4rtweb

Własny sklep online czy sprzedaż na Allegro? Co jest korzystniejszym rozwiązaniem?

Rozkręcenie własnej działalności handlowej w Internecie to obecnie twardy orzech do zgryzienia. Liczna konkurencja na rynku, wiele produktów sprowadzanych z Chin oraz mnóstwo platform sprzedażowych, które umożliwiają uruchomienie sklepu e-commerce nawet bez doświadczenia w branży. To czynniki, które powodują, że wybicie się spośród konkurencji bywa naprawdę trudne.

Jeśli dopiero planujesz lub stawiasz pierwsze kroki w sprzedaży internetowej, dowiedz się co wybrać – własny serwis sprzedażowy czy handel na Allegro. Zarówno jedna, jak i druga opcja jest dobra. Musisz jednak poznać charakterystykę i koszty działania na wybranych platformach, aby oszacować, jakie rozwiązanie będzie najkorzystniejsze dla Twojego biznesu.

Sprzedaż na Allegro – dlaczego warto sprzedawać na tej platformie? Poznaj wady i zalety

Serwis internetowy Allegro to obecnie najpopularniejsza platforma sprzedażowa w Polsce. Zrzesza setki tysięcy przedsiębiorców w branży e-commerce z całej Polski, którzy oferują produkty zarówno krajowe, jak i sprawdzane z zagranicy, także z Chin. Aby rozpocząć sprzedaż w internecie przez Allegro, musisz mieć założoną działalność gospodarczą. To podstawa, aby móc w ogóle uruchomić biznesowe konto na Allegro i zacząć sprzedawać.

Kilka atutów tego serwisu sprzedażowego to:

  • ogromna społeczność potencjalnych klientów – według danych przekazywanych przez włodarzy Allegro z serwisu korzysta nawet pona 14 mln osób w Polsce,
  • prosta obsługa platformy – dla przedsiębiorców dopiero rozpoczynających swoją działalność to spora wygoda ze względu na mocno intuicyjny interfejs sprzedażowy,
  • wiele gotowych narzędzi i rozwiązań – dzięki nim możesz zoptymalizować proces sprzedaży,
  • bezpieczne płatności,
  • wiele możliwości promocji swojego biznesu przez Allegro, np. Allegro Ads lub włączenie swojej oferty do tzw. Strefy Okazji.

Jak każda platforma sprzedażowa Allegro ma również pewne wady. Musisz się z nimi zapoznać, jeśli chcesz sprzedawać swoje towary przez internet. Kluczowe minusy korzystania z tej platformy to:

  • dość wysokie prowizje od sprzedaży – jako przedsiębiorca zapłacisz za każde wystawienie produktu, gdzie maksymalna wartość prowizji wynosi nawet do 15% wartości towaru,
  • koszty promocji biznesu – choć możliwości wypromowania sklepu na Allegro są ogromne, to jednak koszty prowadzenia działań marketingowych bywają dotkliwe,
  • spora konkurencja, gdyż z Allegro korzysta już wielu przedsiębiorców w branży handlowej,
  • rynek nastawiony na jak najniższe ceny – jeśli sprzedajesz towary premium, raczej unikaj Allegro.

A może własny sklep internetowy? Zobacz, dlaczego to dobry pomysł!

Własna strona internetowa i uruchomiony sklep internetowy, np. na PrestaShop czy nawet na WordPress to dobry pomysł, szczególnie jeśli zamierzasz sprzedawać towary nietypowe, takich, których jeszcze nie ma na rynku. Oczywiście nie ma żadnych przeciwwskazań, aby połączyć taką działalność z innymi platformami sprzedażowymi, np. Allegro lub Amazon.

Niemniej jednak uruchomienie dedykowanego sklepu internetowego to realna szansa na wyskalowanie swojego biznesu do działań międzynarodowych i osiągnięcia naprawdę pokaźnych dochodów. Tutaj ogromne znaczenie będzie mieć współpraca z dobrą agencją marketingową, która zajmie się pozycjonowaniem SEO, prowadzeniem kampanii marketingowych oraz tworzeniem wartościowego contentu na stronie.

Uruchomienie własnego sklepu internetowego jest dobrym pomysłem z kilku prostych powodów. Jakich? Oto kilka atutów takiego rozwiązania:

  • praktycznie zero granic w kwestii rozwoju swojego biznesu,
  • pełna niezależność – nikt nie narzuca na Twój biznes prowizji i marży od sprzedaży towarów,
  • pełen indywidualizm w podejmowanych decyzjach,
  • budowanie marki własnej od podstaw, dzięki czemu można stworzyć wiarygodną firmę z potencjałem do rozwoju,
  • wiele opcji promocji biznesu – kampanie Google Ads, Facebook Ads, pozycjonowanie SEO, marketing szeptany…
  • zyski zależne prowadzonych strategii reklamowych.

Niemniej jednak musisz też liczyć się z pewnymi minusami postawienia własnego sklepu internetowego. Mowa tu przede wszystkim o takich negatywach, jak:

  • wysokie koszty początkowe – stworzenie własnego sklepu internetowego od podstaw to wydatek od kilku do nawet kilkunastu tysięcy złotych,
  • dość wysokie wydatki na marketing i pozycjonowanie – musisz liczyć się z tym, że droga do osiągania wysokich chodów jest długa i kosztowna,
  • reklama jest podstawą biznesu – w przypadku własnego sklepu internetowego bez dobrej reklamy nie wypromujesz swojej firmy i produktów.

A zatem… sklep internetowy czy sprzedaż na Allegro? Podsumowanie

Nie da się jednoznacznie określić tego, co będzie lepszym rozwiązaniem w kwestii prowadzenia biznesu związanego z handlem internetowym. Tutaj wszystko zależy od tego, na jak szeroką skalę chcesz działać i jaki jest Twój budżet początkowy na rozkręcenie firmy handlowej. 

Jeśli liczy się ograniczenie wydatków i szybkie zyski, ale z mniejszym potencjałem na rozwój – wybierz Allegro. Kiedy jednak chcesz podbijać rynki międzynarodowe i budować renomę marki od podstaw (oraz oczywiście masz na to zaplecze finansowe) wybierz własny sklep internetowy.

Podobne wpisy