Blog - 4rtweb
Co tydzień dzielimy się wiedzą na temat skutecznych strategii i technik, które pomogą Ci dotrzeć do potencjalnych klientów w całej sieci.
Zagadnienia związane z pozycjonowaniem są powszechnie znane. Nawet osoby niezwiązane z branżą marketingu internetowego, choć raz w życiu spotkały się…
Chcesz dowiedzieć się, jak skutecznie pozyskiwać linki potrzebne do wzmocnienia działań związanych z pozycjonowaniem SEO? Samodzielne pozyskanie wartościowych linków jest…
Optymalizacja stron internetowych to podstawa działań związanych z pozycjonowaniem witryn w wynikach w wyszukiwania w Google. Kompleksowe podejście do pozycjonowania,…
Tworzenie wpisów na strony internetowe, opisy produktów i kategorii do sklepu online oraz budowanie firmowego bloga – wszystkie te działania…
Weryfikacja wyników wyszukiwania firmowej strony internetowej nie jest trudna, aczkolwiek wymaga znajomości podstawowych narzędzi SEO. Bez opanowania umiejętności obsługi Google…
Planujesz założyć firmowego bloga? Zastanawiasz się, czy to w ogóle ma sens i czy firmowy blog niesie jakiekolwiek korzyści z…
W dzisiejszych czasach wielu specjalistów zajmuje się marketingiem internetowym. Niemniej jednak skuteczność prowadzonych działań jest uzależniona od indywidualnych umiejętności eksperta,…
Niestety, ale nie ma idealnej recepty na skuteczne działania SEO. W dzisiejszych czasach trzeba wdrożyć kompleksową strategię działania, aby osiągnąć…
Marketing internetowy rozwinął się tak mocno, że na przestrzeni lat powstało też wiele odmian copywritingu. Najpowszechniej stosowane pojęcia to content…
Uzyskanie wysokich wyników wyszukiwania w Google jest uzależnione od wielu czynników. Większość determinantów umożliwiających wysunięcie się witryny na prowadzenie w…
Promocja własnego biznesu ogrodniczego polega przede wszystkim na dostosowaniu działań marketingowych oraz oferty do potrzeb potencjalnych klientów. W tej branży…
Decydując się na prowadzenie własnego gabinetu masażu, warto też zastanowić się, jak promować taki biznes w internecie. To ważne, aby…
Promowanie działalności gabinetu stomatologicznego należy zacząć przede wszystkim od stworzenia przejrzystej i funkcjonalnej strony internetowej. To podstawa, aby rozpocząć skuteczne…
Rozkręcenie własnej działalności handlowej w Internecie to obecnie twardy orzech do zgryzienia. Liczna konkurencja na rynku, wiele produktów sprowadzanych z…
W czasach konkretnych specjalizacji i zatrudniania ludzi robiących jedną rzecz, w której się specjalizują, coraz bardziej doceniane są osoby posiadające…
Skuteczna reklama sklepu zoologicznego w sieci wymaga poświęcenia sporo czasu, energii oraz firmowego budżetu. Tylko w ten sposób można wdrożyć…
Prowadzenie kampanii reklamowych dla salonu jubilerskiego oraz opracowanie strategii pozycjonowania SEO wcale nie jest takie proste, jak mogłoby się wydawać.…
W sieci aż wrze od ofert pozycjonowania stron internetowych i prowadzenia kampanii marketingowych, które mogą realnie wpłynąć na zwiększenie sprzedaży…
Promowanie biznesu w dzisiejszych czasach wymaga pełnego zaangażowania oraz wiedzy specjalistów w zakresie wdrażanych działań reklamowych. Obecnie najczęściej stosowane metody…
W dzisiejszych czasach w internecie można wypromować praktycznie wszystko: zarówno produkt, usługę, jak i markę osobistą. Żadnym wyjątkiem nie są…
Myjnie samochodowe najczęściej reklamują się lokalnie za pomocą różnego typu banerów. W dzisiejszych czasach takie działania jednak nie wystarczą, ponieważ…
Opracowanie dobrej strategii reklamowej to konieczność w przypadku firmy działającej w branży fotowoltaicznej. Wynika to między innymi z bardzo dużej…
Gabinet fizjoterapeuty nie może reklamować się w dowolny sposób, jak inni dostawcy usług. Od 2019 roku obowiązują go bowiem przepisy…
Reklamowanie praktyki lekarskiej w Internecie jest niezmiernie trudne z uwagi na ograniczenia, jakie na lekarzy nakładają przepisy. Mowa tu między…
Promowanie salonu kosmetycznego to bardzo trudne zadanie z uwagi na wysoką konkurencję panującą na rynku. Przedsiębiorcy z tej branży muszą…
Zwykła reklama gabinetu weterynarii jest zakazana, zgodnie z treścią ustawy o zakładach leczniczych dla zwierząt. Nie dotyczy to jednak wszystkich…
Reklama w sieci z pewnością potrzebna jest każdej firmie transportowej ze względu na fakt istnienia bardzo dużej konkurencji wśród przedsiębiorstw…
Reklamowanie firmy IT jest zadaniem trudnym ze względu na fakt, że wymaga edukowania potencjalnego klienta w sposób, który będzie dla…
Reklama zakładu pogrzebowego to jedno z największych wyzwań. Wynika to z samego charakteru tego typu usług. Z jednej strony marketing…
Planujesz stworzyć własną stronę internetową, ale obawiasz się o swój budżet? Decydując się stworzenie strony www dopasowanej do swoich potrzeb,…
Reklamowanie kancelarii prawnej w Internecie nie jest tak prostą i oczywistą sprawą, jak reklamowanie innych usług, typu sprzątanie czy catering.…
Usługi profesjonalnego sprzątania cieszą się coraz większą popularnością, dlatego też coraz większa okazuje się konkurencja pomiędzy firmami, które takie usługi…
Reklamowanie firmy budowlanej nie jest prostym zadaniem. Wielu konsumentów nie ufa bowiem przedsiębiorcom z tej branży, a promocji nie pomaga…
Firmy cateringowe, jak każdy inny biznes z branży gastronomicznej, mają za sobą kilka trudnych lat pandemii, którą przetrwali tylko najsilniejsi.…
Aby gabinet psychologiczny cieszył się długą listą stałych i nowych klientów, musi wcześniej zdobyć ich zaufanie. Oznacza to konieczność wykreowania…
Wizytówka firmy w Google Moja Firma ma duże znaczenie dla przedsiębiorstw, które prowadzą swój biznes lokalnie. Posiadanie takiej wizytówki pozwala…
Posiadacze samochodów często szukają warsztatu naprawczego z polecenia. Nie oznacza to jednak, że firmy z tej branży nie mogą dotrzeć…
Biuro rachunkowe powinno kreować w sieci wizerunek eksperta. Pomocne w osiągnięciu tego celu jest pozycjonowanie strony internetowej, a także korzystanie…
W dzisiejszych czasach nowy salon fryzjerski może pochwalić się zazwyczaj efektowną aranżacją wnętrz, przyciągającym wzrok logo czy intrygującą nazwą. Jego…
Prowadzenie lokalu gastronomicznego to niezwykle trudne zadanie. Dotyczy to nie tylko kwestii związanych z prowadzeniem biznesu czy organizacją pracy w…
W dzisiejszych czasach można śmiało powiedzieć, że jeśli firma nie istnieje w internecie, to nie istnieje wcale. Strona internetowa i…
W przypadku firm oferujących produkty i usługi, które konsument zamawia zwykle na podstawie zdjęć w wyszukiwarce obrazów, korzystnie jest zadbać…
Współczynnik odrzuceń to wskaźnik procentowy, który pokazuje jaka część wizyt na stronie kończy się jej odrzuceniem, czyli wyjściem ze strony…
Współczynnik lub wskaźnik konwersji to liczba użytkowników, którzy realizują określony cel na stronie w stosunku do całkowitej liczby odwiedzających ją…
Wizytówka NAP to skrót od angielskich słów Name, Address, Phone, czyli nazwa, adres i numer telefonu. Wizytówka dotyczy firmy i…
White Hat SEO to dobre działania optymalizacyjne, mające na celu zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwarki, a także zwiększenie jej…
SSL - Secure Sockets Layer - to protokół sieciowy, który zabezpiecza komunikację między serwerem a przeglądarką internetową. Ma on szyfrować…
ROI - Return On Investment - to skrót oznaczający “zwrot z inwestycji”. Wskaźnik ten pozwala ocenić efektywność inwestycji, czyli skuteczność…
Jak łatwo się domyślić, przyjazny adres URL to taki adres, który jest łatwy do odczytania przez użytkownika. Na podstawie takiego…
Przekierowanie 302 jest przekierowaniem tymczasowym z jednego adresu URL na inny adres. Stosuje się je między innymi na czas niedostępności…
Przekierowanie 301 stosuje się w przypadku trwałego przeniesienia pliku lub strony pod inny adres URL. Na prośbę użytkownika o dostęp…
Noindex to tag używany niemal tak samo często jak atrybut nofollow. Tag noindex jest poleceniem dla wyszukiwarki, mówiącym o tym,…
Atrybut nofollow, czy też samo określenie nofollow, to atrybut linków, który stanowi informację dla robotów indeksujących, nakazującą im nie podążać…
Samodzielne pozycjonowanie strony jest działaniem dosyć pracochłonnym. Jeśli już współpracujesz z agencją, która pomaga Ci w pozycjonowaniu, nie powinieneś podejmować…
Long tail, czyli fraza długiego ogona, to fraza składająca się z 3 lub więcej słów. Frazy długiego ogona wykorzystuje się…
Linkowanie zewnętrzne polega na pozyskiwaniu linków, które kierują do danej domeny z innych witryn. Wychodzące linki mają duże znaczenie dla…
Linkowanie wewnętrzne polega na budowaniu sieci linków w obrębie jednej witryny. Takie linkowanie jest ułatwieniem dla użytkownika, pozwalającym mu sprawniej…
Linki sponsorowane to linki płatne, które pojawiają się w wyszukiwarce pod i nad organicznymi, bezpłatnymi wynikami wyszukiwania. Są one wyraźnie…
Link juice to tak zwana moc SEO. Pojęcia tego używa się w celu określenia wartości, jaką jedna strona przekazuje drugiej.…
Kanibalizacja słów kluczowych to zjawisko polegające na tym, że w wynikach wyszukiwania na jedno słowo kluczowe lub grupę fraz kluczowych…
“Htaccess” - Hypertext Access - to plik konfiguracyjny serwera www Apache, który służy do zmiany zachowań serwera strony. Taki plik…
Atrybut hreflang informuje wyszukiwarki czy przeglądarki o tym, że strona jest dostępna w różnych wersjach językowych dla użytkowników z całego…
Atrybut dofollow to znacznik przypisywany linkom na stronie. Jest on dla robota indeksującego wskazówką, dotyczącą przejścia na podlinkowaną w ten…
Copywriting polega na tworzeniu unikalnych i kreatywnych tekstów, znajdujących zastosowanie w pozycjonowaniu. Pojęcie copywritingu jest bardzo szerokie. Wyróżnia się między…
Content marketing polega na tworzeniu i dystrybucji treści atrakcyjnych oraz dobrze zoptymalizowanych, które zainteresują określoną grupę odbiorców i nakłonią ją…
Content to zawartość strony internetowej, a dokładniej merytoryczna treść, która zwiększa wiarygodność witryny i przyczynia się do pozyskiwania nowych klientów.…
Canonical to tag oznaczający oryginalną, główną wersję strony. Stosuje się go w celu określenia, która strona zawiera oryginalną treść. Dzięki…
Backlink to po polsku link zwrotny, czyli odnośnik umieszczony w treści strony internetowej, przenoszący do innej, zewnętrznej strony. Backlinki są…
Błąd 404, z angielskiego Error 404, informuje o tym, że podstrona lub plik znajdujący się pod danym adresem już nie…
W dzisiejszych czasach praktycznie każdy biznes potrzebuje mocnego wsparcia w zakresie pozycjonowania. Nie mogę podjąć za Ciebie ostatecznej decyzji –…
Artykuł sponsorowany to tekst publikowany w sieci, wykorzystywany do promocji produktu, usługi czy firmy. Od zwykłego artykułu odróżnia go odnośnik…
Anchor to treść linka, inaczej odsyłacz, który przenosi użytkownika na inną stronę internetową. Z reguły wyróżnia się go odmienną kolorystyką,…
Meta title tag to znacznik HTML definiujący tytuł strony internetowej. Umieszcza się go w sekcji “head”. Tytuł powinien w prosty…
Sitemap to dokument (w formacie XML), zawierający dane o podstronach opublikowanych w ramach danej witryny. Mapa strony pozwala robotom indeksującym…
Google Search Console to darmowa platforma złożona z narzędzi, które pozwalają monitorować stronę w wyszukiwarce Google, a także znajdować problemy…
Atrybut ALT to opis grafiki wykorzystanej na stronie, przeznaczony dla robotów indeksujących. Ma on bezpośredni wpływ na pozycję strony w…
Robots.txt jest plikiem tekstowym, w którym ujmuje się wytyczne dla robotów. Zawarte w dokumencie formuły mogą zezwalać robotom na dostęp…
Meta robots to tag HTML, który ma przekazywać robotom informację o tym, czy strona powinna być indeksowana, a także jakie…
Meta description, inaczej meta opis, to w dużym uproszczeniu podsumowanie zawartości strony. Meta opis składa się z jednego, dwóch zdań,…
Słowo kluczowe lub słowa kluczowe to frazy wpisywane i wyszukiwane w przeglądarkach internetowych. Dzielimy je na słowa główne i słowa…
Duplicate content to zduplikowanie zawartości strony, czyli powielenie jej treści. Zjawisko może dotyczyć duplikatu w obrębie tej samej strony lub w…
Wraz z dniem 1 stycznia 2023 roku, w życie wchodzi nowelizacja ustawy, zgodnie z którą niedozwolone będzie promowanie wyrobów medycznych…
Domain Rating to wskaźnik oceny domeny, który bierze pod uwagę ilość oraz jakość linków zewnętrznych, które prowadzą do danej witryny.…
Ruch organiczny na stronie internetowej to tak zwany ruch bezpłatny, czyli odnotowane wejścia użytkowników, którzy na dany portal trafili nie…
Czynnikami rankingowymi (ang. ranking factors) nazywamy elementy, które wpływają na pozycję i widoczność strony internetowej, sklepu on-line oraz również wizytówki Google (google…
Pozycjonowanie lokalne to nic innego jak szereg działań mających na celu osiągniecie wysokich wyników w wyszukiwarkach na lokalnym rynku. Aby…
Osoby, które prowadzą własną stronę internetową starają się, aby była ona jak najbardziej atrakcyjna dla potencjalnych użytkowników oraz dobrze pozycjonowała…
Pozycjonowanie strony internetowej to bardzo obszerny, jednak zyskujący ostatnimi czasy dużą popularność temat. Zbieranie ruchu na stronie, tak, aby być…
raz z rozwojem Internetu oraz nowych technologii, ludzie zarówno starsi, jak i młodsi zyskali nieograniczone możliwości. Wszyscy mają szansę robić…
Cyberpunk 2077 to gra wyczekiwana przez rzeszę fanów gier AAA. Tytuł ten był wielokrotnie przekładany, w celu perfekcyjnego dopracowania najmniejszych…
Budowanie komputera od podstaw jest zwykle bardziej opłacalnym rozwiązaniem, niż inwestowanie w gotowy zestaw. Producenci, którzy oferują nam poskładanego "peceta",…
Obecnie ceny niektórych laptopów, a zwłaszcza najnowszych modeli dostępnych na rynku, mają bardzo wygórowane ceny. Często jest to główny powód…
Do skutecznego pozycjonowania witryny internetowej, potrzeba będzie jej właściwa optymalizacja pod kątem internetowych wyszukiwarek. W wypadku niezbyt konkurencyjnych fraz kluczowych,…
Bardzo często do serwisu naprawy komputerów wybieramy się, ponieważ nasz laptop nie chce się włączyć albo opuściliśmy urządzenie i zostało…
Pierwsza strona www powstała dokładnie 30 lat temu, czyli 20 grudnia 1990 roku. Stworzył ją brytyjski fizyk Tim Berners-Lee na…