reklama firmy budowlanej

Jak reklamować firmę budowlaną?

  • 29 kwietnia, 2023

Reklamowanie firmy budowlanej nie jest prostym zadaniem. Wielu konsumentów nie ufa bowiem przedsiębiorcom z tej branży, a promocji nie pomaga też fakt, że konsumenci wstrzymują się obecnie z planowaniem tak dużych inwestycji z uwagi na trudną sytuację ekonomiczną. Jak więc skutecznie pozyskać klienta i reklamować firmę budowlaną w internecie?

Reklama w branży budowlanej a wyzwania

Zanim przejdziemy do konkretnych sposobów reklamowania firmy budowlanej w internecie, warto przedstawić krótko sytuację, w jakiej większość przedsiębiorców z tej branży znajduje się już na starcie. Pierwszym problemem jest najczęściej sezonowość branży, czyli przestój w okresie zimowym, kiedy pewnych prac budowlanych wykonywać nie można. Kolejna istotna kwestia to konieczność współpracy ze specjalistami do spraw content marketingu – mało kto ma bowiem specjalistyczną wiedzę z tej dziedziny. Ostatnia ważna sprawa to konieczność aktywnego pozyskiwania opinii od zadowolonych klientów oraz zmagania się z uprzedzeniami konsumentów, którzy nie ufają firmom budowlanym. 

Biorąc pod uwagę te aspekty promocji w branży budowlanej, możemy stwierdzić, że jednym z najważniejszych czynników wpływających na możliwość odniesienia sukcesu na rynku, będzie pozyskiwanie pozytywnych recenzji klientów, którzy skorzystali z usług firmy. Jak więc przystąpić do promocji w internecie?

Strona internetowa firmy budowlanej

Strona internetowa jest ważna dla każdego biznesu, który chce promować się w sieci. Jeśli witryna już istnieje, należy przeprowadzić dla niej audyt SEO i dokonać analizy konkurencji. Takie działania pozwolą sprawdzić, jaki ruch generuje strona, na jakiej pozycji wyświetla się w wynikach wyszukiwania, czy na stronie występują błędy techniczne, czy witryna wymaga optymalizacji, i tak dalej. Jeżeli zaś firma strony internetowej jeszcze nie posiada, należy stworzyć taką witrynę od początku, zgodnie z zasadami optymalizacji SEO.

Aby witryna zaistniała w wyszukiwarce i wyświetlała się wysoko w jej wynikach, konieczna jest analiza słów kluczowych, na których oparta będzie strategia SEO danej strony. Witrynę można pozycjonować na frazy ogólne i frazy bardziej szczegółowe, z tak zwanym długim ogonem. Wybrane frazy umieszcza się następnie na stronie głównej, na podstronach, a także na blogu firmowym. Wszystko to ma na celu wygenerowanie wartościowego ruchu, który doprowadzi do konwersji, na przykład podjęcia kontaktu z firmą.

Marketing treści w branży budowlanej

W branży budowlanej bardzo ważny jest marketing treści, czyli między innymi wpisy blogowe czy opisy rozwiązań technicznych. Wartościowe treści na stronie pozwalają:

  • zbudować wizerunek eksperta,
  • przyciągnąć użytkowników szukających odpowiedzi na konkretne zagadnienia,
  • poprawić świadomość marki wśród potencjalnych klientów,
  • zwiększyć szanse na uzyskanie wartościowych linków zewnętrznych (z innych witryn).

Marketing treści dla firmy budowlanej powinien wspierać konsumenta na jego ścieżce zakupowej, dostarczając mu rzetelnych informacji i naprawdę pomocnych porad. Poradniki oparte na merytorycznej wiedzy pozwalają uzyskać zaufanie klientów, a także przyciągają użytkowników i zachęcają ich do odwiedzania witryny. Natomiast im więcej ruchu na stronie, tym większa szansa na konwersję.

Strona internetowa firmy budowlanej a optymalizacja techniczna

W przypadku stron firmowych liczy się nie tylko treść atrakcyjna dla czytelników, ale też sposób działania strony – istotny również z punktu widzenia robotów Google. Zatem w ramach optymalizacji technicznej witryny należy zadbać o:

  • eliminację duplikacji treści,
  • optymalizację adresów URL, title czy description,
  • wdrożenie mapy strony,
  • wdrożenie linkowania wewnętrznego,
  • wdrożenie przekierowań,
  • poprawę czasu ładowania strony,
  • optymalizację pod kątem urządzeń mobilnych.

Profesjonalna strona internetowa powinna działać szybko, prezentować się estetycznie i być intuicyjna dla użytkowników, ponieważ dzięki temu będzie też efektywniej indeksowana przez roboty wyszukiwarki.

Firma budowlana a pozycjonowanie lokalne

W przypadku promocji firm budowlanych bardzo ważne będzie pozycjonowanie lokalne, ponieważ potencjalny klient nigdy nie wpisuje w wyszukiwarkę hasła “firma budowlana”, lecz “firma budowlana + nazwa miasta”. W ramach pozycjonowania lokalnego należy:

  • zoptymalizować stronę z zastosowaniem fraz długiego ogona z określeniem regionu, w obrębie którego działa firma,
  • założyć profil firmy w Google Maps (wizytówka Google Moja Firma), podając w nim między innymi adres firmy, dane kontaktowe, opis działalności, itd.
  • dodać na stronie sekcję z danymi kontaktowymi,
  • pozyskiwać linki zewnętrzne z lokalnych podstron,
  • dodawać dane kontaktowe firmy w różnych miejscach, np. na portalach ogłoszeniowych,

Linki zewnętrzne prowadzące do strony są bardzo istotne dla pozycjonowania lokalnego, a można uzyskać je z katalogów firm i innych stron o wysokiej pozycji w Google. 

4rtweb

Google Ads i remarketing

Firmę budowlaną można promować także za pomocą płatnej kampanii Google Ads, która obejmuje reklamę w wyszukiwarce (promowane wyniki wyszukiwania), a także banery reklamowe, reklamy wideo czy remarketing. Kampania Google Ads powinna zostać opracowana z myślą o potencjalnych klientach, wykorzystując przy tym odpowiednie słowa kluczowe. Dobrze jeśli pojawia się w niej tak zwane CTA, czyli wezwanie do działania i informacje ważne dla konsumenta. Skuteczność takiej reklamy może zwiększyć kampania remarketingowa, oparta o listę odbiorców, którzy odwiedzili stronę, ale nie dokonali konwersji, czyli nie podjęli żadnych działań. Remarketing polega na wyświetlaniu reklam prowadzących do strony osobom, które już miały styczność z witryną. Najlepiej jeśli prowadzą one bezpośrednio do formularza kontaktowego, ułatwiając konwersję. 

Firma budowlana w mediach społecznościowych

W mediach społecznościowych, jak Facebook czy Instagram, firma budowlana może reklamować się za pośrednictwem własnego, aktywnego profilu lub płatnej kampani – dotyczy Facebook Ads. Zaletą takiej reklamy jest możliwość dotarcia do konsumenta, który faktycznie może być zainteresowany skorzystaniem z usług firmy budowlanej, czyli do osób:

  • w średnim wieku,
  • zamieszkujących określony region,
  • po ślubie czy po zakupie działki, i tak dalej. 

W mediach społecznościowych firma budowlana może reklamować się za pomocą wideo i zdjęć. Portale tego typu pozwalają również – podobnie jak wizytówka Google Moja Firma – gromadzić opinie użytkowników, czyli byłych klientów firmy, które stanowią dla niej najlepszą formę reklamy. Poza tym, dzięki mediom społecznościowym firma może być blisko konsumentów, budować z nimi trwałe relacje i szybko reagować nie tylko na pytania, ale również na niepochlebne opinie. 

Jeśli jesteś zainteresowany
moimi usługami,
wypełnij i prześlij poniższy brief.

Więcej na blogu

Jak reklamować myjnię samochodową w Internecie?

Jak reklamować fotowoltaikę w Internecie?

Jak reklamować gabinet fizjoterapeuty?

Jak reklamować gabinet lekarski?

Jak reklamować salon kosmetyczny?

Jak reklamować gabinet weterynarii?

Jak reklamować firmę transportową?

Jak reklamować firmę z usługami IT?

Jak reklamować zakład pogrzebowy?

Ile kosztuje strona internetowa w 2023 roku?

Jak reklamować kancelarię prawną?

Jak reklamować firmę sprzątającą w Internecie?

Jak reklamować firmę cateringową?

Jak reklamować gabinet psychologiczny?

Płatna wizytówka Google – czy za Profil Firmy w Google należy zapłacić?

Jak reklamować warsztat samochodowy?

Jak reklamować biuro rachunkowe?

Jak reklamować salon fryzjerski w Internecie?

Jak reklamować restaurację w internecie?

Jak reklamować firmę w Internecie?

Pozycjonowanie grafik i zdjęć – jak robić to poprawnie?

Co to jest współczynnik odrzuceń?

Co to jest współczynnik konwersji?

Co to jest wizytówka NAP?

Co to jest White Hat SEO?

Co to jest SSL?

Co to jest ROI?

Co to jest przyjazny adres URL?

Co to jest przekierowanie 302?

Co to jest przekierowanie 301?

Co to jest noindex?

Co to jest atrybut nofollow?

Jak pozycjonować samemu stronę w Google?

Co to jest long tail (długi ogon)?

Co to jest linkowanie zewnętrzne?

Co to jest linkowanie wewnętrzne?

Co to są linki sponsorowane?

Co to jest link juice?

Co to jest kanibalizacja słów kluczowych?

Co to jest .htaccess?

Co to jest hreflang?

Co to jest atrybut dofollow?

Co to jest copywriting?

Co to jest content marketing?

Co to jest content?

Co to jest canonical?

Co to jest backlink?

Co to jest błąd 404?

Pozycjonowanie SEO – agencja czy wolny strzelec. Kogo wybrać?

Co to jest artykuł sponsorowany?

Co to jest Anchor?

Co to jest meta title tag?

Co to jest Sitemap?

Co to jest Google Search Console?

Co to jest atrybut ALT?

Co to jest robots.txt?

Co to jest Meta Robots?

Co to jest meta description?

Co to jest słowo kluczowe?

Co to jest duplicate content?

Jak reklamować gabinet medycyny estetycznej w 2023 roku?

Co to jest domain rating?

Co to jest ruch organiczny w wyszukiwarce?

Czym są czynniki rankingowe?

Pozycjonowanie lokalne – czym jest i dlaczego warto inwestować w lokalne SEO?

Audyt SEO – co to jest, dlaczego warto go przeprowadzić i jak to zrobić?

Ile kosztuje pozycjonowanie strony i sklepu w 2023 roku?

Czy znasz te programy do kontroli rodzicielskiej?

Dlaczego Cyberpunk 2077 to majstersztyk w wykonaniu Redów?

Czy wiesz, że… złożenie komputera nie takie jest trudne?

Dlaczego warto naprawić swojego używanego laptopa?

SEO – co to takiego?

Kiedy warto skorzystać z naprawy komputera?

Pierwsze strony internetowe w Polsce i na świecie