4rtweb

Co to jest współczynnik konwersji?

  • 5 kwietnia, 2023

Współczynnik lub wskaźnik konwersji to liczba użytkowników, którzy realizują określony cel na stronie w stosunku do całkowitej liczby odwiedzających ją użytkowników. Wskaźnik jest wyrażany procentowo – im wyższy, tym korzystniej dla witryny. Przeciętny wskaźnik konwersji wynosi od 2 do 5%.

Jakich czynności może dotyczyć konwersja?

Konwersję oblicza się na podstawie liczby użytkowników, którzy dokonali pożądanej czynności. Jednak tą czynnością nie zawsze musi być zakup towaru. Może to być również zapisanie się do newslettera, dodanie produktu do koszyka czy udostępnienie treści w mediach społecznościowych. W zależności od rodzaju działalności pożądane akcje użytkownika mogą być więc różne. Nie mniej jednak wskaźnik ten zawsze ma istotne znaczenie i dobrze, kiedy jest jak najwyższy.

O czym mówi wskaźnik konwersji?

Wskaźnik czy współczynnik konwersji mówi o tym, ile osób wchodzących na stronę skorzystało z oferowanych usług czy kupiło produkt. Pozwala ocenić więc skuteczność kampanii reklamowej, a także obliczyć koszt pozyskania jednego klienta. Na podstawie takiego wskaźnika łatwiej jest podejmować decyzje dotyczące optymalizacji strony i zwiększyć jej główny cel, najczęściej sprzedaż. 

Jak liczy się wskaźnik konwersji?

Współczynnik konwersji wylicza się, dzieląc liczbę konwersji przez liczbę wszystkich użytkowników, którzy wykonali pożądane działanie. Jeśli więc 100 osób zostało przekierowanych na stronę poprzez kliknięcie w link, a jedna z nich wykonała pożądaną czynność, to wskaźnik konwersji wynosi w tym przypadku 1%.  

Jak poprawić wskaźnik konwersji?

Jeśli wskaźnik konwersji jest niski, oznacza to, że ruch na stronie nie generuje przychodów. Aby poprawić współczynnik konwersji, należy przede wszystkim zwiększyć użyteczność strony i postarać się trafić do właściwego klienta. W tym miejscu należy zaznaczyć, że internauci cenią sobie intuicyjność, prostotę i oszczędność czasu przy takich procesach, jak wypełnianie formularzy czy dokonywanie zakupu. Chętniej korzystają też z oferty marki, której ufają, a pozytywny wizerunek firmy zapewnia jej między innymi publikacja użytecznych, oryginalnych treści. 

Pomocne w poprawie wskaźnika konwersji będzie również:

  • stosowanie zwrotów Call to Action, z umiarem,
  • praktykowanie oryginalnych, ciekawych opisów produktów,
  • dodawanie opcji porównywania ofert,
  • dodawanie opcji sortowania, filtrowania produktów,
  • oferowanie wielu opcji zapłaty i dostawy,
  • oferowanie możliwości zwrotu,
  • zoptymalizowanie strony pod kątem urządzeń mobilnych – większość zakupów finalizowana jest obecnie przez smartfony.

Jeśli jesteś zainteresowany
moimi usługami,
wypełnij i prześlij poniższy brief.

Więcej na blogu

Jak reklamować myjnię samochodową w Internecie?

Jak reklamować fotowoltaikę w Internecie?

Jak reklamować gabinet fizjoterapeuty?

Jak reklamować gabinet lekarski?

Jak reklamować salon kosmetyczny?

Jak reklamować gabinet weterynarii?

Jak reklamować firmę transportową?

Jak reklamować firmę z usługami IT?

Jak reklamować zakład pogrzebowy?

Ile kosztuje strona internetowa w 2023 roku?

Jak reklamować kancelarię prawną?

Jak reklamować firmę sprzątającą w Internecie?

Jak reklamować firmę budowlaną?

Jak reklamować firmę cateringową?

Jak reklamować gabinet psychologiczny?

Płatna wizytówka Google – czy za Profil Firmy w Google należy zapłacić?

Jak reklamować warsztat samochodowy?

Jak reklamować biuro rachunkowe?

Jak reklamować salon fryzjerski w Internecie?

Jak reklamować restaurację w internecie?

Jak reklamować firmę w Internecie?

Pozycjonowanie grafik i zdjęć – jak robić to poprawnie?

Co to jest współczynnik odrzuceń?

Co to jest wizytówka NAP?

Co to jest White Hat SEO?

Co to jest SSL?

Co to jest ROI?

Co to jest przyjazny adres URL?

Co to jest przekierowanie 302?

Co to jest przekierowanie 301?

Co to jest noindex?

Co to jest atrybut nofollow?

Jak pozycjonować samemu stronę w Google?

Co to jest long tail (długi ogon)?

Co to jest linkowanie zewnętrzne?

Co to jest linkowanie wewnętrzne?

Co to są linki sponsorowane?

Co to jest link juice?

Co to jest kanibalizacja słów kluczowych?

Co to jest .htaccess?

Co to jest hreflang?

Co to jest atrybut dofollow?

Co to jest copywriting?

Co to jest content marketing?

Co to jest content?

Co to jest canonical?

Co to jest backlink?

Co to jest błąd 404?

Pozycjonowanie SEO – agencja czy wolny strzelec. Kogo wybrać?

Co to jest artykuł sponsorowany?

Co to jest Anchor?

Co to jest meta title tag?

Co to jest Sitemap?

Co to jest Google Search Console?

Co to jest atrybut ALT?

Co to jest robots.txt?

Co to jest Meta Robots?

Co to jest meta description?

Co to jest słowo kluczowe?

Co to jest duplicate content?

Jak reklamować gabinet medycyny estetycznej w 2023 roku?

Co to jest domain rating?

Co to jest ruch organiczny w wyszukiwarce?

Czym są czynniki rankingowe?

Pozycjonowanie lokalne – czym jest i dlaczego warto inwestować w lokalne SEO?

Audyt SEO – co to jest, dlaczego warto go przeprowadzić i jak to zrobić?

Ile kosztuje pozycjonowanie strony i sklepu w 2023 roku?

Czy znasz te programy do kontroli rodzicielskiej?

Dlaczego Cyberpunk 2077 to majstersztyk w wykonaniu Redów?

Czy wiesz, że… złożenie komputera nie takie jest trudne?

Dlaczego warto naprawić swojego używanego laptopa?

SEO – co to takiego?

Kiedy warto skorzystać z naprawy komputera?

Pierwsze strony internetowe w Polsce i na świecie