4rtweb

Jak reklamować fotowoltaikę w Internecie?

Opracowanie dobrej strategii reklamowej to konieczność w przypadku firmy działającej w branży fotowoltaicznej. Wynika to między innymi z bardzo dużej konkurencji na rynku, a także ze sposobu, w jaki postrzegane są dzisiaj tego typu przedsiębiorstwa. Jak więc odnieść sukces w branży za sprawą reklamowania fotowoltaiki w sieci?

Dlaczego reklama fotowoltaiki to konieczność?

Konkurencja w branży związanej z fotowoltaiką rośnie z roku na rok, a każda nowa firma chce osiągnąć sukces, do czego niezbędne jest wyróżnienie się na rynku. Nie wystarczy zatem proponowanie klientom atrakcyjnych rabatów. Najpierw trzeba przebić się przez szum informacyjny i do takiego klienta dotrzeć. 

Samo pozycjonowanie witryny nie wystarczy też, aby przekonać potencjalnego klienta do tego, że warto inwestować w panele fotowoltaiczne. Chociaż rozwiązanie to jest popularne i nie stanowi nowości na rynku, to wiele osób nadal nie wie, jak działają takie instalacje, jak należy rozliczać się z zakładem energetycznym posiadając panele, ani jak długo takie urządzenia będą sprawne. Zatem planując reklamę dla firmy fotowoltaicznej, trzeba pomyśleć nie tylko o zwiększeniu rozpoznawalności marki, ale również o budowaniu wizerunku eksperta i o kreowaniu pozytywnego wizerunku marki, co nie jest łatwe ze względu na metody stosowane przez inne przedsiębiorstwa.

Pozycjonowanie strony firmy fotowoltaicznej

Pozycjonowanie strony to dla firmy fotowoltaicznej podstawa marketingu. Bez wdrożenia odpowiednich działań witryna nie będzie widoczna w wyszukiwarce Google, a jeśli potencjalny konsument nie znajdzie linku do strony na jednym z pierwszych miejsc w wynikach wyszukiwania, prawdopodobnie skorzysta z oferty konkurencji

Pozycjonowanie zawsze rozpoczyna się od audytu SEO, który ma wskazać mocne i słabe strony witryny – te, które trzeba poprawić. W oparciu o uzyskane informacje można zaplanować później optymalizację witryny pod kątem SEO, czyli dobrać odpowiednie słowa kluczowe i użyć ich w treściach na stronie, w opisach grafik czy w title i description każdej podstrony. Popracować należy także nad kwestiami technicznymi, takimi jak wewnętrzne przekierowania czy szybkość ładowania witryny.

W pozycjonowaniu strony firmy fotowoltaicznej trzeba pamiętać o dwóch kluczowych aspektach – pierwszy to linkowanie zewnętrzne, a drugi to pozycjonowanie lokalne. Linki zewnętrzne mogą prowadzić do strony z katalogów firm czy z for tematycznych. Dobre rezultaty przynosi także wykupywanie artykułów sponsorowanych, które pomagają też budować wizerunek eksperta w sieci. Jeśli zaś chodzi o pozycjonowanie lokalne to opiera się ono na stosowaniu fraz kluczowych z lokalizacją – nazwą miasta, dzielnicy, powiatu, województwa. Dzięki temu na stronę trafiają osoby, które mają realną możliwość skorzystania z usług danej firmy. 

Płatna kampania Google Ads dla fotowoltaiki

Łatwo mierzalną, szybką i skuteczną reklamą dla firmy z branży fotowoltaicznej jest kampania Google Ads. Pozwala ona wyświetlać reklamę firmy między innymi w wyszukiwarce Google, ale także na stronach partnerskich, na przykład na YouTube. Formę reklamy można dobrać do swoich potrzeb, natomiast jej koszt da się łatwo kontrolować. Reklamodawca płaci za kliknięcie w reklamę, a nie za jej wyświetlenie, dlatego jest to bezpieczna inwestycja. Warto pamiętać jednak, że skuteczność reklamy Google Ads zależy w dużej mierze od tego, jak przygotowana zostanie kampania. Konieczne jest zastosowanie odpowiednich słów kluczowych i określenie właściwej grupy docelowej. Jednak im popularniejsze hasła firma chce promować, z tym wyższymi kosztami reklamy musi się liczyć. Najkorzystniej jest połączyć reklamę płatną Google Ads z pozycjonowaniem, które pozwala podwyższyć pozycję witryny w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. 

Firma fotowoltaiczna w social mediach

Firmy fotowoltaiczne są aktywne także w mediach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter czy Instagram. Nie należy bagatelizować potencjału takiej formy reklamy z uwagi na to, jak wiele osób korzysta dzisiaj z social mediów. Kluczowe dla sukcesu takiej formy reklamy jest dotarcie do odpowiedniej grupy klientów. Trzeba więc dowiedzieć się najpierw, z jakich portali korzystają potencjalni klienci firmy, gdyż nie zawsze jest to tylko popularny dzisiaj Facebook. W ramach promowania fotowoltaiki w social mediach firma może publikować różne treści reklamowe, czyli zarówno teksty, jak i infografiki czy filmy. Dobrze jeśli będą one nie tylko merytoryczne, ale też ciekawe, angażujące, przyciągające uwagę. 

Prowadzenie kanału w social mediach nie sprowadza się jednak jedynie do publikowania postów. Firma musi pozostawać w stałym kontakcie z klientami – odpowiadać na ich komentarze i reakcje, odpisywać na wiadomości, reagować na pozostawione opinie. Stały kontakt buduje lojalną społeczności i pozwala zadbać o trwałe relacje. Nie można również zaniedbywać prowadzonego w social mediach profilu. Konieczne jest regularne publikowanie postów i w miarę szybkie reagowanie na działania użytkowników. Stała aktywność w mediach społecznościowych to jeden z czynników, który buduje dzisiaj zaufanie do marki u każdego potencjalnego klienta.

Podobne wpisy