Kilka powodów, dlaczego SEO agencja nie może zagwarantować najwyższej pozycji
Współpraca z agencją SEO zajmującą się pozycjonowaniem stron nie zawsze gwarantuje uzyskanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Wiele firm używa chwytów marketingowych, aby przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta, gdzie oferowana jest gwarancja uzyskania TOP3 w Google. Takie podejście mocno mija się z prawdą, gdyż żadna agencja nie może dać pewności, że prowadzone działania poskutkują osiągnięciem konkretnej pozycji w Google – tutaj mówimy o różnych czynnikach rankingowych, które są stosowane przez roboty Google. Nie sposób więc przewidzieć, na jakiej pozycji wyląduje pozycjonowana witryna. Zobacz kilka powodów, dla których agencja SEO nie zagwarantuje Ci konkretnej pozycji w wynikach wyszukiwania i dlaczego to niemożliwe.
Wysokie pozycje w Google – dlaczego to ważne?
Jest wiele powodów, dla których warto próbować wypozycjonować swoją witrynę jak najwyżej w Google. To przede wszystkim realna szansa na osiągnięcie wysokich wyników wyszukiwania organicznego, a to przekłada się na zwiększenie konwersji oraz sprzedaży. Zachęcam walkę o wysokie pozycje w Google z kilku powodów:
- możliwość zbudowania wiarygodnego wizerunku marki,
- zwiększenie poziomu sprzedaży, np. w sklepie internetowym,
- pozyskanie nowych klientów w obrębie danej lokalizacji lub całego kraju.
Utrzymując się wysoko w wynikach wyszukiwania, zyskujemy przewagę konkurencyjną, niezależnie od branży. To tylko kilka czynników determinujących opłacalność prowadzenia działań związanych z pozycjonowaniem stron internetowych. Zachęcam jednak do współpracy ze specjalistą SEO, np. ze mną. Indywidualne podejście do każdego klienta i brak nierealnych obietnic o wysokich pozycjach w Google to realna szansa na osiągnięcie sukcesu.
Gwarancja wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania Google – dlaczego to nierealne?
Niestety, ale żadna współpraca z agencją marketingową nie daje 100% gwarancji, że pozycja witryny wzrośnie do określonego poziomu. Oczywiście możemy prognozować ewentualne efekty działań pozycjonerskich, aczkolwiek nigdy nie da się zagwarantować, że roboty Google umieszczą stronę na wyższej pozycji. Co wpływa na to, gdzie wyświetla się nasza witryna, nawet jeśli jest pozycjonowana przez profesjonalistów? Przygotowałem kilka powodów, które wskazują, że NIE DA SIĘ zagwarantować określonej pozycji w Google.
Nie znamy metod działania konkurencji
Musimy pamiętać o tym, że nasza konkurencja również ma prawo do prowadzenia działań związanych z pozycjonowaniem strony internetowej. Na rynku działa nawet kilkaset firm zajmujących się wsparciem przedsiębiorców w tym zakresie – nie licząc indywidualnych specjalistów SEO. To oznacza, że wypozycjonowanie strony do TOP 10 może być naprawdę trudne.
Konkurencja nigdy nie śpi, dlatego musimy wiedzieć, że nasze działania pozycjonerskie na stronie nie zawsze będą tak skuteczne, jak konkurencji. Oczywiście nie możemy zakładać też, że konkurencja robi to lepiej, aczkolwiek zawsze jest ryzyko, że konkurencja zrobi coś lepiej, a algorytmy Google umieszczą konkurencyjną stronę wyżej od naszej.
Nie znamy wszystkich czynników rankingowych
Google udostępnia informacje o czynnikach rankingowych wykorzystywanych na etapie ustalania wiarygodności oraz pozycji stron w wynikach wyszukiwania w przeglądarce. Niestety nie znamy wszystkich czynników wpływających na pozycję witryny. To oznacza, że niektóre działania mogą przynieść zamierzone efekty, a niektóre nie. W pozycjonowaniu liczy się przede wszystkim kompleksowe podejście oraz doświadczenia.
Czynników rankingowych stosowanych przez Google może być setki. Co zatem w sytuacji, kiedy my znamy tylko kilkadziesiąt? No właśnie. Tutaj pojawia się problem, który powoduje, że nie da się udzielić gwarancji na to, że wypozycjonowana strona znajdzie się, np. w TOP 3 Google.
Aktualizacje algorytmów Google
Google raz na jakiś czas aktualizuje swoje algorytmy, co powoduje, że niektóre strony tracą swoje pozycje w wynikach wyszukiwania, a inne wręcz przeciwnie – szybują w górę. Dla specjalistów SEO to realny problem. Nawet jeśli uda nam się wypozycjonować stronę internetową do TOP 10 Google, to nigdy nie ma gwarancji, że po aktualizacji witryna nie spadnie nawet kilka stron niżej.
Brak optymalizacji stron internetowych i błędy w kodzie
To techniczne kwestie, które mogą rzutować na efekty pozycjonowania strony. Nigdy nie jesteśmy w stanie wyłapać wszystkich błędów w kodzie strony, szczególnie jeśli ta była stworzona przez innego specjalistę. Kluczem do wyższych pozycji w Google jest także optymalizacja witryny, np. pod kątem czasu wczytywania się podstron.
Ataki hakerskie
To ogromny problem, szczególnie podczas prowadzenia działań związanych z pozycjonowaniem strony internetowej. Jeśli witryna ulegnie atakom hakerów, wtedy prawdopodobnie straci na wartości w „oczach” robotów Google. Szybka interwencja w przypadku ataku cyberprzestępców jest kluczowa. W przeciwnym razie algorytmy Google wykryją zarażony kod na stronie, a to spowoduje znaczny spadek w rankingu.
Wysokich pozycji w Google nie da się zagwarantować – podsumowanie
Jeśli szukasz pomocy w zakresie pozycjonowania, chcesz zwiększyć konwersję na stronie i rozpoznawalność marki, koniecznie postaw na sprawdzonego specjalistę SEO. Nigdy nie wierz w chwyty marketingowe, które mówią o gwarantowanej pozycji w TOP 3, 5, 10 w Google. To po prostu kłamstwo!
Żadna firma nie może dać 100% pewności, że prowadzone działania pozycjonerskie spowodują, że witryna nagle znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania Google. Jeśli jednak wybierzesz rzetelnego specjalistę SEO, który ma doświadczenie i umiejętności, wtedy szansa na wyższe pozycje w Google realnie wzrasta.