4rtweb

Co to jest współczynnik odrzuceń?

  • 5 kwietnia, 2023

Współczynnik odrzuceń to wskaźnik procentowy, który pokazuje jaka część wizyt na stronie kończy się jej odrzuceniem, czyli wyjściem ze strony przed podjęciem jakichkolwiek działań. Google Analytics zalicza do odrzuceń każdą sesję, w której użytkownik wyświetlił stronę i opuścił ją bez wywoływania innych żądań.

Czy wysoki współczynnik odrzuceń zawsze ma negatywne znaczenie?

Interpretacja współczynnika odrzuceń nie jest tak prosta i oczywista, jak mogłoby się wydawać. O odrzuceniu mówimy w momencie, kiedy użytkownik wchodzi na pojedynczą stronę i zamyka ją, nie podejmując innych działań, jak przeglądanie strony czy innych podstron. Jednak już na tej jednej stronie internauta może znaleźć potrzebne mu informacje. Jeśli więc, przykładowo, użytkownik szuka danych kontaktowych firmy, wchodzi na stronę i od razu je znajduje, po czym zamyka witrynę i kontaktuje się z firmą telefonicznie, to mówimy jednocześnie o odrzuceniu i konwersji. Wiele zależy więc od rodzaju strony, ponieważ inne działania użytkownika będą pożądane w przypadku bloga, a inne w przypadku sklepu internetowego. Wysoki wskaźnik odrzuceń jest zatem w pełni normalny i nie powinien niepokoić, zwłaszcza w przypadku witryn takich jak strona kontaktowa firmy czy blog firmowy.

Co oznacza, że współczynnik odrzuceń jest wysoki?

Wysoki wskaźnik odrzuceń może świadczyć o tym, że użytkownicy nie są zainteresowani ofertą, ale też o tym, że strona nie spełniła ich oczekiwań – nie znaleźli na niej tego, czego szukali. W niektórych przypadkach problem wysokiego współczynnika odrzuceń można poprawić poprzez optymalizację strony. Jeśli stanie się ona bardziej czytelna i angażująca, może zainteresować użytkownika na dłużej, zaspokajając jego potrzeby i oczekiwania. Współczynnik odrzuceń strony jest niski, kiedy użytkownik wywołuje więcej niż jedno, pojedyncze żądanie, na przykład przejdzie do innej podstrony poprowadzony przez odpowiednie Call to Action. Zmniejszenie współczynnika odrzuceń jest więc jak najbardziej możliwe. 

Kiedy i dlaczego warto monitorować współczynnik odrzuceń?

Obserwowanie współczynnika odrzuceń jest istotne w przypadku prowadzenia kampanii reklamowej. Pozwala to bowiem ocenić jej skuteczność. Stała analiza współczynnika odrzuceń umożliwia również:

  • poprawienie atrakcyjności treści,
  • poprawienie jakości witryny,
  • monitorowanie działań użytkowników, w tym zwłaszcza zachowania użytkowników na ścieżce zakupowej, co daje wskazówki na temat tego, jak można zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym.

Jak poprawić współczynnik odrzuceń?

Wskaźnik odrzuceń jest tym wyższy, im mniej przyjazna dla użytkownika jest dana strona. Niekorzystnymi elementami bywają w tym przypadku:

  • nadmiar okienek,
  • długi czas ładowania strony, 
  • niezgodność treści z tytułem,
  • zła nawigacja,
  • nadmiar pop-upów. 

Analogicznie, aby poprawić wyniki, czyli obniżyć wskaźnik odrzuceń, należy więc przyspieszyć tempo ładowania strony, unikać nadmiaru wyskakujących okienek oraz stosowania tak zwanych clickbaitów, a jednocześnie zadbać o atrakcyjne, czytelne treści z odpowiednio sformułowanym Call to Action.

Jeśli jesteś zainteresowany
moimi usługami,
wypełnij i prześlij poniższy brief.

Więcej na blogu

Jak reklamować myjnię samochodową w Internecie?

Jak reklamować fotowoltaikę w Internecie?

Jak reklamować gabinet fizjoterapeuty?

Jak reklamować gabinet lekarski?

Jak reklamować salon kosmetyczny?

Jak reklamować gabinet weterynarii?

Jak reklamować firmę transportową?

Jak reklamować firmę z usługami IT?

Jak reklamować zakład pogrzebowy?

Ile kosztuje strona internetowa w 2023 roku?

Jak reklamować kancelarię prawną?

Jak reklamować firmę sprzątającą w Internecie?

Jak reklamować firmę budowlaną?

Jak reklamować firmę cateringową?

Jak reklamować gabinet psychologiczny?

Płatna wizytówka Google – czy za Profil Firmy w Google należy zapłacić?

Jak reklamować warsztat samochodowy?

Jak reklamować biuro rachunkowe?

Jak reklamować salon fryzjerski w Internecie?

Jak reklamować restaurację w internecie?

Jak reklamować firmę w Internecie?

Pozycjonowanie grafik i zdjęć – jak robić to poprawnie?

Co to jest współczynnik konwersji?

Co to jest wizytówka NAP?

Co to jest White Hat SEO?

Co to jest SSL?

Co to jest ROI?

Co to jest przyjazny adres URL?

Co to jest przekierowanie 302?

Co to jest przekierowanie 301?

Co to jest noindex?

Co to jest atrybut nofollow?

Jak pozycjonować samemu stronę w Google?

Co to jest long tail (długi ogon)?

Co to jest linkowanie zewnętrzne?

Co to jest linkowanie wewnętrzne?

Co to są linki sponsorowane?

Co to jest link juice?

Co to jest kanibalizacja słów kluczowych?

Co to jest .htaccess?

Co to jest hreflang?

Co to jest atrybut dofollow?

Co to jest copywriting?

Co to jest content marketing?

Co to jest content?

Co to jest canonical?

Co to jest backlink?

Co to jest błąd 404?

Pozycjonowanie SEO – agencja czy wolny strzelec. Kogo wybrać?

Co to jest artykuł sponsorowany?

Co to jest Anchor?

Co to jest meta title tag?

Co to jest Sitemap?

Co to jest Google Search Console?

Co to jest atrybut ALT?

Co to jest robots.txt?

Co to jest Meta Robots?

Co to jest meta description?

Co to jest słowo kluczowe?

Co to jest duplicate content?

Jak reklamować gabinet medycyny estetycznej w 2023 roku?

Co to jest domain rating?

Co to jest ruch organiczny w wyszukiwarce?

Czym są czynniki rankingowe?

Pozycjonowanie lokalne – czym jest i dlaczego warto inwestować w lokalne SEO?

Audyt SEO – co to jest, dlaczego warto go przeprowadzić i jak to zrobić?

Ile kosztuje pozycjonowanie strony i sklepu w 2023 roku?

Czy znasz te programy do kontroli rodzicielskiej?

Dlaczego Cyberpunk 2077 to majstersztyk w wykonaniu Redów?

Czy wiesz, że… złożenie komputera nie takie jest trudne?

Dlaczego warto naprawić swojego używanego laptopa?

SEO – co to takiego?

Kiedy warto skorzystać z naprawy komputera?

Pierwsze strony internetowe w Polsce i na świecie