co to są linki sponsorowane

Co to są linki sponsorowane?

Linki sponsorowane to linki płatne, które pojawiają się w wyszukiwarce pod i nad organicznymi, bezpłatnymi wynikami wyszukiwania. Są one wyraźnie oznaczone, dlatego każdy może łatwo odróżnić je od wyników organicznych. Wyświetlają się na każdym urządzeniu, również na urządzeniach mobilnych. Co więcej, niemal każda firma może skorzystać z takiej formy reklamy, dlatego cieszy się ona dużą popularnością.

Jak wyglądają linki sponsorowane?

Link sponsorowany to nazwa potoczna dla płatnej reklamy Google, która prowadzi do konkretnej strony internetowej. Link sponsorowany jest wyraźnie oznaczony dopiskiem “reklama”, jednak nie ma charakteru nachalnej reklamy. Składa się z opisów meta title i meta description, dzięki czemu przypomina darmowe wyniki organiczne. Wiele osób nie zauważa nawet, że klika w link opatrzony tagiem “reklama”. Z tego względu duża część firm decyduje się na zakup właśnie tej formy reklamy Google.

Zalety linków sponsorowanych

Linki sponsorowane to płatna forma reklamy, ale reklamodawca ponosi koszty takiej formy promocji dopiero wtedy, kiedy odbiorca klika w jego link. Dobrze zaplanowana i przeprowadzona kampania reklamowa z wykorzystaniem linków sponsorowanych może przynieść bardzo wysoki zwrot z inwestycji, ponieważ:

  • linki sponsorowane mogą trafiać prosto do osób zainteresowanych ofertą – jeśli reklama wyświetla się tej osobie, która szuka konkretnego produktu lub usługi, czyli jest na etapie wybierania określonego rozwiązania,
  • linki sponsorowane dają szybkie efekty sprzedaży – na efekty działania takiej formy reklamy nie czeka się miesiącami, już od momentu uruchomienia reklamy linki wyświetlają się użytkownikom, zatem zwiększają szanse na pozyskanie klienta,
  • linki sponsorowane pozwalają łatwo kontrolować budżet przeznaczony na reklamę dzięki temu, że rozlicza się je w modelu CPC (płatność za kliknięcie), zatem firma nie płaci za wyświetlanie reklamy, lecz za przejście na jej stronę internetową.

Linki sponsorowane polecane są producentom, firmom usługowym i handlowym, które nie mogą korzystać z reklamy w ramach kampanii Ads PLA (reklama ze zdjęciem i ceną).

Podobne wpisy