Jak reklamować zakład pogrzebowy?
Reklama zakładu pogrzebowego to jedno z największych wyzwań. Wynika to z samego charakteru tego typu usług. Z jednej strony marketing w takiej branży wymaga taktu i delikatności. Z drugiej zaś brak stanowczych działań nie pozwala wyróżnić się na tle innych firm i zdobyć uwagi klientów. Jak więc zaplanować reklamę dla zakładu pogrzebowego, aby połączyć skuteczność z dobrym stylem?
Dlaczego reklamowanie zakładu pogrzebowego jest trudne?
Zakłady pogrzebowe zajmują się nie tylko ciałem osoby zmarłej, ale również całą oprawą pogrzebu. Oznacza to, że mają niebagatelny wpływ na to, w jaki sposób bliscy pożegnają zmarłego i jak będzie wyglądał ten początkowy okres ich żałoby. Temat śmierci jest tematem trudnym – jedni traktują go jako tabu, inni całkowicie wykluczają ze świadomości. Mało kto myśli o tym, z usług jakiego zakładu pogrzebowego chciałby skorzystać w przyszłości. Jak łatwo się domyślić, reklama firmy oferującej pochówek i całą oprawę ostatniego pożegnania musi być taktowna, pełna szacunku dla zmarłego i jego rodziny, a jednocześnie w pewien sposób oryginalna, aby przekonać konsumenta do usług danego zakładu. Nie jest to zatem zadanie łatwe i nie każdy może sobie z nim poradzić.
Reklama zakładu pogrzebowego w Google Ads
Jedną z najprostszych i najskuteczniejszych form reklamy w internecie jest kampania Google Ads. Jest to marketing, który daje natychmiastowe efekty, ale wiąże się z inwestycją, która może okazać się dosyć kosztowna. Jeśli zakład pogrzebowy wykupi reklamę Google Ads, jego banery reklamowe czy linki prowadzące do strony firmowej będą zajmowały wysokie pozycje w wyszukiwarce Google, a to stanowi gwarancję, że witrynę odwiedzi wielu potencjalnych klientów.
Oczywiście, jak każda forma reklamy, Google Ads ma zarówno zalety, jak i wady. Największe korzyści zainwestowania w taką kampanię to:
- łatwo mierzalne efekty,
- natychmiastowa poprawa widoczności w Google,
- duże zasięgi wyszukiwarki w kraju,
- płatność za kliknięcie w link,
- skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta,
- możliwość skierowania reklamy do klientów z konkretnej lokalizacji.
Z kolei największe wady Google Ads to wysokość opłat za reklamę w konkurencyjnych branżach oraz konieczność posiadania odpowiedniej wiedzy, aby taką kampanię prowadzić w sposób umiejętny.

Pozycjonowanie strony internetowej zakładu pogrzebowego
Zamiast Google Ads lub korzystając z takiej kampanii równolegle, zakład pogrzebowy może zadbać także o pozycjonowanie swojej strony internetowej, czyli zwiększenie widoczności witryny w wyszukiwarce pod kątem konkretnych zapytań potencjalnych klientów. Odpowiednio przygotowane treści oraz optymalizacja techniczna witryny przełożą się nie tylko na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwarki, ale również na lepsze wrażenia użytkowników. Pozycjonowanie strony jest procesem długotrwałym i skomplikowanym. Wymaga też posiadania odpowiedniej wiedzy i umiejętności, ale odwdzięcza się efektami, które również długo się utrzymują.
W pozycjonowaniu strony zakładu pogrzebowego kluczowy będzie:
- dobór odpowiednich słów kluczowych,
- pozycjonowanie na frazy związane z lokalizacją zakładu,
- link building, czyli pozyskiwanie linków prowadzących na stronę z innych witryn,
- content marketing, czyli prowadzenie wartościowego firmowego bloga.
Nie bez znaczenia są też kwestie techniczne, czyli to jak strona wygląda, jak długo się ładuje, czy poprawnie wyświetla się na urządzeniach mobilnych i tak dalej. Wszystko to przekłada się nie tylko na jej lepszą widoczność w Google, ale również na to, jak potencjalny klient odbiera daną firmę – czy darzy ją zaufaniem i czy powierzy jej tak ważne zadanie, jakim jest przygotowanie pochówku bliskiej osoby.