reklama firmy sprzątającej

Jak reklamować firmę sprzątającą w Internecie?

Usługi profesjonalnego sprzątania cieszą się coraz większą popularnością, dlatego też coraz większa okazuje się konkurencja pomiędzy firmami, które takie usługi proponują. Aby wyróżnić się na rynku, warto zaplanować skuteczną kampanię reklamową w sieci. Takie działania pozwolą zwiększyć świadomość marki i zbudować wizerunek eksperta, dzięki czemu przedsiębiorstwo nie będzie mogło narzekać na brak klientów. Od czego zacząć?

Określenie grupy potencjalnych klientów

Określenie grupy odbiorców reklamy jest kluczowym warunkiem opłacalności podejmowanych działań. Firma sprzątająca musi wiedzieć zatem, czy chce pozyskać klientów:

  • indywidualnych,
  • prowadzących małe lub średnie firmy,
  • prowadzących duże przedsiębiorstwa. 

Każda z tych grup będzie miała inne oczekiwania i potrzeby, którym firma powinna sprostać. Czynniki te należy wziąć pod uwagę, planując swoją kampanię marketingową.

Pozycjonowanie strony internetowej firmy sprzątającej

Wszystkie współczesne firmy muszą posiadać profesjonalną stronę internetową. Dzięki pozycjonowaniu takiej witryny mogą w skuteczny i dosyć tani sposób dotrzeć do swoich klientów, wygenerować ruch na stronie, zwiększyć rozpoznawalność marki i doprowadzić do konwersji, na przykład do podjęcia kontaktu z firmą za pośrednictwem formularza. Pozycjonowanie strony sprowadza się do tego, by witryna pojawiała się wysoko w wynikach wyszukiwania na zadane słowo kluczowe. Jeśli strona firmy już istnieje, należy:

  • przeprowadzić audyt strony,
  • przeprowadzić analizę konkurencji,
  • wybrać odpowiednie słowa kluczowe,
  • uzupełnić informacje na stronie wartościową treścią,
  • pozyskać linki zewnętrzne prowadzące do strony,
  • zoptymalizować stronę pod względem technicznym. 

Wybór odpowiednich słów kluczowych będzie niezwykle istotny dla skutecznego pozycjonowania. W przypadku firm sprzątających polecanym rozwiązaniem jest stosowanie fraz rozbudowanych, tak zwanych fraz typu long tail. Ogólne frazy można stosować jedynie na stronie głównej. Długie frazy są bowiem mniej popularne, a to znaczy, że łatwiej jest pozycjonować na nie w branży, w której panuje tak duża konkurencja. Pozycjonowanie na frazy kluczowe wiąże się też z marketingiem treści. Na stronie internetowej firmy sprzątającej powinien pojawić się dokładny opis oferowanych usług. Wskazane jest także prowadzenie bloga firmowego z wartościowymi poradami czy innego typu wpisami o charakterze eksperckim. 

4rtweb

Należy pamiętać też, że profesjonalna strona internetowa ma być przyjazna zarówno dla użytkownika, jak i dla robotów Google. Oznacza to, że należy zoptymalizować ją również technicznie, co obejmuje między innymi:

  • zastosowanie linkowania wewnętrznego,
  • optymalizację adresów URL,
  • optymalizację szybkości ładowania się strony,
  • dostosowanie strony do urządzeń mobilnych,
  • optymalizację meta title i meta description dla każdej podstrony.

Dobra strona internetowa firmy ma być estetyczna, intuicyjna i przede wszystkim aktualna. Należy więc dbać o regularne odświeżanie jej treści. 

Firma sprzątająca na Mapach Google

Oferta firm sprzątających zwykle kierowana jest do klientów na rynku lokalnym. Oznacza to, że pozycjonowanie witryny powinno uwzględniać frazy long tail z nazwą regionu/miasta, w którym firma świadczy swoje usługi. Konieczne jest także umieszczenie firmy na Mapach Google, czyli stworzenie wizytówki w Google Moja Firma. Co ważne, taką wizytówkę trzeba stworzyć dla każdej lokalizacji, jeśli firma ma swoje siedziby w wielu różnych miastach. Wizytówka na Google Maps będzie uwzględniała:

  • adres firmy,
  • numery kontaktowe, 
  • adresy e-mail,
  • godziny otwarcia,
  • cennik,
  • zdjęcia,
  • opinie użytkowników. 

Jak łatwo się domyślić, to ten ostatni element może mieć kluczowe znaczenie dla klienta, który będzie porównywał oferty firm sprzątających nie tylko na podstawie cen usług, ale właśnie na podstawie recenzji innych konsumentów. Warto więc zawsze zachęcać zadowolonych klientów do pozostawienia po sobie takiego śladu, na przykład rabatem na kolejne sprzątanie. 

Reklama płatna Google Ads i Facebook Ads

Pozycjonowanie strony internetowej jest skuteczne, ale pracochłonne, dlatego wiele firm decyduje się również na płatne kampanie Google Ads, które dają szybkie i mierzalne rezultaty. Reklama w ramach takiej kampanii obejmuje promocję strony w wynikach wyszukiwania oraz na witrynach partnerskich. Pozwala budować rozpoznawalność marki i zwiększyć współczynnik konwersji poprzez dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej. Warto wiedzieć jednak, że z uwagi na dużą konkurencję, taka kampania może być dla firmy sprzątającej bardzo kosztowną inwestycją.

Obok Google Ads płatną reklamę firmom oferuje także Facebook. Jego reklamy mogą wyświetlać się konkretnym odbiorcom – w tym przypadku najlepiej będzie skierować je do zapracowanych kobiet, mieszkańców bogatych dzielnic czy przedsiębiorców. Reklama Facebook Ads może przyjmować formę zdjęcia lub wideo. Warto wykorzystać w niej recenzje zadowolonych użytkowników czy efektowne zestawienia fotografii “przed i po” Kampanie reklamowe w mediach społecznościowych dobrze jest również przygotowywać osobno dla użytkowników znajdujących się na różnych etapach ścieżki zakupowej.

Firma sprzątająca w mediach społecznościowych

Firma sprzątająca może reklamować się w social mediach “za opłatą”, ale zasięgi ma możliwość osiągnąć również organicznie, czyli prowadząc aktywny profil na Facebooku czy Instagramie. Konto w mediach społecznościowych pozwala pozostawać w stałym kontakcie z klientami i budować z nimi silne relacje. Wymaga to jednak regularnego publikowania postów, reagowania na komentarze użytkowników i odpowiadania na ich wiadomości czy opinie publikowane w sieci. 

Podobne wpisy