Jak reklamować firmę z usługami IT?
Reklamowanie firmy IT jest zadaniem trudnym ze względu na fakt, że wymaga edukowania potencjalnego klienta w sposób, który będzie dla niego przystępny i zrozumiały. Kwestie związane z branżą IT są skomplikowane dla osób, które nie posiadają odpowiedniej wiedzy z tego zakresu. Poza tym, zadanie utrudnia także ogromna konkurencja na rynku, umożliwiająca skuteczne promowanie witryny na ogólne słowa kluczowe. Nie oznacza to jednak, że skuteczna strategia reklamowa jest niemożliwa do zaplanowania i zrealizowania. Co warto wiedzieć na temat reklamowania firmy IT w sieci?
Pozycjonowanie strony internetowej firmy IT
Pozycjonowanie strony internetowej pozwala zwiększyć jej widoczność w wynikach wyszukiwania na zadane frazy kluczowe. Wiele stron internetowych, które nie są pozycjonowane, nie może pochwalić się zbyt dobrymi wynikami w TOP 10 wyszukiwarki Google. Dzięki dobrej strategii pozycjonowania wyniki te można poprawić, ale wymaga to dużej ilości pracy oraz cierpliwości. Efekty pozycjonowania nie są widoczne od razu – w wielu przypadkach trzeba poczekać na nie nawet kilkanaście, jeśli nie kilkadziesiąt miesięcy.
Pozycjonowanie rozpoczyna się od audytu SEO, czyli sprawdzenia stanu optymalizacji witryny pod kątem SEO. Audyt pozwala sprawdzić, jaki ruch aktualnie generuje strona i co trzeba poprawić, aby ten ruch zwiększyć. W ramach audytu weryfikacji podlega stan indeksowania strony w Google, obecność ewentualnych błędów w przekierowaniach, stan treści obecnych na stronie, w tym zwłaszcza ich optymalizacja pod frazy kluczowe oraz oryginalność, a także struktura witryny i linkowanie zewnętrzne. Audyt obejmuje też sprawdzenie strony pod kątem technicznym, np. pod kątem zawartości adresów URL.
Drugi niezbędny etap przygotowań do pozycjonowania to analiza konkurencji. Na tej podstawie określa się później frazy kluczowe, pod które powinna zostać zoptymalizowana witryna. Analiza polega na sprawdzeniu tego, na jakie frazy pozycjonuje się konkurencja, jakie tworzy treści i skąd pozyskuje linki zewnętrzne. Warto pamiętać jednak, że pozyskana w ten sposób wiedza nie służy kopiowaniu działań konkurencji, lecz zainspirowaniu się do stworzenia równie skutecznej reklamy.
Jakie słowa kluczowe stosuje się do promowania firmy IT?
Jak zostało wspomniane, konkurencja wśród firm IT jest bardzo duża, dlatego wypromowanie strony na frazy ogólne to niezwykle trudne zadanie. Znacznie korzystniejsze okazuje się zwykle pozycjonowanie na frazy długiego ogona, które są mniej konkurencyjne. W pozycjonowaniu stron firm IT można stosować także frazy zawierające lokalizację, nawet jeśli firma działa w całym kraju. Wybrane słowa kluczowe wykorzystywane są następnie do tworzenia treści SEO. W przypadku firm z branży IT bardzo istotne jest tworzenie takiego contentu, który będzie dla użytkownika przystępny, czytelny, zrozumiały, a jednocześnie zoptymalizowany pod konkretne słowa kluczowe. Tekst na stronie umieszcza się przy opisie usług, ale także na blogu firmowym. Odpowiednio prowadzony blog pozwala zwiększyć widoczność marki, rozbudować strukturę linków wewnętrznych i wykreować wizerunek eksperta w sieci. Na blogu firmy IT powinny pojawiać się przede wszystkim artykuły edukacyjne i poradnikowe oraz zestawienia i raporty.
Na czym polega optymalizacja techniczna strony internetowej firmy IT?
Strona www firmy IT musi być profesjonalna, a to oznacza, że należy przystosować ją do wymagań algorytmów Google i do oczekiwań użytkownika. Technicznie zoptymalizowaną witrynę łatwiej jest odczytywać robotom wyszukiwarki, a potencjalnym klientom wygodniej jest z niej korzystać. Taki proces optymalizacji technicznej obejmuje między innymi wdrożenie przekierowań, optymalizację adresów URL, stworzenie title i description dla każdej podstrony czy poprawę szybkości ładowania witryny. Z punktu widzenia użytkownika najważniejsze będą natomiast takie czynniki jak intuicyjne menu czy dostosowanie witryny do wyświetlania na urządzeniach mobilnych.
Google Ads i remarketing
Reklama firmy IT może opierać się również na płatnej kampanii Google Ads. To rozwiązanie, które daje szybkie i łatwe do zmierzenia rezultaty. Najpopularniejsza forma takiej reklamy to reklama w sieci wyszukiwania, w formie tekstowej. Aby maksymalnie wykorzystać jej potencjał, należy dobrać odpowiednie słowa kluczowe, a także wykorzystać frazy z lokalizacją. Korzystne jest również stosowanie tak zwanych Call To Action, informowanie o rabatach czy ofertach specjalnych, które przyciągną klienta. Za reklamę Google Ads płaci się w formacie “pay per click”, a to oznacza, że opłata pobierana jest dopiero wtedy, kiedy użytkownik kliknie w baner czy link reklamowy.
Równolegle do reklamy Google Ads warto wykorzystać też remarketing, czyli reklamę wyświetlaną użytkownikom, którzy weszli już na stronę firmy, ale nie zrealizowali żadnego działania, na przykład nie wypełnili do końca formularza kontaktowego. Taka forma reklamy często okazuje się niezwykle skuteczna z uwagi na fakt, że trafia do klienta, który z pewnością był lub jest zainteresowany daną usługą. Czasami wystarczy zaproponować mu wtedy niewielki rabat, aby jednak zdecydował się skorzystać z oferty, którą porzucił.
Reklama firmy IT w social mediach
Swoje usługi firma IT może reklamować także za pośrednictwem mediów społecznościowych, takich jak Facebook czy Instagram. Dotyczy to nie tylko płatnej kampanii Facebook Ads, ale także prowadzenia własnego kanału na obu tych portalach. Obecność firmy IT w mediach społecznościowych pozwala dotrzeć do różnych grup odbiorców i dobrze ich poznać, a także utrzymywać z nimi stałe, bliskie relacje. Reklama w mediach społecznościowych może pojawić się w różnych miejscach i przyjmować różne formy, w tym również formę krótkiego nagrania wideo. Co więcej, w mediach społecznościowych da się tworzyć reklamę dostosowaną do klienta na każdym etapie ścieżki zakupowej, co zwiększa jej skuteczność. Poza tym, w social mediach jest też miejsce na publikację opinii zadowolonych klientów, a te są niezwykle ważne w każdej kampanii reklamowej.