Contadu – narzędzie niezbędne w branży SEO
Tworzenie różnego rodzaju treści to często dość skomplikowany i czasochłonny proces. Czas na realizację wyznaczonych działań, wydłużyć może również brak dostępu do narzędzi, które mogą w tym przypadku pomóc. Często nawet odpowiednia wiedza czy doświadczenie z zakresu content marketingu mogą być niewystarczające do tego, aby ręczne opracowywanie profesjonalnych artykułów czy nawet najprostszych tekstów było w pełni efektywne. W tym przypadku znaczącą rolę odgrywają narzędzia, z jakich korzysta się podczas tego procesu. Aktualnie tego typu rozwiązania są na tyle rozbudowane i uzbrojone w specjalne algorytmy, które wyręczają nas wielu zadaniach, że tworzenie tego typu treści może stać się dużo łatwiejsze i szybsze. Takim prostym sposobem można zaoszczędzić nawet kilkanaście godzin miesięcznie, które przeznaczyć będzie można na inne czynności czy też na zasłużony odpoczynek. W tym artykule przyjrzymy się jednemu z takich narzędzi czy Contadu, które jest obecnie niezbędnym wyposażeniem każdego, kto działa w zakresie tworzenia treści i content marketingu.
Czym jest Contadu i jak działa?
Contadu to zaawansowane narzędzie SEO i content marketingu, które wspiera proces tworzenia treści w sposób kompleksowy. Umożliwia użytkownikom m.in.:
- analizowanie konkurencji,
- zarządzanie całym zespołem i wyznaczonymi zadaniami
- planowanie treści oraz ich optymalizację pod kątem SEO.
Dzięki integracji z algorytmami sztucznej inteligencji Contadu oferuje precyzyjne sugestie dotyczące treści, co pozwala na oszczędność czasu i poprawę efektywności działań marketingowych. Jest to szczególnie przydatne dla twórców treści, marketerów i specjalistów SEO, którzy chcą maksymalizować widoczność swoich tekstów w wyszukiwarkach.
Źródło: https://contadu.com/
Contadu – co oferuje w zakresie rozwiązań contentowych
Contadu umożliwia zwiększenie wyników sprzedażowych poprzez integrację sztucznej inteligencji oraz uczenia maszynowego w procesie planowania i optymalizacji treści. Interfejs edytora tekstu w tym narzędziu jest zbliżony do tego, który oferuje Surfer SEO. Jednak, mimo że wiele osób widzi sporo podobieństwa między tymi dwoma systemami, to warto zauważyć, że po dłuższym użytkowania widać różnice w przeznaczeniu tych narzędzi.
Platforma Content Intelligence wyraźnie kładzie duży nacisk na strategię, analizę oraz zarządzanie treścią. To narzędzie, które wypełnia lukę na rynku, co może być szczególnie przydatne dla content marketerów, choć copywriterzy mogą w niektórych przypadkach preferować Surfer SEO. Jakie zaawansowane rozwiązania contentowe obecnie oferuje Contadu? Poniżej przedstawiamy 7 z nich.
- Badanie konkurencji, skuteczności i zasięgu
W pierwszej kolejności przyjrzymy się bliżej takim zagadnieniom jak analiza konkurencji, efektywność i widoczność. Contadu umożliwia porównanie domen pod kątem konkretnych słów kluczowych, które przyniosły sprzedaż danym firmom. Dodatkowo możemy ocenić skuteczność naszej strategii content marketingowej, analizując wyniki dla użytych słów kluczowych. Daje to ogromne możliwości i pozwala bardzo szybko i skutecznie zoptymalizować treści tak, aby stały się one dużo lepiej widoczne i atrakcyjniejsze dla odbiorców.
- Optymalizowanie treści
Optymalizacja treści w Contadu i Surfer SEO opiera się na dostarczaniu szczegółowych wskazówek dotyczących doboru słów kluczowych, struktury tekstu oraz jego czytelności, aby zwiększyć widoczność w wynikach wyszukiwania. Oba narzędzia oferują intuicyjne edytory treści, które na bieżąco analizują i oceniają optymalizację tekstu pod kątem SEO co realnie wpływa na pozycję treści w SERP-ach.
- Generowanie treści za pomocą AI
Jak wiadomo AI przejęło w ostatnich latach rynek IT i zagadnienie to pojawia się praktycznie wszędzie. Generowanie treści za pomocą AI jest dostępne również w Contadu. Jednak czy takie rozwiązanie ułatwia tworzenie treści? W przypadku języka angielskiego – zdecydowanie tak. Natomiast w języku polskim efekty mogą być różne, ponieważ obecne systemy AI pierwotnie operują w języku angielskim i tłumaczą teksty na inne języki na poziomie translatorskim. W rezultacie proste opisy produktów czy nieskomplikowane tematy zostaną stworzone na przyzwoitym poziomie. Jednak w przypadku bardziej złożonych treści, wyniki mogą nie spełniać naszych oczekiwań. Z tego względu warto testować tą funkcję, ale nie należy oczekiwać wybitnych efektów przy tworzeniu skomplikowanych treści.
- Koordynacja zespołu
Contadu wprowadza interesującą funkcję zarządzania zespołem, która przyciągnęła uwagę wielu polskich content marketerów. Ta opcja umożliwia planowanie i delegowanie zadań zarówno dla siebie, jak i dla członków zespołu, biorąc pod uwagę takie aspekty jak:
- terminy realizacji zadań,
- koszty ich realizacji,
- przypisanie odpowiednich osób do zadań.
Zarządzanie zespołem w Contadu okazało się być doskonałym rozwiązaniem, szczególnie w kontekście organizacji pracy nad tworzeniem, publikacją i dystrybucją treści. Dzięki temu narzędziu, współpraca może być znacznie bardziej efektywna i uporządkowana, a wszystko to dzięki kompleksowym rozwiązaniom, jakie zawiera to narzędzie.
- Analiza danych
Warto pamiętać ze Contadu oferuje również możliwość analizowania wszelkich podjętych kroków i działań. Ponadto narzędzie to można również połączyć z Google Analytics i Google Search Console. Dzięki temu zyskujemy możliwość określenia skuteczności konkretnych działań oraz możliwość weryfikacji uzyskanego dochodu.
- Monitorowanie linków
Contadu stale kontroluje stan naszych artykułów i wysyła powiadomienie w sytuacji, gdy one wygasną. Pozwala to na znacznie szybsze reagowanie i analizowanie najbardziej wydajnych kanałów, co daje nam przewagę nad konkurencją.
- Tworzenie raportów
Generowanie wartościowych, prostych i przejrzystych raportów to kolejna bardzo cenna funkcja narzędzie Contadu. Raporty te można także skonfigurować względem własnych preferencji i potrzeb. Dzięki temu mamy możliwość dodania dodatkowych informacji oraz identyfikacji wizualnej firmy do analizy.
Jakie są koszty korzystania z Contadu?
Contadu to płatne narzędzie, z którego można korzystać w razach wykupionego abonamentu. Użytkownicy do wyboru mają kilka różnych planów w zalewności od ich potrzeb i budżetu. Ich ceny wahają się od 180 do nawet 2844 euro rocznie. Warto zaznaczyć, że płacąc całą kwotę z góry za rok, można liczyć nawet na 20% rabatu. Najczęstszym wyborem jest plan za 79 euro, który dedykowany jest w szczególności średnim i dużym przedsiębiorstwom. Pozwala on na zwiększenie dochodów firmy, poprzez zastosowanie odpowiednich metod tworzenia i optymalizacji treści.
- starter – 19 € miesięcznie,
- freelance – 39 € miesięcznie,
- business – 79 € miesięcznie,
- agency – 149 € miesięcznie,
- enterprise – 297 € miesięcznie.
W przypadku zakupów w Polsce do tych kwot należy także doliczyć podatek VAT w wysokości 23%. Z kolei płacąc z góry za cały okres, od tych kwot należy odjąć 20% rabatu, który nam przysługuje.
FAQ
Contadu to bardzo popularne i cenione w branży narzędzie. Jednak mimo tego w przestrzeni internetowej stale pojawiają się różnego rodzaju pytania dotyczące tego czy innych podobnych rozwiązań. Poniżej przedstawiamy te najczęściej pojawiające się zapytania.
Co wybrać – Contadu czy Surfer SEO?
Zarówno Contadu jak i Surfer SEO to narzędzia, które na pierwszy rzut oka mogą wydawać się bardzo podobne zwłaszcza w kontekście optymalizacji treści. Warto jednak zauważyć, że Surfer SEO to typowe narzędzie do optymalizacji treści, podczas gdy Contadu pełni rolę kompleksowego narzędzia strategicznego, przeznaczonego głównie dla content marketerów, a nie tylko copywriterów. Naszym zdaniem, osoby zajmujące się wyłącznie tworzeniem tekstów powinny sięgnąć raczej po Surfer SEO, natomiast specjaliści od strategii contentowych znajdą więcej korzyści w Contadu.
Jak działa Contadu?
Contadu bazuje na technologii Content Intelligence, czyli sztucznej inteligencji. System ten gromadzi szczegółowe dane, analizując statystyki dotyczące najczęściej używanych fraz kluczowych oraz monitorując działania konkurencyjnych stron internetowych w określonej branży. Dzięki temu zyskujemy ogromne możliwości, a sama praca jest zdecydowanie ułatwiona i przyspieszona.