4rtweb

Jak reklamować firmę transportową?

Reklama w sieci z pewnością potrzebna jest każdej firmie transportowej ze względu na fakt istnienia bardzo dużej konkurencji wśród przedsiębiorstw z tej branży. Pozycjonowanie strony internetowej firmy transportowej sprawia, że witryna pojawia się wysoko w wynikach wyszukiwania, co z kolei gwarantuje, że odwiedzi ją wielu potencjalnych klientów. Pytanie brzmi: jak sprawić, aby strona firmy transportowej pojawiła się w TOP 10 wyszukiwarki Google?

Na początek audyt i analiza konkurencji

Aby optymalizacja strony była skuteczna, konieczne jest przeprowadzenie jej audytu SEO, czyli wstępnej oceny pod kątem potencjału reklamowego. Na tej podstawie można określić, w jaki sposób witrynę należy prawidłowo wypozycjonować. W ramach audytu sprawdzana jest:

  • widoczność witryny w Google,
  • szybkość działania strony,
  • jakość i ilość treści na stronie,
  • zakres optymalizacji technicznej, w tym optymalizacja adresów URL czy przekierowań,
  • struktura witryny.

Audyt pozwala ocenić, jakie efekty generuje strona na obecnym etapie, a także zaplanować działania, które te efekty poprawią. Kolejny ważny etap przygotowań do wdrożenia skutecznej optymalizacji to analiza konkurencji, czyli sprawdzenie, jak działania reklamowe prowadzą konkurencyjne firmy. W ramach takiej analizy badany jest między innymi ruch na innych stronach, ich widoczność w Google oraz frazy, na które pozycjonują się w wyszukiwarce. 

Frazy kluczowe i treści w reklamie firmy transportowej

Firmę transportową najkorzystniej jest pozycjonować zarówno na frazy ogólne, jak i na frazy długiego ogona, obie w zestawieniu z lokalizacją. Słowa kluczowe powinny pojawić się zarówno na stronie głównej, jak i na podstronach. Landing page należy stworzyć dla każdej lokalizacji osobno, stosując w treściach odpowiednio dobrane frazy wraz z nazwą miejscowości.

Właściwie dopasowane słowa kluczowe warto wykorzystać nie tylko w opisach usług na stronie, ale również w treściach ogłoszeń czy w treści opisu firmy w Profil Firmy w Google (wizytówka Google). Teksty pojawiające się na stronie muszą być przy tym przyjazne i dla robotów, i dla użytkownika. Oznacza to, że powinny być oryginalne, merytoryczne, wartościowe, ale także czytelne, odpowiednio sformatowane i nasycone frazami kluczowymi.

Optymalizacja techniczna strony firmy transportowej

Aby Google wyświetlał stronę wysoko w wynikach wyszukiwania, witryna musi być przyjazna dla użytkowników i robotów indeksujących, a to wiąże się z koniecznością zoptymalizowania jej także pod kątem technicznym. Tak zwane techniczne SEO obejmuje między innymi:

  • optymalizację adresów URL w sposób, który sugeruje, co zawiera dana strona,
  • optymalizację meta description oraz title,
  • wdrożenie mapy strony,
  • instalację certyfikatu SSL,
  • optymalizację linków wewnętrznych,
  • optymalizację mobilną – dostosowanie strony do urządzeń mobilnych,
  • poprawę szybkości strony,
  • wdrożenie przekierowań.

Płatna reklama Google Ads dla firmy transportowej

Poza optymalizacją strony, reklama firmy transportowej może odbywać się także za pośrednictwem płatnych kampanii Google Ads, które obejmują między innymi reklamę w sieci wyszukiwania, remarketing czy reklamę na mapach Google. Za odpowiednią opłatą strona internetowa firmy transportowej może wyświetlać się nad wynikami organicznymi wyszukiwarki Google (link oznaczony jako sponsorowany wynik wyszukiwania) czy też trafiać do użytkownika, który już odwiedził witrynę firmy, ale nie podjął oczekiwanego działania. 

Korzystając z Google Ads, warto pamiętać, aby:

  • stosować w reklamie odpowiednie słowa kluczowe, najlepiej te mające niewielką konkurencję,
  • stosować różne typu dopasowań słów kluczowych, 
  • ograniczyć liczbę wyświetleń reklamy na jednego użytkownika.

Jeśli zaś firma chce docierać do lokalnych klientów, może skorzystać z reklamy w mapach Google, aby trafiać do osób przebywających w konkretnej lokalizacji. 

Media społecznościowe a reklama firmy transportowej

Firma transportowa może reklamować się w mediach społecznościowych bezpłatnie i za opłatą, korzystając z Facebook Ads. Największy potencjał ma reklama na Facebooku, nieco mniejszy na Instagramie i innych portalach. Dużym atutem promowania się w mediach społecznościowych jest możliwość dotarcia do konkretnej grupy odbiorców standardowych i odbiorców podobnych, a także możliwość poznania ich bliżej i zbudowania z nimi dobrych relacji. Reklama w social mediach może mieć formę tekstu, zdjęcia,  a także krótkiego wideo. Dzięki temu łatwiej trafia do różnych grup docelowych. W mediach społecznościowych można pochwalić się też referencjami i dobrymi opiniami, a to niezwykle ważne w marketingu każdej firmy, która świadczy usługi.

Podobne wpisy