4rtweb

Co to jest przekierowanie 301?

  • 5 kwietnia, 2023

Przekierowanie 301 stosuje się w przypadku trwałego przeniesienia pliku lub strony pod inny adres URL. Na prośbę użytkownika o dostęp do zasobów, które nie są aktualne, serwer wysyła kod statusu odpowiedzi HTTP 301. Za pomocą takiego przekierowania można więc poinformować roboty indeksujące lub użytkownika o trwałym przeniesieniu zasobów. 

Czym w praktyce jest przekierowanie 301?

Przekierowanie 301 to sposób na wysłanie ruchu ze starej do nowszej, aktualnej wersji adresu www. Stosuje się je między innymi w przypadku usunięcia jednej z podstron lub zmiany jej odnośnika. Bez przekierowania, użytkownik trafiłby na błąd 404, czyli informację o braku możliwości znalezienia zawartości strony. To negatywnie wpływa na odczucia internauty, zwłaszcza jeśli dotyczy strony z ofertą sprzedaży. Korzystniej jest więc zastosować przekierowanie. 

Kiedy stosuje się przekierowanie 301?

Warto wskazać kilka przykładów zastosowania przekierowania 301. Pierwszy z nich dotyczy usunięcia jednej z podstron i skierowania ruchu z tej podstrony na inną, najlepiej powiązaną tematycznie lub na stronę główną. Podobne działanie należy podjąć też w przypadku:

  • zmiany adresu URL,
  • zakupu i wprowadzenia certyfikatu SSL.

Poza tym, przekierowanie można zastosować także w przypadku zduplikowanej treści, aby lepiej pozycjonować stronę. Wtedy do jednej głównej podstrony mogą kierować inne, mniej znaczące podstrony, aby przekazywać potencjał SEO z kilku podstron na jedną. Nie zawsze jest to jednak najlepsze wyjście z sytuacji – niekiedy korzystniej będzie zastosować odnośnik kanoniczny. 

Jak ustawić przekierowanie 301?

Przekierowanie 301 najczęściej ustawia za pomocą wprowadzenia zmian w .htaccess. W ten plik tekstowy wystarczy wkleić wtedy odpowiedni kod z przekierowaniem. Innym rozwiązaniem jest wprowadzenie przekierowania 301 za pomocą pluginu WordPress. Z poziomu administratora należy wybrać wtedy wtyczkę SEO i znaleźć w jej ustawieniach pole określone najczęściej jako “Redirect 301”, gdzie wystarczy wpisać adres nowej strony, na którą ma zostać przekierowany użytkownik.

Przekierowanie 301 a 302

Przekierowania 301 i 302 wydają się do siebie podobne. Jednak tylko przekierowanie 301 przenosi moc SEO ze starego adresu na nowy. Natomiast przekierowanie 302 jedynie informuje roboty indeksujące o czasowej niedostępności zasobów – nie nakazuje im usunąć adresu URL i nie przenosi mocy SEO na inną podstronę. Zatem przekierowanie 301 stosuje się, by zachować obecną pozycję w wynikach wyszukiwania, kiedy adres podstrony zmienia się na stałe. Natomiast przekierowanie 302 znajduje zastosowanie w przypadku tymczasowej niedostępności zasobów.

Jeśli jesteś zainteresowany
moimi usługami,
wypełnij i prześlij poniższy brief.

Więcej na blogu

Jak reklamować myjnię samochodową w Internecie?

Jak reklamować fotowoltaikę w Internecie?

Jak reklamować gabinet fizjoterapeuty?

Jak reklamować gabinet lekarski?

Jak reklamować salon kosmetyczny?

Jak reklamować gabinet weterynarii?

Jak reklamować firmę transportową?

Jak reklamować firmę z usługami IT?

Jak reklamować zakład pogrzebowy?

Ile kosztuje strona internetowa w 2023 roku?

Jak reklamować kancelarię prawną?

Jak reklamować firmę sprzątającą w Internecie?

Jak reklamować firmę budowlaną?

Jak reklamować firmę cateringową?

Jak reklamować gabinet psychologiczny?

Płatna wizytówka Google – czy za Profil Firmy w Google należy zapłacić?

Jak reklamować warsztat samochodowy?

Jak reklamować biuro rachunkowe?

Jak reklamować salon fryzjerski w Internecie?

Jak reklamować restaurację w internecie?

Jak reklamować firmę w Internecie?

Pozycjonowanie grafik i zdjęć – jak robić to poprawnie?

Co to jest współczynnik odrzuceń?

Co to jest współczynnik konwersji?

Co to jest wizytówka NAP?

Co to jest White Hat SEO?

Co to jest SSL?

Co to jest ROI?

Co to jest przyjazny adres URL?

Co to jest przekierowanie 302?

Co to jest noindex?

Co to jest atrybut nofollow?

Jak pozycjonować samemu stronę w Google?

Co to jest long tail (długi ogon)?

Co to jest linkowanie zewnętrzne?

Co to jest linkowanie wewnętrzne?

Co to są linki sponsorowane?

Co to jest link juice?

Co to jest kanibalizacja słów kluczowych?

Co to jest .htaccess?

Co to jest hreflang?

Co to jest atrybut dofollow?

Co to jest copywriting?

Co to jest content marketing?

Co to jest content?

Co to jest canonical?

Co to jest backlink?

Co to jest błąd 404?

Pozycjonowanie SEO – agencja czy wolny strzelec. Kogo wybrać?

Co to jest artykuł sponsorowany?

Co to jest Anchor?

Co to jest meta title tag?

Co to jest Sitemap?

Co to jest Google Search Console?

Co to jest atrybut ALT?

Co to jest robots.txt?

Co to jest Meta Robots?

Co to jest meta description?

Co to jest słowo kluczowe?

Co to jest duplicate content?

Jak reklamować gabinet medycyny estetycznej w 2023 roku?

Co to jest domain rating?

Co to jest ruch organiczny w wyszukiwarce?

Czym są czynniki rankingowe?

Pozycjonowanie lokalne – czym jest i dlaczego warto inwestować w lokalne SEO?

Audyt SEO – co to jest, dlaczego warto go przeprowadzić i jak to zrobić?

Ile kosztuje pozycjonowanie strony i sklepu w 2023 roku?

Czy znasz te programy do kontroli rodzicielskiej?

Dlaczego Cyberpunk 2077 to majstersztyk w wykonaniu Redów?

Czy wiesz, że… złożenie komputera nie takie jest trudne?

Dlaczego warto naprawić swojego używanego laptopa?

SEO – co to takiego?

Kiedy warto skorzystać z naprawy komputera?

Pierwsze strony internetowe w Polsce i na świecie