Jak reklamować gabinet psychologiczny?
Aby gabinet psychologiczny cieszył się długą listą stałych i nowych klientów, musi wcześniej zdobyć ich zaufanie. Oznacza to konieczność wykreowania pozytywnego wizerunku marki, czego z łatwością można dokonać w sieci. Strona internetowa, wizytówka firmy w Google Maps czy własny profil w mediach społecznościowych to jedne z najważniejszych elementów kampanii reklamowej każdego przedsiębiorstwa, w tym także gabinetu psychologicznego. Od czego więc zacząć?
Profesjonalna strona internetowa gabinetu psychologicznego
Własna, profesjonalna strona internetowa to dzisiaj podstawa prowadzenia każdego biznesu. Taką witrynę można stworzyć z pomocą kreatora lub zlecając to zadanie specjalistom z agencji interaktywnej, co z pewnością okaże się korzystniejszym rozwiązaniem. Dobra strona internetowa powinna być czytelna, atrakcyjna wizualnie, intuicyjna, dostosowana do różnych urządzeń, w tym zwłaszcza do ekranów telefonów komórkowych. Musi też szybko się wczytywać i zawierać wartościowe dla użytkowników treści. W przypadku gabinetu psychologicznego będzie to między innymi opis oferty, cennik usług, rekomendacje, certyfikaty psychologów pracujących w danym gabinecie, a także blog firmowy z praktycznymi poradami.
Pozycjonowanie strony gabinetu psychologicznego
Nawet najbardziej estetyczna i merytoryczna strona internetowa nie wygeneruje zysków, czyli nie pozwoli firmie zdobyć nowych klientów, jeśli nie będzie dobrze pozycjonowana w naturalnych (organicznych) wynikach wyszukiwania Google. W przypadku gabinetu psychologicznego najkorzystniej będzie postawić na pozycjonowanie lokalne. Oznacza to, że treści na stronie powinny zostać zoptymalizowane pod frazę typu “gabinet psychologiczny Warszawa”. Pozycjonowanie lokalne zwiększa szanse na to, że stronę odwiedzą klienci z realną możliwością przyjścia do danego gabinetu. Optymalizację strony internetowej na zadane frazy najbezpieczniej jest zlecić agencji SEO. Warto wspomnieć przy tym, że przedsiębiorca ma też możliwość dodania wizytówki firmy w usłudze Google Moja Firma, co wspomoże proces pozycjonowania i zwiększy zaufanie klientów do marki. W takiej wizytówce powinny widnieć:
- dane dotyczące lokalizacji gabinetu,
- dane kontaktowe,
- godziny otwarcia.
Płatna kampania reklamowa
Opisując temat pozycjonowania strony internetowej gabinetu psychologicznego, nie można zapomnieć też o możliwości skorzystania z opcji płatnej kampanii reklamowej Google Ads. Różnica pomiędzy tymi dwoma formami promowania witryny sprowadza się nie tylko do kwestii odpłatności, ale również szybkości działania podejmowanych czynności. Pozycjonowanie zajmuje wiele czasu, ale kosztuje mniej, a efekt takiej formy reklamy utrzymuje się dłużej. Natomiast w ramach kampanii Google Ads efekt, czyli reklamy w formie grafiki lub linku do strony, efekty można zobaczyć od razu. Sponsorowany adres witryny wyświetli się nad wynikami organicznymi, jednak będzie oznaczony jako reklama. Płatność za reklamę tego typu naliczana jest zwykle w systemie Pay Per Click, czyli za kliknięcie i przejście na stronę.
Gabinet psychologiczny na Mapie Google
Widoczność w Google Maps to kolejny “must have” każdego współczesnego przedsiębiorcy. Wizytówka firmy na Mapach Googla pozwala potencjalnemu klientowi przebywającemu w pobliżu łatwo trafić do gabinetu, a także uzyskać takie informacje jak godziny jego otwarcia czy numer kontaktowy. Wizytówka na mapach może kierować też do strony internetowej gabinetu, zawierać zdjęcia wnętrz czy pracujących w gabinecie psychologów oraz – co najważniejsze – przedstawiać opinie poprzednich klientów gabinetu. Z pewnością warto poprosić ich o pozostawienie po sobie takiej rekomendacji, ponieważ opinie klientów mają ogromne znaczenie dla każdej osoby, która zastanawia się nad możliwością skorzystania z oferty danego gabinetu psychologicznego po raz pierwszy.
Gabinet psychologiczny w mediach społecznościowych
Gabinet psychologiczny powinien zdobywać zaufanie potencjalnych klientów będąc blisko nich, a nie ma łatwiejszej metody na utrzymywanie kontaktów z konsumentami niż prowadzenie profilu w mediach społecznościowych, takich jak Facebook czy Instagram. Dodatkową zaletą tego pierwszego kanału komunikacji jest możliwość skorzystania z jego kampanii reklamowych, czyli Facebook Ads, które są skierowane do określonego segmentu konsumentów, co pozwala upewnić się, że reklama trafi do takiego klienta, który będzie realnie zainteresowany ofertą gabinetu. Płatne reklamy nie są jednak konieczne, jeśli profil w social mediach prowadzony jest we właściwy sposób. Kluczowe okazuje się natomiast dbanie o aktywność – publikowanie postów, odpowiadanie na komentarze i wiadomości, reagowanie na pozostawiane przez użytkowników opinie. W połączeniu z dobrą stroną internetową, blogiem firmowym i profilem w mediach społecznościowych kampania reklamowa gabinetu psychologicznego pozwoli wykreować w sieci wizerunek eksperta godnego zaufania. Pracownicy gabinetu mogą również nagrywać dla potencjalnego klienta porady w formie filmików publikowanych w serwisie YouTube, który zrzesza miliardy aktywnych użytkowników.