Jak reklamować gabinet medycyny estetycznej w 2023 roku

Jak reklamować gabinet medycyny estetycznej w 2023 roku?

  • 11 listopada, 2022

Wraz z dniem 1 stycznia 2023 roku, w życie wchodzi nowelizacja ustawy, zgodnie z którą niedozwolone będzie promowanie wyrobów medycznych stosowanych w medycynie estetycznej. W social mediach, Internecie i w mediach tradycyjnych, nie sposób będzie zatem zobaczyć reklamy, chociażby zabiegów opartych na laserze albo kwasie hialuronowym. Co istotne, z uwagi na wymieniony zakres podmiotowy, zakaz będzie dotyczył również działalności influencerskiej mającej związek z reklamowaniem wyrobów medycznych. Po tym, jak owa nowelizacja wejdzie w życie, specjalistyczny sprzęt, który zastosować może wyłącznie lekarz, np. wymieniony już kwas hialuronowy, nie będzie mógł w ogóle stanowić przedmiotu reklamy skierowanej do wiadomości publicznej. Regulacja będzie mieć wpływ głównie na działania prowadzone przez firmy produkujące wyroby medyczne, jak i na właścicieli gabinetów medycyny estetycznej. Chociaż nowe przepisy są bardzo zaostrzone, istnieją pewne alternatywne działania, zgodne z prawem i umożliwiające reklamę takich podmiotów. 

Warto wykorzystać potencjał SEO

Jak można zauważyć, zakazy w nowelizacji ustawy obowiązują praktycznie każdą z form promocji klinik medycyny estetycznej i salonów beauty, niemniej nie wszystkie. Jedną z nich jest SEO – działania które na pewno zwiększą ruch na stronie w sposób organiczny. Żeby do tego doszło, najpierw witryna musi się właściwie zaindeksować w wyszukiwarce, na co potrzebne jest nieco czasu. Bardzo skuteczną formą reklamy dla kliniki medycyny estetycznej czy salonu beauty będzie właśnie działania związane z SEO, przede wszystkim z uwagę na ilość ograniczeń, która może przytłoczyć.

Odpowiednia strategia SEO – jakie może przynieść korzyści dla salonów beauty i klinik medycyny estetycznej?

  • zwiększony oraz organiczny ruch na stronie – pierwsze rezultaty pojawią się już po upływie kilku tygodni,
  • uzupełnienie witryny o odpowiednie treści sprawi, iż możliwe stanie się kreowanie wizerunku w roli eksperta w wybranej dziedzinie. Artykuły zamieszczane na blogu powinny być łatwe w odbiorze, jak i dopasowane pod względem struktury treści, żeby wyszukiwarka pozycjonowała właściwie naszą stronę,
  • zwiększona widoczność strony w wyszukiwarce, co także przyczynia się do zwiększenia liczby klientów,
  • niższe koszty w porównaniu do płatnych reklam w Google Ads – ruch na witrynie dzięki jej optymalizacji pod względem SEO będzie organiczny. Znaczy to, iż użytkownicy, wpisując konkretną frazę, zobaczą w wynikach naszą platformę. Z chwilą, kiedy w nią klikną, nie zostaną nałożone na nas żadne opłaty, jak w wypadku Google Ads.

Inne formy promowania zgodne z nowelizacją ustawy

Jak można łatwo zauważyć – ochrona publicznego zdrowia podlega rygorystycznym przepisom. Nie zmienia to jednakże faktu, iż ciągle mamy szansę pokazać się potencjalnym klientom na parę innych, tak samo skutecznych sposobów. A zatem, jakie mamy jeszcze opcje?

Stworzenie profilu w mediach społecznościowych

Media społecznościowe mogą na pewno stanowić ciekawe rozwiązanie dla klinik medycyny estetycznej i salonów beauty. Niemniej nie można się tam w żaden sposób reklamować. Można zaś publikować liczne wartościowe oraz merytoryczne treści, które mogą pomagać czytelnikom w rozwiązywaniu ich problemów.

Wizytówka w Google

Wizytówka w Google stanowi interesujące narzędzie, tym bardziej, kiedy klinika posiada odpowiednio przygotowaną stronę internetową. W wizytówce można umieścić informacje odnośnie do lokalizacji oraz godzin pracy. Wizytówka przysłuży się też na pewno zwiększeniu zasięgów firmy, będzie dodatkowo generowała ruch oraz zwiększy naszą wiarygodność, gdyż każdy, kto zechce, będzie mieć szansę znalezienia naszego punktu.

Newslettery (marketing e-mail)

W tym przypadku zasada działania jest praktycznie taka sama, jak ma to miejsce w przypadku mediów społecznościowych. W mailach nie można się reklamować (nie można wysyłać ofert z promocjami czy zachęcać do kupna). Natomiast dzięki newsletterom można się dzielić wartościowymi informacjami. Warto prowadzić działalność we wszystkich wymienionych kanałach komunikacji. Im będzie ich więcej, tym oczywiście lepiej. Kreowanie własnego wizerunku jako eksperta w wybranej dziedzinie, pozwoli na osiągnięcie po pewnym czasie zaskakujących efektów.