4rtweb

Wady i zalety reklam Google Ads – dowiedz się więcej!

Budowanie biznesu od podstaw to w XXI wieku nie lada wyzwanie. Na szczęście są pewne narzędzia marketingowe, które umożliwiają dość szybkie umocnienie pozycji marki na rynku krajowym i międzynarodowym. Ciekawa opcja to reklamy Google Ads, które są płatne, aczkolwiek przynoszą zadowalające efekty, jeśli chodzi o widoczność biznesu w internecie. Jak wypromować sklep internetowy przy użyciu kampanii Google Ads? Czy specjalista SEO może zająć się takimi działaniami? Zobacz wady i zalety reklam Google Ads i przekonaj się, czy to dobre rozwiązanie dla Twojego biznesu.

Czym są reklamy Google Ads?

Mianem reklam Google Ads nazywamy przede wszystkim popularny system reklamowy, który umożliwia firmom wyświetlanie reklam produktów i usług w wynikach wyszukiwania Google. Dzięki temu płacimy tylko za kliknięcie potencjalnego odbiorcy w reklamę. Na ten moment Google Ads to najpowszechniej stosowane działania marketingu internetowego, które przynoszą praktycznie natychmiastowe efekty.

Kampania Google Ads prowadzona, np. przez specjalistę SEO powinna być zoptymalizowana pod kątem użycia fraz kluczowych oraz wartościowego contentu. Co więcej, taka forma reklamy jest polecana dla małych przedsiębiorców i twórców, którzy chcą w krótkim czasie wypromować swój biznes od podstaw. W Google Ads liczy się maksymalizacja efektów w krótkim czasie, co przełoży się np. na poziom sprzedaży w sklepie internetowym.

Zalety reklamy Google Ads

Promowanie biznesu przez kampanię Google Ads ma wiele zalet. To działania, które są niezawodne i najpopularniejsze, a więc trafiają do większości użytkowników internetu. Google Ads stanowią nienaganną przestrzeń do reklamowania swojej strony internetowej lub biznesu e-commerce. Kilka kluczowych zalet to:

  • efekty widoczne praktycznie od razu,
  • płatność za efekty, a nie prowadzenie kampanii,
  • pełna kontrola kosztów reklamowych,
  • możliwość szybkiej edycji strategii kampanii Google Ads,
  • łatwe ustalenie grup odbiorców,
  • wiele form reklam do wyboru.

Jak widzisz, jest wiele czynników, które zachęcają do użycia Google Ads w celu wypromowania swojego biznesu. Dotyczy to nie tylko lokalnego rynku, ale także tego ogólnokrajowego. Reklamy Google Ads pojawiają się najczęściej na górnym bloku wyszukiwarki Google, a to oznacza, że nie sposób przeoczyć taką stronę internetową. Co więcej, kampanie Google Ads są łatwomierzalne, dzięki czemu możemy w prosty sposób oszacować skuteczność prowadzonych działań.

Rodzaje reklamy Google Ads

Jako atut kampanii Google Ads wyróżniamy różnorodność reklam. W tym przypadku mamy możliwość prowadzenia kampanii: wideo, lokalnych, Discovery, Performance Max, w sieci zakupowej, w sieci reklamowej Google oraz w wynikach wyszukiwania Google. Biorąc pod uwagę różnorodność oraz przejrzystość kosztów reklamy, zdecydowanie warto korzystać z takiej formy promocji – o ile mamy do przeznaczenia na ten cel wystarczająco duży budżet.

Wady reklamy Google Ads

Reklama Google Ads ma też swoje wady. Mimo licznych zalet, problemy pojawiają się w takich kwestiach, jak:

  • zbyt mały budżet,
  • nieprawidłowe określenie grupy odbiorców,
  • dość wysokie koszty prowadzenia kampanii.

Co więcej, przerwanie kampanii Google Ads powoduje, że efekty znikają od razu. To znaczy, że wcześniej prowadzone działania reklamowe nie przełożą się już na zyski w przyszłości. Jaki z tego wniosek? Raz uruchomiona kampania Google Ads powinna być podtrzymywana maksymalnie długo, dopóki jest to opłacalne.

Rozliczenia Google Ads – jak najlepiej zapłacić za kampanię?

Jest wiele modeli rozliczeń w ramach prowadzenia kampanii Google Ads. Wyróżniamy przede wszystkim takie, jak:

  1. CPC (Cost Per Click) – Koszt za kliknięcie: W tym modelu reklamodawca płaci za każde kliknięcie w swoją reklamę. Jest to popularny model dla kampanii mających na celu zwiększenie ruchu na stronie internetowej. Reklamodawca ustala maksymalną stawkę za kliknięcie, ale rzeczywisty koszt może być niższy, zależnie od aukcji reklamowej.
  2. CPM (Cost Per Mille) – Koszt za tysiąc wyświetleń: W modelu CPM reklamodawca płaci za każde tysiąc wyświetleń swojej reklamy. Jest to preferowany model dla kampanii mających na celu budowanie świadomości marki, gdzie nacisk kładziony jest na ekspozycję, a nie bezpośrednią interakcję z reklamą.
  3. CPA (Cost Per Acquisition) – Koszt za pozyskanie: W tym modelu reklamodawca płaci za konwersje, takie jak sprzedaż produktu, zapis na newsletter czy wypełnienie formularza kontaktowego. Jest to model korzystny dla kampanii, gdzie głównym celem jest generowanie konkretnych działań ze strony użytkowników.
  4. CPV (Cost Per View) – Koszt za wyświetlenie: Model CPV jest stosowany głównie w reklamach wideo, gdzie reklamodawca płaci za każde wyświetlenie lub interakcję z reklamą wideo. Jest to odpowiedni model dla kampanii, które mają na celu zwiększenie zaangażowania i świadomości marki poprzez treści wideo.

Dla kogo idealna jest reklama Google Ads?

Nie da się jednoznacznie wskazać, dla jakiego biznesu Google Ads będzie najkorzystniejszą formą promocji. Jeśli zależy Ci na zmaksymalizowaniu zysków w krótkim czasie – wtedy taka kampania będzie dla Ciebie. To dobre rozwiązanie dla małych firm, które chcą wypromować się na rynku wśród mocnej i stale rosnącej konkurencji. Polecamy takie działania firmom, które działają w niszy branżowej. Wtedy efekty reklamy są najskuteczniejsze i co najważniejsze, stosunkowo niedrogie.

Skuteczność Google Ads a AdBlock

Użytkownicy internetu, którzy korzystają z tzw. blockerów reklam prawdopodobnie nie zobaczą reklam w ramach prowadzonej kampanii Google Ads. To spory problem dla firm, które inwestują w kampanie i oczekują zadowalających efektów wraz ze wzrostem sprzedaży towarów i usług.

Używanie AdBlocka nie powoduje, że wszystkie reklamy są blokowane, choć pojawia się ryzyko, że potencjalny odbiorca nie otrzyma na ekranie powiadomienia o ofercie firmy. Niemniej jednak miliony użytkowników internetu nie korzysta z takich wtyczek przeglądarkowych, a więc kampanie Google Ads wciąż trafiają do setek tysięcy osób.

Pozycjonowanie a Google Ads – czy jedno wpływa na drugie?

Kampanie Google Ads nie wpływają na pozycjonowanie serwisu internetowego. Pozycjonowanie SEO to działania długofalowe, które często trwają nawet kilkanaście miesięcy i muszą być stale kontrolowane. W przypadku kampanii Google Ads efekty mamy natychmiastowe, aczkolwiek po zakończeniu promocji kończy się też efektywność działań. 

Pozycjonowanie SEO ma tę przewagę, że uzyskanie wyższej pozycji w Google nawet po zakończonych działaniach pozycjonerskich skutkuje efektami długofalowymi dla biznesu, np. poprzez zwiększenie ruchu organicznego na stronie.

Podobne wpisy