniczne pozyskujemy wielu dodatkowych klientów, realizujemy skuteczne kampanie marketingowe za granicą oraz realnie umacniamy pozycję marki na globalnych rynkach. Dzięki temu przedsiębiorca ma większą możliwość ekspansji i pozyskiwania nowych klientów na odległość.

Dlaczego warto zdecydować się na pozycjonowanie zagraniczne?

Inwestycja w profesjonalne pozycjonowanie zagraniczne niesie ze sobą wiele korzyści ekonomicznych i wizerunkowych dla przedsiębiorstwa. Działania związane z pozycjonowaniem zagranicznym są pierwszym krokiem w kierunku zbudowania obszernej hierarchii klientów na arenie międzynarodowej. A zatem w ramach pozycjonowania zagranicznego przedsiębiorcy zyskują: stały wzrost konwersji na stronie internetowej, mniejsze koszty pozyskiwania klientów dzięki widoczności w wynikach organicznych, idealnie zoptymalizowaną stronę internetową.

Z założenia cele pozycjonowania zagranicznego są podobne, jak klasycznych działań pozycjonowania SEO w obrębie kraju. Kluczowe cele do zrealizowania to przede wszystkim umocnienie pozycji biznesu na rynku, zwiększenie poziomu sprzedaży, poprawę widoczności witryny w wynikach wyszukiwania Google – tylko z tą różnicą, że dla pozycjonowania zagranicznego działamy globalnie.

Jak działam w ramach pozycjonowania zagranicznego?

Działania związane z pozycjonowaniem zagranicznym realizowane przeze mnie obejmują kompleksowy audyt SEO, analizę rynku oraz konsultacje marketingowe. Zawsze dbam o to, aby jak najskuteczniej promować i pozycjonować biznes moich klientów na arenie międzynarodowej. W ramach współpracy związanej z pozycjonowaniem zagranicznym współpracujemy na przejrzystych zasadach i działamy tak, aby realnie wypromować witrynę na rynku zagranicznym w dowolnie wybranym kraju i języku.

Pozyskiwanie zapytań z zagranicy

Podstawowe zadania pozycjonowania zagranicznego w 4RTWEB to pozyskiwanie zapytań bezpośrednio od użytkowników z zagranicy. W ten sposób zwiększamy poziom sprzedaży usług lub towarów na odległość. W ramach skutecznego pozycjonowania zagranicznego poprawiamy poziom konwersji, zwiększamy rozpoznawalność marki – ale to pozytywny efekt uboczny. Dzięki międzynarodowemu SEO przedsiębiorca zyskuje ciągłe wzrosty sprzedaży i jest w stanie oddalić się znacznie od konkurencji, która jeszcze nie zdecydowała się na ekspansję poza granicę Polski.

Budowane jakościowego ruchu poza granicami kraju

Drugi aspekt działań realizowanych w ramach pozycjonowania zagranicznego to budowanie wartościowego ruchu na stronie. Chodzi głównie o organiczny ruch z wyników wyszukiwania. To działania długofalowe, które z czasem mogą przyczynić się do znacznego wzrostu sprzedaży i liczby użytkowników odwiedzających witrynę. Tutaj nie ma mowy o kosztach za kliknięcie, tak jak w przypadku kampanii Google Ads. W ramach pozycjonowania zagranicznego płacisz tylko za optymalizację witryny, audyt SEO oraz tworzenie treści, która jest wartościowa dla użytkownika i robotów Google.

Optymalizacja konwersji

W ramach pozycjonowania międzynarodowego mogę zająć się optymalizacją konwersji na stronie internetowej. Co to znaczy? Firma, która zdecyduje się na pozycjonowanie zagraniczne, zyska wysoki wskaźnik ROI, rosnącą liczbę zapytań oraz wyższy pułap sprzedaży towarów i usług. Działam tak, aby uprościć działanie witryny, czyli zoptymalizować ją pod kątem technicznym, wizualnym oraz z uwzględnieniem treści na stronie – dzięki temu koncentrujemy się na potrzebach użytkownika i jego preferencjach. Takie działania zwiększają szansę na pozyskanie nowych długofalowych klientów z zagranicy.

Ile kosztuje i co zyskasz w ramach pozycjonowania zagranicznego?

Niestety nie da się jednoznacznie określić, jaki będzie całkowity koszt pozycjonowania zagranicznego. Z założenia: budżet może zmieścić się w kwocie 1000-2000 złotych, a także kilkunastu tysięcy złotych w skali miesiąca. Wszystko zależy od tego, jaki będzie zakres działań pozycjonerskich, a także od innych czynników: aktualna pozycja witryny w wynikach wyszukiwania za granicą, działania konkurencji, poziom optymalizacji off-site i on-site, struktura linków przychodzących, poziom skomplikowania prac optymalizacyjnych.

Im więcej czasu poświęcę na pozycjonowanie zagraniczne, tym droższa będzie cała usługa. To długofalowe działania, dlatego mimo ciągłego inwestowania przez pierwsze miesiące klient może nie odczuć znaczących efektów. Kiedy jednak machina ruszy na całego i prowadzone dotychczas pozycjonowanie zagraniczne zacznie działać, wtedy długofalowe efekty będą utrzymywać się naprawdę długo i z zadowalającymi efektami.

Dlaczego warto postawić na pozycjonowanie zagraniczne z 4rtweb?

Najczęściej zadawane pytania

Co robię w ramach pozycjonowania zagranicznego stron i sklepów internetowych?

W ramach pozycjonowania zagranicznego realizuję: optymalizację techniczną SEO, wdrażam tagi Hreflang, tworzę i optymalizuję treści w języku obcym, optymalizuję działania on-site i off-site, a także analizuję skuteczność działań realizowanych przez konkurencję na zagranicznym rynku.

Co wpływa na skuteczność pozycjonowania zagranicznego stron www?

Jest wiele czynników, które mogą rzutować na efekty osiągane w ramach pozycjonowania zagranicznego. To przede wszystkim czynniki: on-page, off-page oraz użyteczność witryny. Najpopularniejsze parametry rzutujące na to, jakie będą efekty pozycjonowania zagranicznego to: obecność fraz kluczowych na stronie, nasycenie treści frazami, metatagi, linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne, historia domeny, czas spędzony na stronie przez użytkownika, ruch z kanałów direct oraz współczynnik odrzuceń, a także responsywność witryny.

Jak długo trwa pozycjonowanie zagraniczne?

Raczej standardowo – długoterminowo. Nie ma z góry określonego czasu, kiedy warto prowadzić pozycjonowanie zagraniczne. Im dłużej, tym lepiej, bo efekty będą widoczne o wiele dłużej. Pierwsze efekty prowadzonych działań zauważymy najczęściej po kilku miesiącach ciągłego wdrażania strategii pozycjonowania zagranicznego. Warto jednak pozycjonować zagranicznie nieco dłużej, aby zmaksymalizować widoczność witryny w wynikach wyszukiwania.

Od czego zacząć pozycjonowanie zagraniczne?

Pierwszy krok to ustalenie kraju i regionu, na który będzie pozycjonowana strona internetowa. Do tego dopasowujemy strukturę adresów URL. Następnie ustalamy język, w którym powinny zostać stworzone treści na stronie www. Kolejny krok to zbudowanie wartościowego contentu i ciągłe monitorowanie wdrażanych rozwiązań.

Jak ocenić swoje szanse w ramach pozycjonowania zagranicznego na obcym rynku?

To dość trudne, ale nie niemożliwe. Wystarczy, że mamy dostęp do Google Search Console. Znajdziemy tam informacje, skąd pochodzą użytkownicy oraz w jakim stopniu angażują się w treści na stronie internetowej. Tutaj podstawą jest audyt SEO z uwzględnieniem zagranicznych czynników rankingowych.

Jak powinna wyglądać strategia pozycjonowania zagranicznego?

Wbrew pozorom to nie takie trudne. Musimy najpierw przeanalizować działania konkurencji, poznać odbiorców za granicą, a także dopasować słowa kluczowe zgodne z SEO zagranicznym. Kolejny krok to optymalizacja techniczna oraz stworzenie przejrzystej struktury adresów ccTLD, czyli takich, które są zakończone dwuliterowymi kodami, np. "pl" dla Polski.