Nowe konto Google Ads – jak je założyć?
Internet to doskonałe miejsce na prowadzenie różnego rodzaju kampanii reklamowych, których celem jest wypromowanie danej marki, produktu czy usługi. W tym celu wykorzystuje się specjalistyczne narzędzia takie jak np. Google Ads. Platforma ta to największy system reklamowy, umożliwiający planowanie, tworzenie oraz koordynowanie kampanii PPC. Reklamy tworzone za pośrednictwem Google Ads wyświetlają się później w wyszukiwarce, na stronach partnerskich Google czy też praktycznie we wszystkich usługach tej marki. Chcąc wykorzystać potencjał, jaki daje to narzędzie, wystarczy założyć konto na platformie Google Ads, aby dostać odstęp do wszystkich niezębnych funkcji. W poniższym tekście wyjaśnimy, jak utworzyć takie konto i jak zacząć z niego korzystać.
O czym należy pamiętać przed założeniem nowego konta na Google Ads?
Chcąc otworzyć nowe konto na platformie Google Ads, konieczne jest posiadanie:
- Konta Google – w sytuacji, gdy nie dysponujemy takim kontem, możemy je założyć pod adresem accounts.google.com/signup.
- Adresu witryny internetowej – jest to adres Twojej witryny, na którą ma być przekierowywany ruch z reklam.
W sytuacji, gdy nie masz witryny, istnieje też możliwość reklamowania się w Google. Robi się to wtedy, korzystając z kampanii inteligentnych, czyli domyślnego narzędzie Google Ads przeznaczonego dla reklamodawców.
Zakładanie nowego konta na Google Ads – krok po kroku
Założenie konta na Google Ads to pierwszy i niezbędny krok do stworzenia pierwszej kampanii reklamowej za pomocą tego narzędzia. Sam proces, mimo że może wydawać się dość skomplikowany dla nowych użytkowników, to w rzeczywistości wcale taki nie jest i wszystkie niezbędne czynności można wykonać w bardzo krótkim czasie. Poniżej przedstawiamy krok po korku, co należy zrobić, aby móc stworzyć swoją pierwszą kampanię reklamową na platformie Google Ads.
- Zarejestruj się na stronie Google Ads
W pierwszej kolejności należy wejść na stronę ads.google.com i kliknąć „Zacznij teraz” w prawym górnym roku lub na ekranie powitalnym.
Następnie Google poprosi cię o zalogowanie się do swojego konta Google, za pośrednictwem adresu Gmail oraz hasła. Na tym etapie możemy tak zrobić lub stworzyć konto od nowa, jeśli takiego nie posiadamy.
- Uzupełnij dane o swojej firmie.
Kolejnym niezbędnym krokiem jest podanie danych swojej firmy. Potrzebne są tutaj takie informacje jak nazwa firmy (opcjonalnie), adres Twojej witryny internetowej, na którą ma być przekierowywany ruch z reklam.
Opcjonalnie można również dodać inne informacje takie jak: nazwa kanału YouTube, Twojej Aplikacji mobilnej, profilu firmy na Google czy numeru telefonu. Krok ten nie jest jednak konieczny i można go pominąć.
- Wybierz cel kampanii reklamowej.
W kolejnym oknie Google Ads poprosi Cię o podanie celu kampanii reklamowej. Platforma zaproponuje na tym etapie wiele celów, z których można wybrać ten najbardziej pasujący do Twojej kampanii. Pozwoli to na lepsze zoptymalizowanie kampanii reklamowej. Można tutaj wyróżnić takie cele jak m.in.:
- zakupy produktów lub usług
- przesłanie formularza kontaktowego
- połączenie telefoniczne
- wyświetlanie Twojej strony internetowej
- budowanie świadomości marki.
- Określ dokładnie grupę docelową kampanii.
Określenie grupy docelowej to jeden z ważniejszych kroków każdej kampanii reklamowej. Z tego względu trzeba podejść do tego zadania po odpowiednim przeanalizowaniu tego co chcemy uzyskać daną kampanią reklamową i kto ma być jej odbiorcami.
Google Ads na tym etapie poprosi cię o podanie słów kluczowych, za pośrednictwem których Twoje reklamy będą kierowany do określonej grupy odbiorców. Słowa te możesz podać samodzielnie lub skorzystać z propozycji generowanych przez Keyword Planner.
Chcąc jeszcze bardziej zawęzić grupę docelową, możesz także podać lokalizację geograficzną oraz język, jakim posługują się odbiorcy Twojej reklamy. Istnieje także możliwość dodania segmentów odbiorców i określenie, w jakich miejscach mają wyświetlać się Twoje reklamy Google Ads.
- Skonfiguruj reklamę.
Kolejnym krokiem jest konfiguracja treści Twojej kampanii reklamowej. W tym celu należy:
- Podać końcowy adres URL, na który ma zostać przekierowany ruch po kliknięciu w reklamę.
- Uzupełnić wszystkie nagłówki, których maksymalnie może być 15.
- Stworzyć treść reklam, maksymalnie 4.
- Ustaw odpadnie stawki i określ budżet kampanii.
W sekcji dotyczącej stawek oraz budżetu, mamy do wyboru kilka opcji takich jak:
- Konwersje
- Wartość konwersji
- Kliknięcia
- Udział w wyświetleniach
Ustawienie maksymalnej stawki za kliknięcie bądź ROAS, daje w tym przypadku pełną kontrolę nad budżetem reklamowym. W tej sytuacji system nie przekroczy zadanej stawki i będzie się jej trzymał. W sytuacji, gdy nie ustawimy maksymalnej stawki, system automatycznie dobierze stawkę tak, aby kampania działała optymalnie.
Ponadto Google Ads zaproponuje ci średni budżet dzienny na reklamy. Propozycję tą możesz zaakceptować lub ustawić wartość średniego budżetu według własnego uznania.
- Uzupełnij dane rozliczeniowe i ustal zgody marketingowe.
Ostatni krok to podanie niezbędnych danych do rozliczenia. W tej sekcji potrzebne będą takie informacje jak: Twoja strefa czasowa, forma płatności i informacje podatkowe oraz zgodny na prowadzenie komunikacji marketingowej ze strony Google.
Po tym etapie wystarczy kliknąć „Prześlij” i system po weryfikacji i zaakceptowaniu kampanii przystąpi do jej realizacji. Nie zapominaj jednak, że to nie koniec Twojej pracy. Teraz bardzo ważne jest monitorowanie przebiegu kampanii i jej optymalizowanie tak, aby działała ona jak najlepiej i przynosiła zamierzone skutki.
Czy można utworzyć konto Google Ads bez uruchamiania kampanii reklamowej?
Tworząc nowe konto Google Ads, okno tworzenia kampanii pojawia się automatycznie. Jednak warto pamiętać, że wcale nie musisz od razu po założeniu konta tworzyć kampanii reklamowej, aby działało ono, tak jak powinno.
Aby tego dokonać, w pierwszym oknie, które pojawi się po zalogowaniu do Google Ads wybierz opcję „Utwórz konto bez kampanii”. Następnie wystarczy, że skonfigurujesz ustawienia konta, podając dane takie jak kraj rozliczenia, strefa czasowa, waluta a w następnym etapie również dane dotyczące płatności czy wyrażenie niezbędnych zgód marketingowych. Po tym wystarczy kliknąć „Prześlij”. Gotowe, teraz możesz korzystać z Google Ads bez uruchamiania nowej kampanii reklamowej.
Uruchomienie pierwszej kampanii reklamowej Google Ads – o czym warto pamiętać?
Aby kampania reklamowa Google Ads działała odpowiednio i skutecznie, konieczne jest zadbanie o kilka ważnych elementów przed jej uruchomieniem. W tym celu warto pamiętać o takich kwestiach jak:
- Konfiguracja działań powodujących konwersję – pozwoli ci to skutecznie oceniać efekty działania reklam.
- Umieszczanie kodu śledzącego Google Ads na swojej stronie internetowej – pozwoli to na monitorowanie konwersji.
- Połączenie swojego konta Google Ads z innymi usługami Google takimi jak np. Google Analytics.
- Utworzenie list wykluczających się słów kluczowych – dzięki temu określisz zapytania, na jakich nie chcesz wyświetlać reklam. Dzięki temu nie stracisz pieniędzy na reklamowanie swojej strony tam, gdzie tego nie chcesz.
Tryb inteligentny a tryb eksperta
Tworząc nowe konto Google Ads, domyślnie jest ono ustawione w trybie inteligentnym. Oznacza, że panel jest maksymalnie uproszczony i z pewnością nie przysporzy nowym użytkownikom problemów z jego obsługą.
Można jednak zmienić ten tryb na ekspercki. Rozwiązanie to przeznaczone jest dla osób zaawansowanych, które chcą wykorzystać w pełni potencjał tego narzędzie i co bardzo ważne wiedzą, jak to zrobić i mają niezbędne do tego doświadczenia i umiejętności. W tym trybie więcej opcji konfiguracji pojawia się w dalszym etapie przygotowań, a nie podczas tworzenia konta.
Bardzo ważne jest to, że zaczynając od trybu inteligentnego, możemy w każdym momencie przełączyć się na tryb eksperta. Jednak w drugą stronę jest to niemożliwe.
Tworzenie nowego konta na Google Ads nie jest trudne, ale trzeba poświecić na ten proces trochę czasu i przejść przez każdy etap, aby mieć pewności ze nasze konto i stworzona na nim kampania będą działały optymalnie i skutecznie.