4rtweb

Jak reklamować salon kosmetyczny?

Promowanie salonu kosmetycznego to bardzo trudne zadanie z uwagi na wysoką konkurencję panującą na rynku. Przedsiębiorcy z tej branży muszą aktywnie walczyć o klienta zarówno na co dzień – poprzez świadczenie usług na wysokim poziomie – jak i w sieci, czyli dbając o odpowiednią strategię marketingową w Internecie. Jak wypromować więc swój salon kosmetyczny poprzez działania online?

Reklama salonu kosmetycznego – online czy offline?

Salon kosmetyczny można promować zarówno tradycyjnymi metodami, takimi jak plakaty, banery i ulotki, jak i metodami nowoczesnymi – w Internecie. Jednych klientów przekona ulotka, innych zaś reklama wyświetlona w mediach społecznościowych. Oba kanały mogą okazać się skuteczne, ale jedynie reklamę online da się dokładnie ocenić pod kątem efektywności. Przykładowo, wykupując kampanię Google Ads, można sprawdzić, ile osób w nią kliknęło, czyli weszło na stronę salonu kosmetycznego. Najlepiej zatem korzystać z każdej metody reklamy równocześnie i sprawdzać w praktyce, która jest skuteczniejsza.

Reklama salonu kosmetycznego w mediach społecznościowych

Reklama w mediach społecznościowych, czyli na przykład na Facebooku, to doskonałe rozwiązanie dla salonów kosmetycznych. Po pierwsze dlatego, że taką reklamę można skierować od konkretnej grupy klientów. Po drugie zaś dlatego, że w branży kosmetycznej liczy się zdobywanie klientów na stałe, a prowadzenie kanału w social mediach pozwala zadbać o trwałe, bliskie relacje z konsumentami. Nie oznacza to jednak, że zdobywanie i utrzymywanie klientów za sprawą konta na Facebooku jest prostym zadaniem. Wręcz przeciwnie, wymaga dużego wkładu pracy oraz systematyczności podejmowanych działań. Na Facebooku można wykupić reklamę płatną, na przykład promowanie postu, ale da się także reklamować swoją działalność poprzez zwykłą aktywność, czyli publikację postów, transmisje online, udzielanie się na grupach czy też tworzenie własnych wydarzeń lub konkursów.

Reklama salonu kosmetycznego w Google Ads

Kolejny sposób pozwalający na wypromowanie lokalnie działającego biznesu to wykupienie kampanii reklamowej Google Ads. Taka reklama może trafiać do użytkowników znajdujących się w okolicy salonu kosmetycznego, na przykład w promieniu kilku kilometrów. Jej wygląd to najczęściej oznaczony jako sponsorowany wynik wyszukiwania, który wyświetla się na samej górze strony. Reklama Google może przyjmować jednak również formę baneru graficznego wyświetlanego w całej sieci reklamowej, czyli na stronach partnerskich Google.

Wizytówka Google Moja Firma

Salon kosmetyczny powinien pojawiać się na mapach Google. Aby tak się stało konieczne jest stworzenie darmowej wizytówki Profil Firmy w Google. Można umieścić w niej między innymi takie informacje jak godziny otwarcia, cennik, zakres usług, numer telefonu i adres strony internetowej. Co więcej, wizytówka obejmuje także zdjęcia – np. wnętrza lokalu, wykonanych stylizacji – oraz opinie klientów, co stanowi bardzo ważny czynnik przy wyborze usług tego typu

Strona internetowa salonu kosmetycznego

Dobry salon kosmetyczny musi posiadać stronę internetową, która będzie profesjonalna, czyli estetyczna, szybko ładująca się, posiadająca intuicyjne menu, dostosowana do urządzeń mobilnych i tak dalej. Kluczowe jest też pozycjonowanie jej na odpowiednie słowa kluczowe, najlepiej z zastosowaniem fraz połączonych z lokalizacją – jak “salon kosmetyczny Warszawa”. Optymalizacja witryny pozwala zwiększyć ruch organiczny z wyszukiwarki i choć jest to zadanie czasochłonne i pracochłonne, to przynosi najlepsze, bo długotrwałe efekty. W ramach optymalizacji tworzy się odpowiednio opracowane treści na stronę i na bloga firmowego, a także poprawia się witrynę z technicznego punktu widzenia, między innymi poprzez tworzenie przekierowań czy też poprawę adresów URL. Wszystko to ma na celu stworzenie strony internetowej, która będzie przyjazna zarówno dla robotów Google, jak i dla użytkowników.

Reklama salonu kosmetycznego a influencerzy

Reklama salonu kosmetycznego w mediach społecznościowych takich jak Facebook, Instagram czy YouTube może przyjmować formę odpłatnej reklamy w graficznej czy nagrania wideo, a także formę bezpłatnej reklamy, czyli aktywnego prowadzenia własnego kanału. Nie można pominąć jednak również innej formy promowania salonu kosmetycznego w social mediach – mianowicie influencer marketingu. Taki marketing polega na wykorzystaniu potencjału reklamowego osoby, która aktywnie udziela się w sieci i ma już spore grono obserwatorów. Jeśli taki influencer poleci usługi kosmetyczki swoim “followersom”, istnieje bardzo duża szansa na to, że ze względu na zaufanie, jakim go darzą, przynajmniej przetestują oni jakość oferowanych przez salon usług. Należy uważać jednak na to, z jaką osobą firma nawiąże taką współpracę. Influencer powinien móc pochwalić się dobrym stosunkiem liczby followersów do polubień zdjęć – co najmniej 8-10%. Dobrze też, aby “trafiał” do właściwej grupy docelowej, czyli do osób o określonej płci, wieku czy zainteresowaniach.

Podobne wpisy