4rtweb

Zasady SEO copywritingu – na czym to polega?

Marketing internetowy rozwinął się tak mocno, że na przestrzeni lat powstało też wiele odmian copywritingu. Najpowszechniej stosowane pojęcia to content copywriting, SEO copywriting i wiele podobnych. Rodzaj copywritingu powinien być dobrany tak, aby specjalista był w stanie sprostać oczekiwaniom wynikającym ze strategii marketingowej oraz potrzeb firmy. Przyjrzyjmy się nieco bliżej temu, jak copywriting SEO wpływa na pozycjonowanie stron internetowych i dlaczego ma tak duże znaczenie w prowadzonych działaniach.

Copywriting SEO – co to takiego i gdzie stosuje się treści copywritera SEO?

Z pojęciem copywritingu SEO można się spotkać przede wszystkim w trakcie pozycjonowania stron internetowych. Wszelkie działania związane z uzyskaniem jak najwyższych pozycji w wyszukiwarce Google i wdrożeniem słów kluczowych na stronę internetową – to właśnie copywriting SEO.

Oczywiście treści pisane pod SEO nie powinny być tylko blokiem tekstu, który zawiera wskazane słowa kluczowe, na które pozycjonowana jest witryna. Liczy się także wartościowy content, optymalizacja nagłówków, pogrubianie najważniejszych informacji. Pisanie pod SEO wymaga nie tylko wiedzy z zakresu danej branży, ale także świadomości tego, jak działa wyszukiwarka Google oraz jak pozycjonowane są witryny www. 

Teksty SEO, bo tak można je nazwać, można zastosować przede wszystkim w takich miejscach, jak:

  • opisy produktów,
  • teksty na stronę internetową, np. Landing Page, opisy podstron, oferta,
  • artykuły – blogowe, sponsorowane, specjalistyczne,
  • teksty na social media.

Warto też dodać, że copywriting SEO obejmuje także optymalizację opisów TITLE i DESCRIPTION, dodawaniu opisów ALT do zdjęć na stronie. Praktycznie wszędzie tam, gdzie należy umieścić słowa kluczowe i wartościowy content znajduje zastosowanie copywriting SEO.

Tworzenie tekstów w ramach copywritingu SEO – jak zrobić to dobrze?

Tworzenie treści na strony internetowe zgodnie z zasadami SEO musi być realizowane przede wszystkim pod ścisłe wytyczne. Copywriter zajmujący się takim rodzajem tworzenia tekstów powinien znać podstawowe narzędzia do analizy witryn pod kątem fraz kluczowych oraz takie do pisania pod SEO, np. Senuto, Contadu.

W trakcie pisania tekstów SEO trzeba dbać o wiele aspektów: frazy kluczowe, merytoryczne treści, odpowiednie formatowanie tekstu, rozmieszczenie nagłówków. Przydatne narzędzia w pracy copywritera SEO to planer słów kluczowych. W ten sposób łatwo ocenić, jakie frazy powinny znaleźć się w treści i w nagłówkach, aby strona internetowa miała szanse na uzyskanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. 

Oczywiście w centrum zawsze powinien znaleźć się odbiorca, a więc teksty muszą być czytelne. Niemniej jednak copywriting SEO powinien uwzględniać podstawowe zasady działania algorytmów Google, co przełoży się na skuteczność prowadzonych działań marketingowych.

Skuteczny SEO copywriting – kilka praktycznych zasad pisania pod wyszukiwarki

Tworzenie SEO contentu nie jest najłatwiejsze, ale skutecznie przeprowadzone działania pozwalają na osiągnięcie widocznych sukcesów w krótszym czasie. Aby pozycjonowanie strony internetowej było efektywne, warto skorzystać z kilku wskazówek dotyczących prawidłowego copywritingu SEO.

  1. Zawsze pisz z myślą o użytkowniku. To, że tworzymy copywriting SEO, nie oznacza, że skupiamy się wyłącznie na robotach i algorytmach Google. To oczywiście ważne (z punktu widzenia SEO), ale rzeczowy content na stronie www również odgrywa kluczową rolę. Oprócz tego, że użytkownik otrzyma przydatne informacje w przejrzystej formie, dodatkowo pozytywnie wpłynie to na działania SEO.
  2. Rozsądnie dobieraj słowa kluczowe w treści. Tutaj nie obowiązuje zasada: im więcej, tym lepiej. Nawet w SEO trzeba znać umiar i tworzyć treści, które będą naszpikowane frazami kluczowymi, ale w naturalny sposób, który nie sprawi, że tekst nie będzie nadawał się do przeczytania. Warto też stosować słowa kluczowe z niszy branżowej, co pozwala na osiągnięcie lepszych efektów w pozycjonowaniu strony.
  3. Używaj języka korzyści. Dopasuj treści SEO do gustu i potrzeb potencjalnego użytkownika. To może realnie przełożyć się na konwersję, a tym samym poprawić pozycję witryny w wyszukiwarce Google.
  4. Formatuj teksty! To bardzo ważne i mowa tu nie tylko o justowaniu. Zawsze stosuj przejrzystą strukturę nagłówków (H1, H2, H2…. a nawet H3).
  5. Optymalizuj opisy META i DESCRIPTION dla tekstów, a także znaczniki ALT.
  6. Staraj się wzbudzać zainteresowanie tekstem.  Chwytliwy tytuł również może zawierać frazę kluczową. Umiejętności SEO copywritera powinny być na tyle dobrze rozwinięte, aby ten potrafił stworzyć coś ciekawego nawet z trudnych fraz typu long-tail.
  7. Nie pisz długich tekstów za wszelką cenę. Na ten moment dobre SEO to takie, które jest rzetelne, czytelne i jasno przekazuje informacje użytkownikom. Wystarczy stworzyć rzeczowy tekst, który będzie średniej długości. Dodatkowe frazy kluczowe możesz umieścić w nagłówkach, a to zdecydowanie przyniesie lepsze efekty niż obszerny tekst na miliony znaków, który nie będzie mieć sensu.
  8. Copywriting SEO powinien też uwzględniać linkowanie wewnętrzne. To ważne, aby budować strukturę strony w ten sposób. Pamiętaj jednak, aby podczas tworzenia treści SEO nie doprowadzić do kanibalizacji treści. To może źle wpłynąć na efekty prowadzonych działań SEO.

Zapamiętaj 8 prostych zasad copywritingu SEO, a prawdopodobnie Twoje teksty przełożą się na sukcesywne podnoszenie pozycji witryny w wynikach wyszukiwania Google. SEO copywriting nie jest prosty, ale przy stosowaniu kilku podstawowych zasad teksty mogą być naprawdę przydatne – zarówno dla użytkownika, jak i pod kątem SEO dla robotów Google.

Czy copywriting SEO jest niezbędny do pozycjonowania stron internetowych?

Nie ma żadnych wątpliwości, że copywriting SEO to podstawa w pozycjonowaniu stron internetowych. Bez wiedzy i doświadczenia copywritera teksty na stronie nie będą wystarczająco atrakcyjne dla użytkownika i stworzone tak, aby uwzględniały wszystkie kluczowe i poboczne frazy branżowe dla danego serwisu. 

Jeśli planujesz wdrożyć nową strategię SEO na swojej stronie internetowej, koniecznie nawiąż współpracę z agencją, która będzie w stanie zrealizować kompleksowy copywriting SEO wraz z pełną analizą serwisu. To podstawa, aby skutecznie pozycjonować strony w Google.

Podobne wpisy