Pozycjonowanie lokalne – czym jest i dlaczego warto inwestować w lokalne SEO?

  • 30 maja, 2022

Pozycjonowanie lokalne to nic innego jak szereg działań mających na celu osiągniecie wysokich wyników w wyszukiwarkach na lokalnym rynku. Aby skutecznie dotrzeć do odbiorców na rynku lokalnym, należy wziąć pod uwagę nie tylko odpowiednią optymalizację witryny. Należy zadbać o content, który będzie odpowiadał na zapytania użytkowników danego obszaru, a także należy wprowadzić efektywne linkowanie z innych domen. Jak zatem zadbać o pozycjonowanie lokalne stron i podnieść skuteczność pozycjonowania lokalnego firmy? 

Pozycjonowanie lokalne stron internetowych to proces, w którym zasadniczą rolę odgrywa nie tylko treść nasycona frazami kluczowymi, ale przede wszystkim swoistość i charakter prowadzonych usług oraz intencje odbiorców.  

Pozycjonowanie lokalne – co wpływa na wyniki wyszukiwania?

Na wyniki wyszukiwania i skuteczne wypozycjonowanie treści wpływają działania on-site, do których należą m.in. optymalizacja i proces Link Building. Należy jednak pamiętać, iż w całym tym procesie jest jeszcze jeden bardzo ważny czynnik – skorelowanie wyników wyszukiwania w Google do określonych użytkowników, w tym przypadku użytkowników danego miejsca. 

Geolokalizacja

Geolokalizacja to nic innego, jak proces określania położenia geograficznego urządzeń, z których korzystają internauci. Dlatego też, dla każdego zapytania w Internecie będą spersonalizowane wyniki wyszukiwania. Geolokalizacja usług Google w dużej mierze pomaga w optymalizowaniu działań związanych z pozycjonowaniem lokalnym. Użytkownicy bardzo często wpisując daną frazę w wyszukiwarkę, określają z góry nazwę miasta, okręg, czy dzielnicę. W ten sposób otrzymują wyniki wyłącznie dla danego obszaru. 

Adres działalności 

W lokalnym SEO warto zadbać o interakcje z użytkownikami, którzy są na tym samym obszarze. W pozycjonowaniu lokalnym pod Google należy więc pamiętać o istotnych danych, którymi się posługujemy. Należą do nich ujednolicona nazwa firmy oraz dane teleadresowe, które należy wykorzystywać w sieci w niezmienionej formie, co jest bardzo ważne w przypadku tzw. wizytówek NAP (Number, Address, Phone). 

Pozycjonowanie lokalne stron – kiedy pozycjonowanie lokalne Twojej firmy sprawdzi się najlepiej?

Jeśli prowadzisz usługi lokalne u klienta, lub też skupiasz swoich odbiorców w stałym miejscu, oferując im serwis, zakupy, lub inne świadczenia związane z potrzebami codziennymi, lub wynikającymi z różnorodnych konieczności, z pewnością pozycjonowanie lokalne SEO będzie korzystnym wyborem. 

Pozycjonowanie lokalne stron internetowych skierowane do konkretnych odbiorców danego obszaru to sposób na powodzenie działań biznesowych. Zawężamy w ten sposób listę konkurencyjnych przedsięwzięć do wybranego miasta. Wysokie wyniki osiągane w wyszukiwarkach będą dotyczyły wówczas zapytań dopasowanych do danego miejsca. 

Pozycjonowanie lokalne Google – jak optymalizować stronę w lokalnym SEO?

Aby strona internetowa uzyskała wysoką pozycję w lokalnych wynikach, powinna być prawidłowo zoptymalizowana. Należy zadbać o przejrzysty i przyjazny dla odbiorcy układ strony. Warto wybrać treści wysoce merytoryczne tak, by publikowany content zawierał frazy kluczowe oraz warto zastanowić się, czy dane long tail keywords, nie będą w kontekście SEO bardziej użyteczne niż frazy generyczne. Jeśli dostępne publikacje wymagają zmian lub odświeżenia, należy przeprowadzić tzw. recykling treści. Warto zadbać o prawidłowe linkowanie wewnętrzne, wprowadzić działania CTA, które zachęcą użytkowników do podejmowania interakcji na stronie. 

Pozycjonowanie lokalne stron internetowych to także dbałość o dane strukturalne i atrybuty techniczne, niewidoczne dla odbiorców, jednak bardzo ważne dla robotów Google. Odpowiednie meta tagi w kodzie strony, atrybuty alt i title dla grafik, prawidłowa struktura nagłówków, gdzie na każdej podstronie powinny pojawić się naturalnie rozmieszczone frazy lokalne z nazwą obszaru lub miasta, to tylko niektóre z kroków prawidłowej optymalizacji. 

Pozycjonowanie lokalne firmy – wizytówka w usłudze Google Moja Firma

Wizytówka w usłudze Google Moja Firma to wymierna korzyść lokalnego pozycjonowania stron internetowych. Wyświetla się ona zarówno w klasycznych wynikach wyszukiwania, jak i w mapach Google. Mając wizytówkę dla swojej strony, zwiększamy wiarygodność informacji na temat swojej witryny oraz prowadzonej działalności. W ten sposób wzrasta ranking naszych działań na lokalnym terenie. 

Korzyścią wizytówki Google Moja Firma jest także bezpośredni kontakt z odbiorcami, którzy mają możliwość pozostawienia swojej opinii oraz publikacji zdjęć, tak ważnych dla pozostałych użytkowników, szukających informacji lokalnych. Wszelkie oceny, recenzje, a także dodatkowe informacje zwrotne od internautów umieszczane w obszarze wizytówek, są wykorzystywane przez Google do tworzenia lokalnych rankingów wyników wyszukiwania. Dlatego warto zadbać o wysoką jakość samej wizytówki oraz wchodzić w interakcje z odbiorcami, poprzez udzielanie bezpośrednich odpowiedzi, dostępnych dla wszystkich odbiorców.

Pozycjonowanie lokalne stron internetowych – dlaczego warto?

Pozycjonowanie lokalne będzie efektywne, jeśli kompleksowo zostaną wprowadzone poszczególne elementy SEO oraz uruchomione rozwiązania, które pomogą w prawidłowej indeksacji witryny. Stałe monitorowanie pozycji osiąganych przez daną witrynę pozwoli na bieżące zmiany, które często wynikają z sezonowości usług lub też konkretnych zachowań użytkowników. 

Pozycjonując swoją stronę internetową lokalnie, zwiększasz możliwości usługowe lub sprzedażowe na danym rynku. Dlatego, jeśli nie potrafisz samodzielnie dokonać odpowiedniej optymalizacji prowadzonej witryny lub wizytówki Google, skorzystaj z profesjonalnych usług ekspertów, którzy pomogą promować Twoje przedsięwzięcie na danym obszarze. Dla każdej usługi w pozycjonowaniu lokalnym dostępny jest cennik zawierający działania dopasowane do indywidualnych potrzeb.