4rtweb

Google nie widzi strony www – jakie są przyczyny?

Pozycjonowanie stron internetowych bywa problematyczne, szczególnie jeśli roboty Google nie mogą poradzić sobie z prawidłową indeksacją podstron. Problemów związanych z widocznością stron internetowych w Google jest mnóstwo. Możemy mówić o typowo technicznych kwestiach, a także filtrach narzucanych przez wyszukiwarkę Google. Niektóre sytuacje mogą prowadzić do frustracji, szczególnie jeśli działania związane z pozycjonowaniem w Google nie dają oczekiwanych efektów nawet po dłuższym czasie. Zobacz, dlaczego Google nie widzi stron internetowych i jak uniknąć problemów związanych z błędną indeksacją.

Jak reagować na brak widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google?

Jeśli mamy swoją stronę www i chcemy wypozycjonować ją jak najwyżej, musimy zadbać przede wszystkim o to, aby była zaindeksowana przez roboty Google. To podstawa, aby w ogóle zacząć działania związane z pozycjonowaniem stron internetowych. Jeśli nie mamy strategi SEO lub nie współpracujemy ze specjalistami, wtedy działania pozycjonerskie bywają praktycznie nieskuteczne.

Co możemy zrobić, kiedy naszej strony nie widać w Google? Jest prosty sposób, aby sprawdzić status indeksacji naszej witryny. Zrobimy to poprzez wprowadzenie w pasek wyszukiwania przeglądarki www: site:nazwa_domeny”. Kiedy otrzymamy zwrotne wyniki, które prowadzą do naszej domeny, oznacza to, że ta została prawidłowo zaindeksowana. Jeśli po wprowadzeniu komenty nie mamy żadnych informacji, prawdopodobnie ta nie została jeszcze zaindeksowana.

  1. Strona internetowa jest nowa

Wdrożenie nowej witryny www zawsze wymaga czasu, a także cierpliwości, szczególnie jeśli chodzi o pracę robotów Google. Indeksowanie nie dzieje się automatycznie i ot tak. Ten proces trzeba usprawnić, np. poprzez dodanie witryny do kolejki indeksowania w Google Search Console. Nigdy nie czekajmy biernie, aż indeksacja nowej strony nastąpi automatycznie, Zawsze lepiej usprawnić ten proces i zacząć skuteczne działania związane z pozycjonowaniem.

  1. Witryna ma zablokowane indeksowanie na podstronach

Często bywa tak, że w obrębie strony internetowej niektóre podstrony są wyłączone z indeksacji. Odbywa się to w pliku robots.txt, gdzie administrator strony może ręcznie wprowadzić atrybut noindex. Wtedy dana podstrona nie zostanie zaindeksowana, a Google nie będzie w stanie ustalić jej pozycji w wynikach wyszukiwania. Choć problem jest banalny do rozwiązania, jego zaniechanie może prowadzić do wielu negatywnych konsekwencji związanych z utratą pozycji w Google.

  1. Brak możliwości zaindeksowania strony przez roboty Google

Podobna sytuacja ma miejsce, kiedy deweloper zamieści komendę w pliku robots.txt, która uniemożliwia indeksowanie strony. To problem związany z pracą botów Google. Jeśli dane katalogi i podstrony nie podlegają indeksowaniu, wtedy żadne działania związane z pozycjonowaniem nie będą przynosić zamierzonych efektów. Wystarczy zmienić wytyczne odnośnie do blokowania robotów Google i to wszystko, problem zostanie automatycznie rozwiązany.

  1. Wirusy na stronie

To częsty problem, który powoduje nie tylko brak możliwości zaindeksowania strony w wynikach wyszukiwania Google, ale także spadek pozycji. Strona www, która jest zawirusowana zostanie wyłączona z czynników rankingowych przez Google. Wtedy problemy dotyczące bezpieczeństwa w GSC będą zapełnione po brzegi informacjami o wirusach i problemach z indeksacją.

  1. Filtrowanie przez Google

Kolejny problem z indeksowaniem stron internetowych to filtry stosowane przez algorytmy Google. Jeśli działania SEO na stronie są prowadzone niezgodnie z wytycznymi Google, wtedy na naszą stronę mogą zostać nałożone kary w postaci blokad. Wtedy serwis jest wykluczony z procesu indeksowania przez roboty Google, a zatem nie będzie opcji wypozycjonowania strony. Dopiero po usunięciu usterek i wskazanych nieprawidłowości możemy wnioskować o zdjęcie nałożonych ograniczeń.

Czy problemy z indeksacją da się rozwiązać w prosty sposób?

Jeśli Twoja domena jest już indeksowana przez Google, ale zajmuje niską pozycję, kluczowym elementem strategii SEO jest skuteczna optymalizacja pod kątem wyszukiwania. Właściwe i naturalne wykorzystanie słów kluczowych jest niezbędne.

W konkurencyjnym środowisku, słowa kluczowe z długim ogonem, które zawierają więcej szczegółów, mogą pomóc wyróżnić Twoją stronę spośród innych. Ważne jest, aby były one umieszczone w sposób naturalny i gramatycznie poprawny.

Pozycjonowanie stron internetowych a problemy z widocznością w Google – podsumowanie

Jeśli chcesz uniknąć problemów z blokowaniem indeksacji serwisu www lub spadkami w wynikach wyszukiwania Google, koniecznie zdecyduj się na współpracę ze specjalistą, np. ze mną. Pomogę Ci pozycjonować witrynę tak, aby zminimalizować ryzyko problemów z brakiem widoczności w wynikach wyszukiwania.

Brak widoczności strony w wyszukiwarce Google lub niska pozycja w rankingach może prowadzić do wielu komplikacji. Najistotniejszym skutkiem jest znaczne ograniczenie liczby użytkowników odwiedzających witrynę. Nieduża ilość odwiedzin równa się marginalnym szansom na zdobycie rozgłosu, generowanie przychodów czy też osiągnięcie innych celów, które były wcześniej zaplanowane. 

Podobne wpisy