4rtweb

Content SEO, czyli jak pisać zoptymalizowane teksty SEO?

Tworzenie wpisów na strony internetowe, opisy produktów i kategorii do sklepu online oraz budowanie firmowego bloga – wszystkie te działania powinny być zoptymalizowane pod kątem SEO. To istotne zagadnienie, którego nie można pominąć, szczególnie jeśli w grę wchodzi skuteczność prowadzonych działań w ramach marketingu internetowego. Czym jest content SEO i na czym polega pisanie tekstów zoptymalizowanych pod frazy kluczowe? Wyjaśniamy to w poniższym artykule.

Czym są teksty SEO?

Pozycjonowanie stron internetowych polega przede wszystkim na kompleksowej analizie fraz kluczowych. Prawidłowa optymalizacja treści na stronie pod kątem SEO umożliwia umocnienie pozycji witryny w wynikach wyszukiwania w Google.

Teksty SEO to treści, które są przede wszystkim wartościowe pod względem merytorycznym oraz zoptymalizowane pod kątem użycia newralgicznych fraz kluczowych. Tutaj w grę wchodzą zarówno krótkie słowa kluczowe, jak i dłuższe kombinacje, czyli tzw. long tail.

Tworzenie tekstów SEO polega na tym, aby zbudować treść o prawidłowym formacie, bez błędów, z wartością merytoryczną, ale także z naturalnie użytymi frazami kluczowymi. Dzięki temu roboty Google mogą „wrzucić” stronę na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, a sam content będzie w stanie przyciągnąć uwagę potencjalnego czytelnika.

Jak tworzyć teksty SEO, aby osiągnąć sukces? Poradnik dla twórców

Planujesz zająć się profesjonalnym tworzeniem tekstów zoptymalizowanych pod SEO? W takim razie musisz budować treści tak, aby były zgodne z najnowszymi wytycznymi Google oraz uwzględniały popularne frazy kluczowe, które mogą osiągnąć wysokie pozycje. Przygotowaliśmy kilka praktycznych wskazówek, które pomogą Ci w tworzeniu tekstów SEO dopasowanych do potrzeb algorytmów Google oraz potrzeb potencjalnego użytkownika.

1. Przede wszystkim twórz treści dla ludzi.

Pisząc teksty SEO, musisz pamiętać nie tylko o frazach kluczowych. Granica pomiędzy rzetelnym formułowaniem zdań a „upychaniem” fraz kluczowych na siłę jest naprawdę cienka. Bardzo łatwo popełnić błąd, który spowoduje, że stworzony tekst mimo zawartości fraz kluczowych nie pomoże w umocnieniu pozycji w wynikach wyszukiwania Google. 

Chodzi przede wszystkim o to, aby treść była merytoryczna. Koncentrowanie się wyłącznie na słowach kluczowych nigdy nie przyniesie zadowalających efektów. Pisząc teksty wyłącznie pod SEO, upychając frazy wszędzie, gdzie tylko się da – tekst będzie wyglądał tragicznie, a potencjalny czytelnik jeszcze szybciej ucieknie ze strony, niż na nią trafił.

2. Zaplanuj użycie słów kluczowych.

Nigdy nie buduj treści na opak. Stwórz rzetelny Content Plan i przeanalizuj frazy kluczowe, które warto zamieścić w treści. Możesz wykorzystać do tego Google Trends, Google Keyword Planner lub inne narzędzia, jak np. Senuto, Contadu, Ahrefs.

3. Nie zapomnij o formatowaniu i stylistyce.

Teksty pisane pod SEO wcale nie muszą być za wszelką cenę naszpikowane frazami kluczowymi. Pamiętaj też o wizualnej stronie treści. Pisząc teksty na strony www, opisy produktów lub firmowego bloga, zawsze staraj się dzielić tekst na nagłówki rzędu H1, H2, H3, akapity, wypunktowania, wyliczenia, pogrubienia, a także stosuj justowanie. To w połączeniu z wysoką wartością merytoryczną tekstu oraz użyciem fraz kluczowych pomoże CI w działaniach pozycjonerskich.

4. Nigdy nie kopiuj treści – stawiaj na unikatowość!

Duplikowanie treści od konkurencji raczej nie przyniesie korzyści w zakresie pozycjonowania. Co więcej, nagminne powielanie treści może spowodować, że algorytmy Google uznają ją za plagiat, a to doprowadzi do mocnych spadków w wynikach wyszukiwania. Tworzenie tekstów SEO polega przede wszystkim na własnej inwencji twórczej i rzetelności w tworzeniu treści. 

Oczywiście możesz inspirować się konkurencją. Podczas tworzenia tekstów SEO pamiętaj o kilku zasadach:

  • treść musi być zgodna ze specyfiką branży,
  • dostarczone teksty muszą mieć mocny wkład merytoryczny,
  • nie liczy się długość, a jakość.

Stosując się do powyższych wskazówek, bez problemu stworzysz teksty SEO, które będą dobrze zoptymalizowane i przyciągną uwagę potencjalnego czytelnika. Jeśli zaryzykujesz kopiowaniem treści od konkurencji, narażasz się na takie konsekwencje, jak: ban od robotów Google, pozwy sądowe, pogorszenie wizerunku marki własnej.

5. Przekaz z tekstów SEO powinien być spersonalizowany.

Ustalenie grupy odbiorców to podstawa – także w tworzeniu tekstów SEO. Podczas pisania dbaj o to, aby kierować przekaz do potencjalnych odbiorców. W ten sposób umocnisz pozycję marki w sieci, a przy jednoczesnym użyciu słów kluczowych być może uzyskasz wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania w Google.

Pisanie tekstów SEO, czyli copywriting SEO w praktyce

W trakcie tworzenia treści zoptymalizowanej pod SEO liczy się przede wszystkim rzetelność, research oraz dopasowanie stylu komunikacji do potrzeb potencjalnych grup odbiorców. Copywriting SEO to dziedzina, która wymaga sporej gimnastyki od copywritera – w końcu w tworzonych treściach trzeba połączyć wiele zagadnień: użycie słów kluczowych, jasny i merytoryczny przekaz oraz strukturę tekstu, która będzie przejrzysta dla czytelnika oraz robotów Google.

We współczesnym marketingu internetowym teksty i copywriting SEO odgrywa kluczową rolę, szczególnie jeśli chodzi o umocnienie pozycji strony internetowej w wyszukiwarce Google. Dobrze przygotowane teksty przekładają się na łatwiejszą optymalizację stron internetowych, poprawiają ich widoczność oraz ułatwiają promocję w sieci. 

Teksty SEO a skuteczność promocji marki – podsumowanie

Wielu przedsiębiorców w dzisiejszych czasach zadaje sobie pytanie, czy warto pisać teksty pod SEO. Zdecydowanie tak, ale prowadzenie takich działań na własną rękę często nie przynosi zadowalających efektów. Aby treści tworzone pod SEO były wartościowe dla czytelnika, poczytne i jednocześnie perfekcyjnie zoptymalizowane pod działania SEO, warto nawiązać współpracę z rzetelną agencją marketingową.

Specjaliści z zakresu tworzenia treści pod SEO zajmą się przede wszystkim: przygotowaniem planu działania, analizą istotnych fraz kluczowych, researchem oraz zbudowaniem treści zgodnie z potrzebami przedsiębiorstwa i specyfiką branży. Kompleksowe podejście do tworzenia tekstów SEO daje gwarancję, że stworzone treści przyczynią się do umocnienia pozycji marki w wyszukiwarce Google i zwiększenia konwersji na stronie.

Podobne wpisy