Co to jest meta title tag

Co to jest meta title tag?

Meta title tag to znacznik HTML definiujący tytuł strony internetowej. Umieszcza się go w sekcji “head”. Tytuł powinien w prosty sposób opisywać zawartość strony. Jest on jednym z czynników rankingowych, więc roboty biorą go pod uwagę przy ustalaniu pozycji w wyszukiwarce. Stawia się go na równi z meta description i meta robots w procesie optymalizacji witryny pod wyszukiwarki.

Meta title czy title – czy to te same pojęcia?

W SEO można spotkać się zarówno z terminem title, jak i meta title. Warto pamiętać, że jest to zamienne określenie dla tego samego pojęcia, czyli dla “title”. Mimo to, stosowanie określenia meta title nie jest do końca poprawne, ponieważ title nie należy do znaczników określanych jako meta tagi. Wprawdzie można stosować w kodzie strony zapis “meta name=title”, ale zostanie on przez roboty zwyczajnie zignorowany. Określenie meta title powszechnie stosuje się jednak zamiennie z prawidłowym terminem title. 

Gdzie wyświetla się title?

Title, jako nazwa strony, wyświetla się na karcie przeglądarki. Dzięki temu użytkownik może łatwiej zlokalizować odpowiednią zakładkę. Title pojawia się także w wynikach wyszukiwarki, w postaci linku prowadzącego do strony. Ostatnie miejsce, w którym mamy do czynienia z title to media społecznościowe – tytuł wyświetla się przy udostępnionym linku. 

Jak stworzyć dobry title?

Dobry title powinien być zwięzły i dobrze dopasowany do zawartości danej strony. Jego maksymalna długość to około 60 znaków, inaczej około 600 pikseli. Jeśli tytuł nie jest dłuższy, powinien zostać wyświetlony w wynikach w całości. Długie title są bowiem skracane automatycznie przez Google. 

Title powinien zawierać główne słowo kluczowe i słowa wspomagające. Najlepiej jeśli główna fraza umieszczona jest na początku tytułu. Nie można jednak upychać w tytule zbyt wielu słów kluczowych. Każda strona powinna mieć swój unikalny title. Na końcu tytułu można dodać brand, oddzielając go na przykład pionową kreską. Tytuły pisze się jednak dla ludzi, nie dla robotów. Dobrze skomponowany title wpływa na zwiększenie współczynnika klikalności – zachęca do wejścia na stronę. 

Warto podkreślić, że wpisanie własnego title jest tylko wskazówką dla Google. W wynikach wyszukiwania może pojawiać się inny tytuł niż ten wskazany na stronie. Najczęściej dzieje się tak w przypadku, gdy:

  • słowo kluczowe odbiega od treści title,
  • w title jest zbyt dużo słów kluczowych,
  • algorytm uznaje, że inny title będzie lepszy.

W title warto uwzględnić przewagę konkurencyjną, ponieważ pomaga ona zwiększyć liczbę kliknięć. Można ująć w nim zatem cenę, nazwę marki, liczbę produktów czy informacje dotyczące wysyłki (szybka, darmowa).

Podobne wpisy