4rtweb

Co to jest współczynnik konwersji?

Współczynnik lub wskaźnik konwersji to liczba użytkowników, którzy realizują określony cel na stronie w stosunku do całkowitej liczby odwiedzających ją użytkowników. Wskaźnik jest wyrażany procentowo – im wyższy, tym korzystniej dla witryny. Przeciętny wskaźnik konwersji wynosi od 2 do 5%.

Jakich czynności może dotyczyć konwersja?

Konwersję oblicza się na podstawie liczby użytkowników, którzy dokonali pożądanej czynności. Jednak tą czynnością nie zawsze musi być zakup towaru. Może to być również zapisanie się do newslettera, dodanie produktu do koszyka czy udostępnienie treści w mediach społecznościowych. W zależności od rodzaju działalności pożądane akcje użytkownika mogą być więc różne. Nie mniej jednak wskaźnik ten zawsze ma istotne znaczenie i dobrze, kiedy jest jak najwyższy.

O czym mówi wskaźnik konwersji?

Wskaźnik czy współczynnik konwersji mówi o tym, ile osób wchodzących na stronę skorzystało z oferowanych usług czy kupiło produkt. Pozwala ocenić więc skuteczność kampanii reklamowej, a także obliczyć koszt pozyskania jednego klienta. Na podstawie takiego wskaźnika łatwiej jest podejmować decyzje dotyczące optymalizacji strony i zwiększyć jej główny cel, najczęściej sprzedaż. 

Jak liczy się wskaźnik konwersji?

Współczynnik konwersji wylicza się, dzieląc liczbę konwersji przez liczbę wszystkich użytkowników, którzy wykonali pożądane działanie. Jeśli więc 100 osób zostało przekierowanych na stronę poprzez kliknięcie w link, a jedna z nich wykonała pożądaną czynność, to wskaźnik konwersji wynosi w tym przypadku 1%.  

Jak poprawić wskaźnik konwersji?

Jeśli wskaźnik konwersji jest niski, oznacza to, że ruch na stronie nie generuje przychodów. Aby poprawić współczynnik konwersji, należy przede wszystkim zwiększyć użyteczność strony i postarać się trafić do właściwego klienta. W tym miejscu należy zaznaczyć, że internauci cenią sobie intuicyjność, prostotę i oszczędność czasu przy takich procesach, jak wypełnianie formularzy czy dokonywanie zakupu. Chętniej korzystają też z oferty marki, której ufają, a pozytywny wizerunek firmy zapewnia jej między innymi publikacja użytecznych, oryginalnych treści. 

Pomocne w poprawie wskaźnika konwersji będzie również:

  • stosowanie zwrotów Call to Action, z umiarem,
  • praktykowanie oryginalnych, ciekawych opisów produktów,
  • dodawanie opcji porównywania ofert,
  • dodawanie opcji sortowania, filtrowania produktów,
  • oferowanie wielu opcji zapłaty i dostawy,
  • oferowanie możliwości zwrotu,
  • zoptymalizowanie strony pod kątem urządzeń mobilnych – większość zakupów finalizowana jest obecnie przez smartfony.

Podobne wpisy