reklama gabinetu psychologicznego

Jak reklamować gabinet psychologiczny?

  • 29 kwietnia, 2023

Aby gabinet psychologiczny cieszył się długą listą stałych i nowych klientów, musi wcześniej zdobyć ich zaufanie. Oznacza to konieczność wykreowania pozytywnego wizerunku marki, czego z łatwością można dokonać w sieci. Strona internetowa, wizytówka firmy w Google Maps czy własny profil w mediach społecznościowych to jedne z najważniejszych elementów kampanii reklamowej każdego przedsiębiorstwa, w tym także gabinetu psychologicznego. Od czego więc zacząć?

Profesjonalna strona internetowa gabinetu psychologicznego

Własna, profesjonalna strona internetowa to dzisiaj podstawa prowadzenia każdego biznesu. Taką witrynę można stworzyć z pomocą kreatora lub zlecając to zadanie specjalistom z agencji interaktywnej, co z pewnością okaże się korzystniejszym rozwiązaniem. Dobra strona internetowa powinna być czytelna, atrakcyjna wizualnie, intuicyjna, dostosowana do różnych urządzeń, w tym zwłaszcza do ekranów telefonów komórkowych. Musi też szybko się wczytywać i zawierać wartościowe dla użytkowników treści. W przypadku gabinetu psychologicznego będzie to między innymi opis oferty, cennik usług, rekomendacje, certyfikaty psychologów pracujących w danym gabinecie, a także blog firmowy z praktycznymi poradami. 

Pozycjonowanie strony gabinetu psychologicznego

Nawet najbardziej estetyczna i merytoryczna strona internetowa nie wygeneruje zysków, czyli nie pozwoli firmie zdobyć nowych klientów, jeśli nie będzie dobrze pozycjonowana w naturalnych (organicznych) wynikach wyszukiwania Google. W przypadku gabinetu psychologicznego najkorzystniej będzie postawić na pozycjonowanie lokalne. Oznacza to, że treści na stronie powinny zostać zoptymalizowane pod frazę typu “gabinet psychologiczny Warszawa”. Pozycjonowanie lokalne zwiększa szanse na to, że stronę odwiedzą klienci z realną możliwością przyjścia do danego gabinetu. Optymalizację strony internetowej na zadane frazy najbezpieczniej jest zlecić agencji SEO. Warto wspomnieć przy tym, że przedsiębiorca ma też możliwość dodania wizytówki firmy w usłudze Google Moja Firma, co wspomoże proces pozycjonowania i zwiększy zaufanie klientów do marki. W takiej wizytówce powinny widnieć:

  • dane dotyczące lokalizacji gabinetu,
  • dane kontaktowe,
  • godziny otwarcia.
4rtweb

Płatna kampania reklamowa

Opisując temat pozycjonowania strony internetowej gabinetu psychologicznego, nie można zapomnieć też o możliwości skorzystania z opcji płatnej kampanii reklamowej Google Ads. Różnica pomiędzy tymi dwoma formami promowania witryny sprowadza się nie tylko do kwestii odpłatności, ale również szybkości działania podejmowanych czynności. Pozycjonowanie zajmuje wiele czasu, ale kosztuje mniej, a efekt takiej formy reklamy utrzymuje się dłużej. Natomiast w ramach kampanii Google Ads efekt, czyli reklamy w formie grafiki lub linku do strony, efekty można zobaczyć od razu. Sponsorowany adres witryny wyświetli się nad wynikami organicznymi, jednak będzie oznaczony jako reklama. Płatność za reklamę tego typu naliczana jest zwykle w systemie Pay Per Click, czyli za kliknięcie i przejście na stronę.

Gabinet psychologiczny na Mapie Google

Widoczność w Google Maps to kolejny “must have” każdego współczesnego przedsiębiorcy. Wizytówka firmy na Mapach Googla pozwala potencjalnemu klientowi przebywającemu w pobliżu łatwo trafić do gabinetu, a także uzyskać takie informacje jak godziny jego otwarcia czy numer kontaktowy. Wizytówka na mapach może kierować też do strony internetowej gabinetu, zawierać zdjęcia wnętrz czy pracujących w gabinecie psychologów oraz – co najważniejsze – przedstawiać opinie poprzednich klientów gabinetu. Z pewnością warto poprosić ich o pozostawienie po sobie takiej rekomendacji, ponieważ opinie klientów mają ogromne znaczenie dla każdej osoby, która zastanawia się nad możliwością skorzystania z oferty danego gabinetu psychologicznego po raz pierwszy.

Gabinet psychologiczny w mediach społecznościowych

Gabinet psychologiczny powinien zdobywać zaufanie potencjalnych klientów będąc blisko nich, a nie ma łatwiejszej metody na utrzymywanie kontaktów z konsumentami niż prowadzenie profilu w mediach społecznościowych, takich jak Facebook czy Instagram. Dodatkową zaletą tego pierwszego kanału komunikacji jest możliwość skorzystania z jego kampanii reklamowych, czyli Facebook Ads, które są skierowane do określonego segmentu konsumentów, co pozwala upewnić się, że reklama trafi do takiego klienta, który będzie realnie zainteresowany ofertą gabinetu. Płatne reklamy nie są jednak konieczne, jeśli profil w social mediach prowadzony jest we właściwy sposób. Kluczowe okazuje się natomiast dbanie o aktywność – publikowanie postów, odpowiadanie na komentarze i wiadomości, reagowanie na pozostawiane przez użytkowników opinie. W połączeniu z dobrą stroną internetową, blogiem firmowym i profilem w mediach społecznościowych kampania reklamowa gabinetu psychologicznego pozwoli wykreować w sieci wizerunek eksperta godnego zaufania. Pracownicy gabinetu mogą również nagrywać dla potencjalnego klienta porady w formie filmików publikowanych w serwisie YouTube, który zrzesza miliardy aktywnych użytkowników.

Jeśli jesteś zainteresowany
moimi usługami,
wypełnij i prześlij poniższy brief.

Więcej na blogu

Jak reklamować myjnię samochodową w Internecie?

Jak reklamować fotowoltaikę w Internecie?

Jak reklamować gabinet fizjoterapeuty?

Jak reklamować gabinet lekarski?

Jak reklamować salon kosmetyczny?

Jak reklamować gabinet weterynarii?

Jak reklamować firmę transportową?

Jak reklamować firmę z usługami IT?

Jak reklamować zakład pogrzebowy?

Ile kosztuje strona internetowa w 2023 roku?

Jak reklamować kancelarię prawną?

Jak reklamować firmę sprzątającą w Internecie?

Jak reklamować firmę budowlaną?

Jak reklamować firmę cateringową?

Płatna wizytówka Google – czy za Profil Firmy w Google należy zapłacić?

Jak reklamować warsztat samochodowy?

Jak reklamować biuro rachunkowe?

Jak reklamować salon fryzjerski w Internecie?

Jak reklamować restaurację w internecie?

Jak reklamować firmę w Internecie?

Pozycjonowanie grafik i zdjęć – jak robić to poprawnie?

Co to jest współczynnik odrzuceń?

Co to jest współczynnik konwersji?

Co to jest wizytówka NAP?

Co to jest White Hat SEO?

Co to jest SSL?

Co to jest ROI?

Co to jest przyjazny adres URL?

Co to jest przekierowanie 302?

Co to jest przekierowanie 301?

Co to jest noindex?

Co to jest atrybut nofollow?

Jak pozycjonować samemu stronę w Google?

Co to jest long tail (długi ogon)?

Co to jest linkowanie zewnętrzne?

Co to jest linkowanie wewnętrzne?

Co to są linki sponsorowane?

Co to jest link juice?

Co to jest kanibalizacja słów kluczowych?

Co to jest .htaccess?

Co to jest hreflang?

Co to jest atrybut dofollow?

Co to jest copywriting?

Co to jest content marketing?

Co to jest content?

Co to jest canonical?

Co to jest backlink?

Co to jest błąd 404?

Pozycjonowanie SEO – agencja czy wolny strzelec. Kogo wybrać?

Co to jest artykuł sponsorowany?

Co to jest Anchor?

Co to jest meta title tag?

Co to jest Sitemap?

Co to jest Google Search Console?

Co to jest atrybut ALT?

Co to jest robots.txt?

Co to jest Meta Robots?

Co to jest meta description?

Co to jest słowo kluczowe?

Co to jest duplicate content?

Jak reklamować gabinet medycyny estetycznej w 2023 roku?

Co to jest domain rating?

Co to jest ruch organiczny w wyszukiwarce?

Czym są czynniki rankingowe?

Pozycjonowanie lokalne – czym jest i dlaczego warto inwestować w lokalne SEO?

Audyt SEO – co to jest, dlaczego warto go przeprowadzić i jak to zrobić?

Ile kosztuje pozycjonowanie strony i sklepu w 2023 roku?

Czy znasz te programy do kontroli rodzicielskiej?

Dlaczego Cyberpunk 2077 to majstersztyk w wykonaniu Redów?

Czy wiesz, że… złożenie komputera nie takie jest trudne?

Dlaczego warto naprawić swojego używanego laptopa?

SEO – co to takiego?

Kiedy warto skorzystać z naprawy komputera?

Pierwsze strony internetowe w Polsce i na świecie